even advies nodig ... Als je genoeg melk hebt (lees; ik kolf 220 cc) kan de kleine dan ook een 4 maanden dip krijgen?? onze zoon is in 3 weken tijd 45 gram aangekomen en 1 cm gegroeid in 5 weken ... nu spuugt hij ook behoorlijk veel dus dat helpt natuurlijk ook niet mee... mijn andere meiden hebben helemaal geen dipje gehad qua groei ... maar hij doet sowieso alles anders dan de meiden
Hier was de 4 maanden dip een groeidip door opeens veel minder drinken. De rest van de wereld was veel interessanter dan die melk. Misschien is dat bij je zoontje ook het geval?
Rond 4 maanden kun je weer regeldagen hebben. Dan willen ze vaker en meer. Blijven ze dan drinken zoals voorheen, dan kan de groei stagneren.
rond de 3,5 maand ook regeldagen verder merk ik nog steeds qua anders drinken etc. ... vandaag nog even naar het weeguurtje geweest op het cb en hij was 25 gram afgevallen het is haast niets maar baal natuurlijk wel een beetje...
Rond 4 maanden gaan ze ook meer bewegen en dus meer energie verbruiken. Ook dat kan een dip verklaren.
De 4 maanden dip heeft volgens mij niets met de hoeveelheid melk te maken maar met de ontwikkeling van de baby. Dus veel of weinig melk maakt niet uit. Tegen mij werd toen gezegd dat 'alle' kinderen rond die leeftijd minder hard groeien.
Hier was het een combi, ze dronk minder (En mijn productie werd wat minder wat voor mij wel fijn was want ik had veel te veel en eindelijk kwam er wat meer balans) ze was snel afgeleid en ze ging ineens zich als een razende ontwikkelen. Haar groei was een paar weken wat minder en daarna kreeg ze ineens vetjes Vetjes die ze nog niet had gehad. Nu zijn de vetjes weer wat meer weg want nu is ze weer erg in de lengte gegroeid.