Tijdje nagedacht om het volgende te posten, want ik schaam mij er best een beetje voor... Onze zoon van nu 7 maanden heeft nog steeds zeer veel moeite met zelf inslapen. Zijn eerste 3-4 maanden heeft hij heel erg veel gehuild door zijn koemelkallergie en verborgen reflux, hij is hierdoor gewend geraakt om lopend bij ons in slaap te vallen en we vinden het verschrikkelijk moeilijk om dit af te leren. Het gebeurt een enkele keer dat we hem (vrij) wakker in bed kunnen leggen en dat hij uit zichzelf in slaap valt maar 9 van de 10 x moeten we hem helpen door bv met hem te lopen en te wachten tot hij zo moe is dat hij meteen in slaap valt als we hem neer leggen in zijn bed. Als we dit niet doen dan begint hij vaak na een aantal minuten met jengelen wat altijd overgaat in huilen tot hij helemaal overstuur is. We hebben hem een aantal keer echt laten liggen huilen in de hoop dat hij uit zichzelf in slaap valt, maar het huilen wordt er niet minder op, laat staan dat hij in slaap valt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat we erg veel moeite hebben met hem te laten huilen. Ik ben heel benieuwd of mensen hier dezelfde ervaringen hebben aangezien zoveel baby's last hebben van krampen en hoe jullie dit gedrag evt hebben afgeleerd of dat dit uit zichzelf verdwijnt?
Hier zoontje van 4 maanden en altijd gewend on aan de Borst in slaap te vallen ook snachts heeft hij dat even nodig om weer in slaap te komen. Is mijn vierde kindje en met alle kindjes is dat zo gegaan oen ouder werden moest ik er even naast liggen maar ik heb liever dat half uurtje dat ze dan ena goed slapen dan die strijd. Elke dag Vind niks raars aan zou me kindje ook niet laten huilen
DL wilde ook niet zelf in slaap vallen. Het ging van pinken, naar lopen, naar borst. En ineens rond een maand of 6 was er een omslag. Daarna bijna nooit meer hoeven helpen. Hoop dat het zo blijft! Niks om voor te schamen hoor Liever in slaap helpen dan helemaal geen slaap. In mijn ogen krijgen ze dan in ieder geval een positieve associatie met slaap, en geen slechte omdat ze zichzelf in slaap huilen.
In slaap huilen lijkt me echt biet goed ze gaan ooit zelf leren slapen ene sneller als de andere mijn andere zijn 8,6,4 bij de jongste ga ik ook meestal 5 minuten liggen tot hij slaapt als ik dat niet doet dan komt die 10 x eruit Me dochter van 6 is heel makkelijk die gaat NAAR BED en slaapt meteen. Me oudste van 8 die komt er geregeld uit snachts best vermoeiend is altijd slechte slaper geweest heeft nu periode dat die erg bang is hij slaapt met broertje van 4 samen Ik heb me eigen slAap altijd belangrijk gevonden als ze snachts wakker werden e. Bij me kwamen liet ik ze liggen Je moet doen wat jij prettig lijkt niet naar cb of regeltjes kijken
Mijn kinderen vielen beide tot anderhalf alleen maar aan de borst in slaap en als ik er niet was, dan bij papa/oma in de draagzak. Vanaf 1.5 kunnen ze meestal al beter zelf in slaap vallen. Dat is echt niet makkelijk voor kindjes! Heel natuurlijk. Veel ouders forceren dit, door bijv. te laten huilen, of andere methoden. Hiermee versterk je de band met je kind niet bepaald (en de ontwikkeling van het stress systeem ook niet). Gewoon loslaten, en kijken naar de behoefte van je kind
Mijn zoontje had ook KMA en daar kwamen we pas met 5 weken achter. Sinds zijn geboorte hebben we hem in slaap gelopen/gewiegd omdat hij het in zijn wiegje altijd uitschreeuwde. Alleen Laten huilen heb ik nooit gedaan en heb hem altijd bij me gehouden. Dat was soms vermoeiend maar ik gunde hem zijn rust zo en dat kreeg hij door het in slaap wiegen wel. Natuurlijk was het zwaar en dacht ik dat het nooit goed zou komen maar zo in ene wilde hij niet meer gewiegd worden (7 a 8 maand)en viel zelf in slaap. Het is wel zo dat hij nog steeds bij mij in bed slaapt en ik er altijd even bij blijf want anders is het huilen. kijk wat voor jullie prettig is en wat werkt bij je zoontje. Het CB en vrienden hebben altijd gezegd laat hem gewoon huilen maar dat kan en wil ik gewoon niet. Heb mijn eigen gevoel gevolgd en dat werkt voor ons. Schamen hoef jij je echt niet!
Bedankt voor jullie antwoorden, fijn om te weten dat we niet alleen zijn Af en toe vind ik het makkelijker te accepteren dan andere keren, maar het is niet anders, we kunnen hem moeilijk gebieden in slaap te vallen. Ik weet het, ieder kindje heeft zn eigen tempo, soms gaat het makkelijker dan anders, als iemand nog tips heeft zijn ze welkom
Hier hetzelfde. Zoveel met hem gelopen en gewiegd de eerste maanden ivm reflux. Het helpt om een vast ritueeltje te hebben bij mijn zoontje. Badje, flesje, zijn knuffeltjes op zijn kast gedag zeggen, kusje en neerleggen. Ik blijf in de buurt om af en toe te troosten of speentje erin doen. Gaat nu al ruim een maand zonder huilen slapen. Doe wat goed voelt! Succes
Er zijn ook lieve methoden om je kindje te helpen zelf in slaap te vallen. Ik denk namelijk dat het lastig oefenen is als je steeds wiegt. Misschien duurt het daarom ook wat langer dan je zelf had gedacht. Als jij het niet erg vindt zou ik trouwens niets veranderen.
