Onze zoon heeft op zijn benen last van een droge huid. Ik wilde hem insmeren en heb bij de hema bodylotion voor kinderen gehaald (paarse fles) Het helpt tegen een droge huid, maar ik vind hem echt niet lekker ruiken! Welke gebruiken jullie voor de kinderen? Smeert hij goed en trekt hij goed in?
Hier Zwitsal, maar dat helpt ook niet echt voor de droge huid. Voor mijn oudere zoon heb ik vaseline van de huisarts voorgeschreven gekregen i.v.m. zijn exceem/droge huid. Denk dat je beter iets vetters kan pakken daarvoor bijv. Zwitsal olie. Sowieso helpt Balneum bad olie (extra vette) erg goed!
ik heb nu voor mijn dochter gewoon bodylotion van de kruidvat gehaald...speciaal voor droge huid...maar dan niet speciall voor baby's/kinderen...iedere avond lekker insmeren...bij mijn dochter helpt het goed (er staat op kruidvat satine bodylotion s.o.s.)
ik vind de bodylotion van de etos erg fijn (van de babylijn) ik smeer er mijn superdroge handen steeds mee in, ruikt lekker en trekt snel in.
Neutral olie, manneke heeft ook hele droge huid en eczeemplekjes. Mama trouwens ook. Als dat niet werkt kan je bij de apotheek vaseline lanette creme laten maken, dat is vaak heel lekker en zit niks in. Wel heel dun smeren want het laat een soort laagje achter.
Wij smeren haar na elke badje (dagelijks) in met natusan massageolie nacht (paarse verpakking) die ruikt erg lekker mar voor echt schrale plekjes (hier de wangen) gebruik ik VSM kind billenzalf dat is op basis van calendulan.
Ik heb de baby bodilotion van DA eigen merk (zijn zulke leuke flesjes) en ruikt erg lekker! Maar echt hele schrale plekjes smeer ik of ik met Zwitsal zachte creme of Vaseline cetamacrogol creme (op aanraden van CB & HA)
bij super droog huidje, smeer ik in met babyolie. De schrale wangen doe ik met zachte creme van zwitsal.
ik kreeg van de huisarts de tip om badolie in het badje te gooien en ik moet zeggen dat het heel aardig werkt.
o als je goede badolie wil kan ik groninger badolie aanbevelen (niet goedkoop) te krijgen bij de apotheek...zit helemaal geen 'rommel' in maar werkt echt super super goed
Balneum crème, of Bepanthen, dat is wat ik op de droge huidjes van mijn kinderen smeer. Juist niets met parfum erin, dus niets wat 'lekker ruikt'. Daar is hun huid veel te gevoelig voor.
Hier een pot uiercreme van het Kruidvat,werkt super! Ook als hij schrale/droge plekjes heeft.Zijn knietjes zijn zo ruw door het kruipen maar dat maakt ze weer zacht.