Inbakeren dagritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lot1909, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Sinds een paar dagen bakeren we onze zoon van 6 weken in. Ivm maaiende armpjes en het maar niet kunnen overgeven aan de slaap.
    We zijn begonnen dit te doen na de laatste voeding en voor het middagslaapje.
    Nu vroeg ik me af:
    Als hij rond 23:00 in slaap valt en zich rond 6:00 meldt voor een fles, en ik wil m daarna nog terugleggen, haal ik m dan om 6:00 even uit de doek of laat je m dan ingebakerd?
    Dat kan dus betekenen dat hij van 23:00 tot 9:00 ingebakerd is. Als we zelfs al in gaan bakeren vanaf de voeding van 19:00, zou dit nog langer zijn. Is dit wel goed?
    Hoe zagen / zien jullie dagritme eruit met (ieder slaapje) inbakeren?
    Groetjes!

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij bakeren onze dochter ook al een tijdje in. Eerst ook alleen in de nacht. Maar ik heb begrepen dat wanneer je inbakerd, dat je dit bij alle slaapjes moet doen.
    Als ze om 19.00 naar bed gaat krijgt ze om 23.00 nog een flesje. Wij bakeren dan uit omdat ze altijd poept tijdens de voeding en ik het onhandig vind om de luier te verschonen in de doek.
    Ik zou niet weten of het kwaad kan om ze niet uit te bakeren. Denk het eigenlijk niet want ze maken de zakken tegenwoordig zo dat je ze beneden open kunt maken om te verschonen. Zodat je ze dus niet uit hoeft te bakeren.

3. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Tussen de voedingen door eruit halen, dat is ons verteld en lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch om 24 uurnper dag ingebakerd te zijn lijkt me niet de bedoeling

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hier tijdens het voeden uit de doeken, dan nog even knuffelen en in de box spelen.
    Bij tekenen van vermoeidheid doeken weer om en het bedje in.
    Ik heb ook begrepen voor het beste resultaat je kindje bij elk slaapje in te bakeren.

In de nacht verschoon ik hem, doe ik direct de puckababy weer om, geef hem zijn voeding en gaat hij weer terug naar bed. Zo krijgt hij ook zo min mogelijk prikkels in de nacht.

5. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ja logisch geen 24 uur.
    Het ging mij ook meer om de vraag hoe je dat in de avond/ nacht doet.
    Overdag gaat hij tussen de voedingen door er sowieso uit en is er tijd en ruimte om te 'spelen', zingen, knuffelen, een wandeling etc.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Uitbakeren tijdens voeden!
    Zo "leert" je baby dat bij vermoeidheid ingebakerd gaat. Het is juist bij vermoeidheid dat ze rust houden en dus rustig kunnen slapen.
    En idd, altijd ingebakert lijkt mij ook niet prettig.

7. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hier ook al gezegd is: inbakeren bij elk slaapje.

Bij ons werkte het trouwens niet meteen... We hadden een puckababy geleend van de osteopaat en die adviseerde ons eerst een dag of 2 hem dus wel 24u ingebakerd te laten zodat hij eraan kon wennen. Ik vond het maar sneu maar werkte wel...

Deel Deze Pagina