Dat een baby niet uitslaapt tot een uur of negen weet ik, is ook geen enkel probleem, maar onze dochter begint de dag steeds vroeger! Soms redt ze half zeven, maar de laatste weken is het eerder 05.00 uur dan dat er uberhaupt een normaal tijdstip in de klok zit. s avonds word ze ook meerdere malen huilend wakker. We hoeven er dan niet heen want na max. 2 minuten valt ze weer in slaap, maar het begint me echt op te breken. Haar schema ongeveer: 06.30 fles 08.30 fruit 09.00-09.45 slapen 11.30 boterham 12.00-14.00 slapen (soms ook maar tot 13.00) 14.30 tussendoortje 17.30 groentenhap 18.30 fles 19.00/19.30 slapen Wat doen we verkeerd? Hoe kunnen we mijn dochter leren lekker te slapen? Ze is wel wat gefrustreerd dat ze niet kan kruipen, maar kan haar slaap daar zo door beinvloed worden? Ze heeft overdag ook echt haar slaap nodig anders is ze niet te genieten
Zal een fase zijn. Slaapt ze wel weer door na een fles om 5 uur? Mogelijk dat het gepaard gaat met een groeispurt?
Hier precies het zelfde met 9 maanden! Half 5/5 uur wakker na paar weken was het gelukkig weer over ik houd het maar op een fase/sprongetje succses het gaat over ,-)
Ik zou de dag dan echt niet beginnen, een fles op papfles kreeg mijn dochter dan en terug maar bed. Maar deze fases heeft ze niet veel gehad, hier slaapt ze elke dag tot ongeveer half 10. Ze gaat om 19.30 naar bed. Dus hoe dat kan? Geen idee!
Nou misschien een beetje te simpel gedacht, maar heeft ze wel verduisterende gordijnen of is haar kamertje al zo vroeg licht misschien?
Dat hebben we hier ook gehad. Gelukkig viel ze meestal wel terug in slaap met haar speentje en haar slaap muziekje. Na een paar weken ging het vanzelf weer voorbij. Als ze niet terug in slaap viel, namen we haar voor een uurtje bij ons in bed en sliep ze wel verder.
Finley heeft ook een hele tijd die fase gehad. Gingen dan echt nog niet de dag beginnen overigens. Hebben hem gewoon telkens weer teruggelegd met de melding dat het nog nacht was en nog tijd was om te slapen. Overigens ook nog een extra verduisterend rolgordijn gekocht, maar dat hielp niks. Bij Finley werd het pas vanaf 1,5 jaar oud steeds beter. Nu houdt hij het uiterlijk tot 08.00 uur vol, maar wij zijn dan ook allemaal vrij vroege vogels. Liever op tijd naar bed en vroeg weer op, zeg maar.
Ons zoontje is net 9 mnd en wordt momenteel ook vrij vroeg wakker. Eerst was het standaard kwart voor 7/7 uur maar momenteel is het soms rond 6 uur. Maar hij heeft dan meestal wel honger als hijmbroeg wakker wordt. Ik zie in je schema dat je nog maar twee flessen geeft? Wij zijn hier net de vierde aan het afbouwen... Het schema van mijn zoontje; Ca 6.30 uur: bordje pap van 150 cc opvolgmelk en bambix licht volkoren 9-10.30 slapen 10.30 fruit 11.30/12.00 fles 180 cc Slapen tot 14.00/15.00 dan boterham en flesje 90 cc 17.00/17.30 warme maaltijd 18.30/19.00 fles 180 cc en op bed Verder wordt mijn zoontje savonds ook wel eens huilend wakker als ik dan bij hem ga kijken gaat hij ook meteen weer rustig slapen, maar ik denk dat het door de tandjes komt, soms heeft hij ook een 'piepdagje' dan huilt en piept hij steeds en wil hij bij mij zitten. Dus misschien bij jouw kindje ook last van de tandjes?
Sam slaapt sinds hij doorslaapt altijd van 20-6. Soms 530 soms 630. Eet goed, wel of niet slapen overdag boeit niks, verduisterende gordijnen. Niks helpt het is gewoon z'n ritme. Enige is dat wij hem pas om 6 uur uit bed halen. Op werkdagen beginnen we dan namelijk zelf de dag ook (vroeg beginnen en vroeg thuis) geen tips dus wij gaan er gewoon in mee! Wel vervelend in het weekend!
Hier tussen 6/6.45 soms 5'45 ik ga daar in mee. Bij k is het geen honger maar is gewoon klaar wakker. Ligt vaak even rustig te kletsen kab ik ook rustig wakker worden. Op werkdagen moet die uiterlijk rond 6'30 uit bed dus het is een beetje in zijn systeem gekomen.
