Hoi allemaal, Ik heb een heerlijke dochter van 11 en een halve maand oud. Nu zie ik regelmatig kindjes die zo lekker in slaap vallen in het voorzitje van de fiets, of tijdens de vakantie onder een parasol. Ik zie dat bij mijn dochter dus niet gebeuren. Ze slaapt alleen lekker in haar eigen bedje; bij een weekend weg moet ze echt eerst even 2 dagen wennen. In de auto en in de wagen slaapt ze alleen als ze heel moe is en we een flink end rijden/wandelen. Ze is gewoon heel erg gericht om alles om haar heen en het is ook echt een kleine druktemaker. Nu vraag ik me af... Is dat een periode, omdat alles nog 'nieuw' is, of is mijn kind gewoon niet zo. Het lijkt me zo lekker voor haar om rozig in slaap te vallen op een handdoek, als we deze zomer op vakantie gaan, maar op dit moment zie ik dat niet gebeuren. Geen ramp natuurlijk, maar ik ben benieuwd hoe dat zit met andere kindjes, zoals mijn dochter. Hebben die als het er op aan komt toch een aan/uit knopje?
Hier ook een zoon waarbij dat nooit gebeurde.... Alhoewel nu ik erover nadenk vorig jaar zomer, toen was hij 6 maanden, zijn we gaan zwemmen en na 4(!!!) uur viel hij toen even 5 min in slaap op de handdoek. Letterlijk 5 minuten . Opzich slaapt hij thuis altijd in zijn bedje, maar bij opa en oma (1x per week) én op vakantie gaat het prima eigenlijk, dan slaapt hij meteen daar ook goed.
Die van mij doet dat ook niet en die is inmiddels twee. Ze slaapt alleen in een bed. Hoeft niet per definitie haar eigen bed te zijn, maar wel een bed in een rustige ruimte. Maar wat je zegt, die gaat echt niet lekker in een fietszitje liggen slapen. Of midden op het strand. Denk dat het karakter is, en niet een kwestie van wennen.
Hier ook hoor! Ik word altijd jaloers als ik die kindjes lekker in de buggy zie slapen. Mijn dochter valt bijna nooit in slaap in de buggy. Ik denk dat ze ook gewoon alles wil zien
Ik verbaas me daar ook over. Onze oudste sliep als baby nog wel eens in de kinderwagen, maar nooit in de box, fiets of wat dan ook. de middelste heeft nog nooit geslapen in de kinderwagen. de jongste slaapt ook nergens anders dan in bed.
Ik zie hem ook niet zomaar in slaap vallen. In zijn bedje of kinderwagen (plat) valt hij wel makkelijk in slaap. Hij vindt alles te leuk om mee te maken denk ik.
Gebeurd hier ook niet. Maakte me al wel enigszins zorgen dat we iets fout deden ofzo. Als ik andere kindjes heerlijk zag slapen dacht ik; waarom doet de mijne dat niet? Maar hij is een vreselijk druk, ondernemend en nieuwsgierig mannetje dat niets wilt missen. Hij slaapt prima in zijn eigen bed en bij opa en oma. In de auto is het meestal ook geen probleem gelukkig, maar ergens anders écht niet. Toevallig gister viel hij wel in slaap in de kinderwagen, maar hij was toen al 4 uur wakker en zijn ogen vielen dicht. Direct de kinderwagen plat gelegd en hij sliep heerlijk. Helaas waren we niet lang daarna weer thuis, maar heb hem gelijk op bed gelegd en sliep heerlijk verder Ik denk dat het ook een kwestie van karakter is en dat we er maar mee moeten leven Uiteindelijk zullen ze denk ik 'overal' wel in slaap vallen, na een uur of 5 als ze echt moe zijn.
Onze dochter valt ook niet zomaar in slaap ergens. In de auto soms als ze heel moe is. Maar niet in de wagen en als het een keer gebeurt is het voor max 20 minuten. Vorig jaar hebben we zo'n mooi deryan tentje gekocht zodat ze lekker kon slapen op het strand maar mooi niet dat madam daar ging slapen die keek liever rond.
Onze zoon slaapt alleen in zijn bedje, nergens anders. Heeeeeeel sporadisch in de auto wanneer hij bek en bek af is.
Ik dacht soms dat mijn kinderen de enige waren die alleen maar in een bed sliepen, maar gelukkig blijkt dat niet zo hahahaha.... Alsje dan in de stad kijkt met al die slapende kinderen in buggy denk je af en toe wel dat je de enige bent bij wie dat niet gebeurd haha.