Was hier ook zo, wat hier helpt : Vast bedritueel (Omkleden of badje, slaapzak aan, donkere slaapkamer, slaapliedje) Tutje, op de buik leggen, aaien op hoofdje & rug, meeneuriën met muziekje Soms lukt het ook niet, dan leg ik haar bij me tot ze slaapt. Wiegen probeer ik niet meer te doen, heb schrik dat ze dat terug gewoon raakt. Op zich had ik er geen problemen mee, maar ik wil dat anderen haar ook in bed kunnen leggen en dat ze op de crèche ook goed slaapt.
Hier tot 5 maanden me kleine ook in een draagdoek in slaap moeten lopen, ik dacht echt dat ik met 2 jarig leeftijd mezelf nogsteeds hem in slaap zie lopen.. In heb het boek; baby in een droomritme gekocht en gekozen voor de methode; gecontroleerd laten huilen.. De eerste 2 dagen waren ellendig, deed steeds een half uur / uur dat hij zat te zeuren (niet eens huilen).. Maar het ging steeds makkelijker, hij sliep langer, werd niet meer huilend wakker + hij sliep 's nachts langer door.. Ik heb het ritme; Wakker - verschonen - fles - box/wipper - bij mij spelen en eerste slaapsignaal (oortjes trekken, oogjes wrijven, rode oogjes naar bed) Het boek is een beetje houvast als je er zelf in gelooft, ik was erg sceptisch maar het heeft zijn vruchten afgeworpen, nu na 3 weken slaapt hij in 1x zelfstandig Het is ook niet zo gek dat je kindje niet in 1x zelfstandig gaat slapen als hij gewend is aan verkeerde slaapgewoontes, je kind kan met 1.5 jaar in een keer denken van; nu kan ik het wel alleen.. Maar als ouder zijnde moet je zelf de knoop doorhakken, G huilde ook veel met het in slaap lopen, en van vermoeidheid..
De vraag of ik het zelf erg vind; vind het helemaal niet erg maar ik merk gewoon dat het mij begint op te breken, het lopen, in bed leggen, nog niet moe genoeg, huilen en weer eruit halen en weer lopen.... Een slaapritueel is idd een goede, hebben we wel een aantal weken gedaan maar het in slaap vallen bleef moeilijk. Misschien die maar weer eens invoeren. Op dit moment is hij ook heel erg moe, maar wil gewoon niet slapen, het lijkt wel alsof hij wakker wilt blijven om maar alles te blijven zien en meemaken, herkennen jullie dit?
Ik herken het wel, na hoelang doe je hem in bed? Heeft hij veel prikkels? Tv/radio/drukke speelgoed.. Veel mensen doen namelijk wakker - fles - bij mama spelen - box.. Maar juist van dat laatste stukje in de box word hij mega druk
Ja hij verveeld zich heel erg snel (vind ik heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal). We hebben veel speelgoed (maar speelt meestal met 1 a 2 dingen tegelijk) en de tv staat idd ook weleens aan. Zn box is na 5 minuten leuk geweest, zelfde voor het speelkleed. Het enige wat hij langer dan 5 minuten leuk vind is de tv, en daar zet ik hem dan ook weleens voor (omdat ik soms echt even geen andere optie zie). Omdat hij zich zo snel verveeld ben ik echt de hele dag met hem bezig, hij kan letterlijk geen seconde stilzitten, ook niet op schoot. Ik denk weleens dat we misschien zelf verantwoordelijk zijn voor dit gedrag omdat we vanaf het begin af aan zo intensief met hem bezig zijn geweest, op een gegeven moment lijkt het wel alsof alles in het teken staat van hem niet te laten huilen...nou, fijn dat er wat herkenning is, soms denk ik echt dat ik de enige ben op de wereld
Mijn zoontje kan gelukkig wel erg goed zelfstandig spelen. Hij ligt rustig een twintig minuten in de box. Ik kan dan ook de kamer uit en bijvoorbeeld even afwassen. Als hij de box dan zat is, dan kan ik hem vaak nog wel even op het speelkleed op de grond leggen. TV zet ik hem niet voor. Wel oude afleveringen van TikTak op de iPad of laptop. Dat blijft geweldig voor die kleintjes. Dat doe ik meestal na het eten, als hij nog in de stoel zit om het eten even te laten zakken.
Ik dacht eerst ook dat mijn zoon zichzelf snel verveelde (volgens mij mijn eerste topic hier). Later kwam ik er achter dat hij oververmoeid was. Ik voel mezelf net een cassettebandje, maar baby in een droomritme heeft mij echt geholpen.
Ja ik heb even het inkijkexemplaar bekeken en het spreekt mij wel aan, denk dat ik hem ga bestellen! Oververmoeid, het zou kunnen, de eerste maanden is hij absoluut overprikkeld en oververmoeid geweest, daar lijkt het nu wel minder op..behalve als ze op deze leeftijd op een andere manier oververmoeid zijn.
Die hebben we dus niet maar ik begrijp dat dit belangrijk is bij het invoeren van meer ritme als ik alles zo lees. Gaan we maar eens aan werken!