Hallo allemaal, Ik heb een vraag over mijn dochtertje, vandaag precies 7 maanden. Ze was vanaf het begin een rustige baby, altijd vrolijk. Rond de 4,5 maand werd ze wat onrustiger, dus toen ben ik haar een keertje extra gaan wegen bij het cb. Wat bleek toen, niet aangekomen. Even met de verpleegkundige gesproken, die zijn toen goed op verzoek voeden en dan over 2 weken nog even kijken, want dat gebeurd rond die leeftijd schijnbaar wel vaker. Dus ik 2 weken later terug, weer niet aangekomen. Toen advies vast beginnen met bijvoeden en weer terugkomen. Ik weer terug, weer niet aangekomen. Toen moest ik maar gaan bijvoeden met flesvoeding, want blijkbaar was mijn bv niet meer genoeg. Toen ben ik dus gaan bijvoeden, in het begin niet veel maar het werd steeds meer. Ik denk dat mijn productie steeds minder werd door het bijvoeden met fles. Toen zijn ook een beetje de 'problemen' begonnen, overdag wat onrustiger maar vooral snachts ging het minder goed. Ze sliep sowieso nog niet door, maar vaak legde ik der dan aan dronk ze en sliep ze zo weer verder. Maar nu was het echt huilen, naar mijn idee van de pijn, en snachts poepte ze dan ook vaak. De laatste weken zijn we nu bijna volledig over op fles, maar snachts is het een drama. T begint meestal rond 11/12 uur, steeds schreeuwen, bijna in slaap vallan maar weer schreeuwend wakker worden, naar mijn idee dus van de kramp. Soms kan ik der even kalmeren met wat drinken aan de borst of fles, maar even later begint het weer opnieuw. Vaak gaat dit zo door tot ze heeft gepoept, meestal rond 6 uur ofzo? (t vreemde is dat ze overdag ook vaak nog wel is poept, maar dan heeft ze nergens last van?) Ik ben dus week even bij het cb langs gegaan, omdat ik me zorgen maakte en toen bleek dat ze ook weer niet veel was gegroeid. Weer even met een verpleegkundige gesproken, maar voelde me niet echt serieus genomen. Ze zij eigenlijk dat ik der meer brood moest geven en dat ze dan wel zou gaan groeien. Nou bied ik der tussen de middag altijd brood aan, maar dit gaat er nog niet goed in. Vaak wordt er een beetje op gesabbelt, soms een stukje opgegeven maar vaak komt dit er een poosje later met wat gekok gewoon weer uit. Over de krampen zei ze dat ze er nu anders wel heel vrolijk uit zag, en dat is ook zo overdag lacht ze altijd, maar snachts is het gewoon een heel ander verhaal. Ging der eigenlijk een beetje weg met het idee dat ik der maar wat meer eten moest geven en dat het dan wel goed kwam. Dus nu geef ik der sochtends pap, ipv alleen de fles, ik zou niet weten hoe ik der een extra broodje moet geven namelijk. Blijf dat gewoon aabieden en dan zal het vanzelf wel beter gaan met eten. Maar het blijft nu dus dat ze de hele nacht blijft schreeuwen, naar mijn idee van de pijn. Ik vind het zo zielig en voel me er zelf ook best wel slecht bij. Ik heb gewoon het idee dat er iets niet goed is, misschien kan ze niet goed tegen de flesvoeding die we gebruiken ofzo? Maar ik wil ook niet maar wat aan gaan rommelen. Nou heb ik vanmiddag een afspraak gemaakt bij de dokter, want zo kan het ook niet langer. Maar vroeg me ook af of jullie misschien ideeen hebben? Heb ook niet heel veel ervaring met flesvoeding, omdat mijn andere dochter veel langer bv heeft gehad. Sorry voor het belachelijk lange verhaal hhi! Alvast bedankt in ieder geval!
Kan je misschien opschrijven hoe haar schema nu is? Hoeveel voedingen krijgt ze nog en hoe groot zijn die? Wat krijgt ze allemaal aan bijvoeding. Kan ze last hebben van de bijvoeding?
