Eén of twee keer papfles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sunny79, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunny79

Sunny79 Lid

11 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Even een vraagje over pap toevoegen aan de opvolgmelk.
    Onze dochter is nu 6 maanden en krijgt al een poosje 4 flessen. Nu eet ze inmiddels meer fruit ('s ochtends) en groente ('s avonds) en mag ze van het CB 's middags nog een kleine snackje (fruit/ koekje/ rijstewafeltje) en kunnen we dan terug naar 3 flessen.

Nu deed ik al een tijdje rijstebloem door de avondfles (19.00 uur), maar ik vroeg me af of je als je terug gaat naar 3 flessen ook iets toe kunt voegen aan de ochtendfles (7.00 uur). Je hebt toch ook ontbijtpap? Ik denk dat dit dan het schema wordt:

7.00 uur ontbijtfles
    10.00 uur fruithap
    13.00 uur lunchfles
    16.00 uur snackje
    17.30 uur groentehap
    19.00 uur avond papfles

Heeft iemand hier ervaring mee? Maak je van de ochtend- en avondfles een papfles of 1 van de 2?

Alvast bedankt!

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Vind het een prima schema zo. Zou bij het snackje wel iets te drinken geven.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met 6 maanden 3 flessen is niet echt veel. Tot 1 jaar blijft melk het belangrijkste.
    Meestal geeft je kindje zelf aan welke fles eraf kan. Als ze het goed doet op deze 3 flessen is dat natuurlijk prima, maar je kan evt. bij het snackje nog een klein flesje geven (120/4) als ze daar behoefte aan zou hebben, dan is de overgang van 4 naar 3 niet meteen zo groot. Als ze dat steeds meer laat staan of gewoon niet wil weet je dat de fles eraf kan omdat zij eraan toe is.

Ontbijtpap 's morgens en rijstebloem 's avonds is prima.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze kan ontbijten met pap, dat kan ook van een bordje met een kleine fles erna. Of je geeft gewoon een fles en dan een boterham.

5. Sunny79

Sunny79 Lid

11 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties!

Ze krijgt inderdaad bij het snackje ook nog iets te drinken, beetje water, koude thee of water met een heel klein beetje roosvicee.

Maar een ochtend- én een avondpapje kan dus geen kwaad?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier zijn we met 6 maand van rijstebloem in de laatste fles naar pap in de eerste fles gegaan. 's avonds had hij het niet meer nodig. Bij de oudste de ervaring dat hij er ook onrustiger van ging slapen.

Die 4e fles mag nog wel even blijven als ze hem echt nodig heeft. En dan straks rond de 7 maand de boterham erbij, en dan kan die 4e makkelijker weg..

7. Sunny79

Sunny79 Lid

11 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Dat gaan we proberen :)

Deel Deze Pagina