Ons meisje is ook altijd tussen 5 en half 7 wakker. Tot 6 uur laat ik haar dan idd ook liggen hoor, ze huilt ook niet maar brabbelt wat een slaat met haar speen tegen de spijlen. Meestal als ik haar speen er weer in stop slaapt ze weer eventjes verder. Moet op mijn werkdagen ook om 6 uur eruit. Vindt het ook een schappelijke tijd trouwens. Maar goed. Hier is het nooit anders geweest. Vandaar dat ik aan de gordijnen dacht.
Hier ook meestal rond 6u al wakker, dan staan we op en 2u later is ze weer strike Toch wel handig idd, als ik terug aan 't werk ga moet ze er ook rond 6u uit
Ik vind dat ze heel weinig uren slaapt per etmaal. Soms worden kinderen vroeg wakker als ze eigenlijk slaaptekort hebben. Misschien eens proberen haar overdag sneller naar bed te brengen? Klinkt dubbel maar er is kans dat de nachten dan ook beter gaan.
Uitslapen? Mijn oudste is 10 en ken dat woord nog steeds niet! Als peuter zaten we vaak om 5 uur al beneden en nu als 10 jarige is het vaak half 6 alleen moet hij nu blijven liggen tot 7 uur haha.
Uitslapen was als grapje bedoelt we zijn erg verwend met ons zoontje die tot half acht sliep, maar nu dus ook elke keer om half zeven staat te roepen. We gaan overdag helemaal mee in haar ritme; als ze aangeeft dat ze moe is gaat ze naar bed. De laatste melkfles gaat altijd maar met moeite in, voor de rest drinkt ze veel water. Kamer is ook verduisterd. Overdag is slapen over het algemeen ook geen probleem. 'Fijn' om te lezen dat het een fase kan zijn. Dan zit er een einde aan...met een rotzwangerschap en huilbaby de eerste vijf maanden zie je het misschien allemaal wat sneller somber in.
Hier werkt(e) een fles geven en dan weer verder slapen ook prima. Hij krijgt de fles gewoon in z'n bed en wij gaan weer weg. Hij drinkt 'm dan leeg, pakt z'n speen en slaapt weer verder. Dit doet hij eigenlijk al sinds hij 8 maanden is, gelukkig is het de laatste tijd steeds minder nodig. Maar ik begin hier niet voor 7 uur de dag, dat is mij te vroeg. Ik vind ook dat ze overdag weinig slaapt, maar ik weet niet hoe haar gedrag verder is? Hier ook niet zo'n slaapkop, maar hij sliep op die leeftijd echt nog wel 2x 1,5-2 uur, hij maakte toen alleen nog nachten van 9-10 uur. Als ze verder gezellig is kan je het zo laten. Maar wat hier boven ook al werd gezegd, kindjes die overdag te weinig slapen, slapen 's nachts ook slechter. Inmiddels slaapt mijn zoontje hier nog maar 1x zo'n 2-3 uur en 's nachts minstens 12 uur. Hij slaapt nu dus meer uren dan toen hij 9 maanden was.
Die laatste zin, herken ik. Kost wat meer moeite om het dan zonnig in te zien. Wij hadden ook periodes dat de 5 nog op de wekker stond als meneertje wakker was. Je kunt 'beslissen' dat de dag dan nog niet begint en na een papfles weer terugleggen. Maar hier was wakker: WAKKER! Ik had geen zin in een gefrustreerd kind die niet meer wil slapen, dus we gingen eruit. Een grote bak koffie, tv aan en nog lekker je pyama aanhouden vond ik fijn. En uiteindelijk ging hij weer wat langer slapen. Overdagslaapjes verschuiven, verkorten of verlengen had geen zin. Bedtijd veranderen, grotere avondfles net zo min. Tegenwoordig is het 08:15. Errrrrg luxe. Maar in het verleden behaalde resultaten.. juist.
Wat slapen veel kinderen uit! Uk is net 15 maanden en slaat sinds een paar weken iets langer. Om 19.00 naar boven en slaapr tegen half 8.tussen half 6 en 7 is hij wakker.eerst was dat standaard 6 uur. Ook hij is dan wakker, overdag sliep hij of veel of heel weinig.nu nog steeds soms 1 slaap soms 2. Meestal 1.5 uur over de hele dag.(had hij soms met 9 maanden ook) Kan te maken hebben met een sprong,een ontwikkeling of tandjes .
Ja ik ook! Peuter slaapt van 20:00 uur tot 09:00 uur en kleine meid van 23:00 uur tot 08:00 uur (en dan moet ik haar wakker maken!!) voor de voeding van 23:00 uur slaapt ze ook wel hoor variërend van 2 uur tot 3 uur.