Haha, dat is goed om te weten! Dan ga ik nergens vanuit Gelukkig slaapt onze meid wel als we echt een langs stuk met de auto gaan, want we gaan met de auto naar Italië deze zomer. Maar dan ook echt alleen als ze total loss is. Ik moet zeggen dat ze sowieso wel een eigenzinnig karakter heeft qua slapen. Of ze nou drie kwartier in de auto slaapt of 3 uren in haar bedje, vanaf dat ze 10 maanden is, doet ze 1 slaapje, ook als ze doodmoe is na een kort en vroeg slaapje. (alsof ze zeggen wil: ik heb geslapen, jullie je zin, maar nu is het klaar, haha) Aan de andere kant slaapt ze heerlijk door van 19 tot 7, dus ik klaag niet. Ook apart is dat ze weekends eigenlijk altijd kort slaapt, terwijl ze doordeweeks zo 3 uren kan slapen. Verschil in prikkels misschien, omdat papa dan ook thuis is.
Hier hebben we hen daar van begin af aan eigenlijk aan laten wennen. Van een kindje dat altijd in een bedje slaapt kun je niet verwachten dat het op vakantie ineens op een handdoek in slaap valt. Dat moeten ze dus ook wel gewend zijn. En wat hier erg helpt is dat wij een duidelijk slaapritueel hebben met spulletjes erbij die alleen voor bed zijn. Een tut of knuffel zal hier nooit op een ander moment gegeven worden (met uitzondering van ziek zijn) dan in bed. Dus de tut en knuffel zien betekend direct: slapen! Aan mijn zoontje merk ik dat ook,had het een keer op de verschoontafel gegeven vlak voor het slapen en toen hij die bij zich pakte draaide hij zich op het verschoonkussen op zn zij en deed zn oogjes dicht
Ten eerste, een kind van 11 maanden die in slaap valt op de fiets is zeer gevaarlijk!!! google maar eens naar de gevolgen Dus denk dat je daar alleen maar blij om kunt zijn Wat betreft de andere dingen, mijn dochter slaapt alleen in de wandelwagen als ze echt moe is, en dan een half uurtje ofzo. In de auto ook alleen lange afstanden dus denk dat onze kindjes gewoon lekker nieuwsgierig zijn en alles mee willen krijgen, niks mis mee toch? Vorig jaar zomervakantie was ze 10 maanden en gingen we naar italië. Het zwemmen vond ze fantastisch maar ook wel vermoeiend, want zodra we op de handdoek lagen kwam ze toch stiekem even bij me liggen. Hup snel knuffel en speen gegeven en ging ze toch even lekker een dutje doen. Ze deed het niet elke dag maar als we echt intensief met r bezig waren geweest in het water en spelen met een bal of wat dan ook dan lukte het wel.
Hier ook niet ze sliep nooit op borst of box. Mc en buggy soms als ze echt moe is en dat moet bewegen want als je stopt dan wakker is ze
Hier hetzelfde hoor! Mijn meisje slaapt op zich overal, als het maar in een bedje is. In de auto valt ze soms in slaap (max 30 min) en in de buggy max 20 min. Een maand geleden zijn we met de auto naar Parijs gegaan en toen heeft ze op de heen-en terugweg maar 40 min geslapen (en dat terwijl ze thuis nog zo'n 3,5 uur slaapt overdag). Gelukkig was ze wel vrolijk. Ik ben ook benieuwd hoe het deze zomer op vakantie gaat. Ik vrees dat ze niet zal slapen op het strand. Nou ja, we zien het wel!
Aaaaah, lief! Het stomme is, dat ze in eerste instantie wel gewoon overal sliep in de kinderwagenbak. Tot een half jaar ofzo, denk ik, toen werd ze steeds nieuwsgieriger en wilde ze echt overal bij zijn. Ze lacht dan ook echt naar iedereen en is totaal niet eenkennig. Ze vindt alles en iedereen leuk. Toen de kinderwagenbak werd verruild voor de buggy-bak, was het helemaal over met slapen in de bak. Nu slaapt ze daar dus alleen in, als ze echt doodop is. Dan leg ik hem plat en slaapt ze max 3 kwartier. Speentje heeft ze overigens niet. Een vaste bed-knuffel wel, maar dat maakt voor haar niet echt verschil.
Onze dochter sliep overal! Idd op de fiets. Auto.wandelwagen. strandstoel. Zelfs op de Kermis in een attractie! Zoon....slaapt nergens als in zijn bed. Kan ook goed wakker blijven. ... Toen hij een was hele dag dierentuin. ...niet geslapen. ...op weg naar huis. ..niet geslapen. Nog even bij oma langs. ...niet geslapen. ...weer naar huis. ...23.30 thuis. ....Nog wakker! Wel toen hij zijn bed al zag bijna in slaap vallen En dat van 6 uur in de ochtend. ...........
Is ook zeker niets mis mee! Ik hoop alleen dat ze aan voldoende rust komt in de zomervakantie Maar dat komt vast goed! Ik was alleen benieuwd naar andere kindjes, die dat net zo hadden. Wat betreft dat fietsen; je ziet het vaak, kindjes die slapen op het stuur met zo'n slaaprol. Of zijn die kindjes misschien wat ouder dan? Maar ik 'hoop' ook niet dat ze gaat slapen op de fiets hoor. Was puur een constatering dat ik dat vaak zie, maar het mijn dochter nog niet zie doen.