Het zou misschien ook de bijvoeding kunnen zijn? De reden dat ik aan de flesvoeding dacht is dat ze eerst al wat groente kreeg en daar geen last van had en het lijkt dat hoe meer flesvoeding ze krijgt hoe erger het wordt. Wat ze nu krijgt is: -papfles met fijne granen (150ml) -fruit -broodje (gaat nog niet echt veel naar binnen) en fles (150ml) -fles (150ml) -avondeten (groente en wat aardappels/rijst, soms wat kip/vis ect, soms een paar hapjes yoghurt) -fles (150ml) nu moet ik erbij zeggen dat de flesvoeding heel vaak niet op gaat en dat ze snachts vaak ook nog extra drinken krijgt, eerst vaak de borst, maar de laatste tijd soms ook nog fles.
Stomme vraag misschien; maar krijgt ze banaan? Zo ja, ban dat eens uit t menu. dat is hier een erge boosdoener, nog steeds krijgt ze daar vreselijke krampen en verstopping van
Hoi Vlindertje, wat vervelend zeg! Ik heb niet echt tips voor je, ik hoop dat het gauw beter zal gaan! Mijn meisje heeft juist andersom kramp gehad. De eerste bijna 5mnd, tot ik groente en pap ging geven, sindsdien geen kramp meer en zij had juist overdag huilmomenten die soms wel bijna 2,5 a 3 uur duurde. Ik merk wel als ik haar nu sommige nieuwe dingen geef dat ze last krijgt, aardappels, kip, dat viel niet goed. Misschien moet je eens een doorverwijzing naar een echte kinderarts vragen aan je huisarts. Ik heb het idee dat ze bij het CB maar half afgestudeerd zijn ofzo ik vraag daar niet vaak wat (ik heb Google ) maar als ik wat vraag krijg ik steeds zulke domme antwoorden Misschien is ze allergisch voor de flesvoeding? Denk het niet hoor, dan zou ze meer last hebben denk ik? Maar ik zou naar de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing.
Ja of de flesvoeding of de bijvoeding zal t zijn. Heb je zelf tijdens de borstvoeding wel gewoon melk producten gebruikt? Anders qua bijvoeding goed bij gaan houden wat ze eet en wanneer de krampen opkomen.
Je kan eens proberen of zebeter reageert op hypoallergene voeding. Dat Is wat makkelijker verteerbaar namelijk omdat de koemelk eiwitten wat verknipt zijn. Als het helpt kun je met een paar maanden terug naar de normale voeding, dan heeft ze tijd gehad om te wennen en gaat het waarschijnlijk beter. Voor de duidelijkheid: ik bedoel dus geen pepti, dat Is echt bij koemelkallergie. Hoe het heet wisselt per merk maar meestal staat er iets op de verpakking als: aangeraden bij allergieën in de familie.
Bedankt voor de hulp meiden! Yoghurt kan t denk ik niet zijn, dat krijgt ze pas sinds een paar dagen een paar hapjes. Banaan krijgt ze niet zo vaak, dus dat is het denk ik ook niet. Het maakt eigenlijk niet uit wat ze eet, ze krijgt altijd snachts veel last van krampen. Ik heb wel gewoon melkproducten gebruikt tijdens bv ja, maar eet/drink eigenlijk sowieso nooit veel melkproducten, misschien kan ze daar nu last van hebben met de flesvoeding? De ha zei dat we misschien andere flesvoeding moeten proberen, eventueel in overleg met cb. Nu heb ik daar volgende week weer een afspraak maar ga nu maar even rondkijken wat misschien een optie kan zijn? Heb daar wel erg het idee dat het uitmaakt door wie je geholpen wordt, de ene keer heb je er echt wat aan maar de andere keer slaat t nergens op. Fijn dat het bij jou dochtertje beter gaat 4dogs! Volgens mij hebben wij samen gepraat in het zwangerschapsgroepje, leuk dat jullie voor een tweede gaan!
Denk dat ik dat indd maar ga proberen zohra, alleen nog even kijken waar we dan voor gaan. Nou komen er bij ons in de familie ook wel allergien voor, hoop niet dat ze daar last van krijgt
Ja ze kan last hebben door de flesvoeding. Als jij vrijwel geen koemelk eet en drinkt komt dit minimaal in de bv. Juist omdaf je omschrijft dat het gestart is na starten fv klinkt dit als of gevoelige darmen of kea. De juiste stap is zorgen dat je verder geen koemelk geeft en dan pepti geven. Geef dat 2 weken de tijd en kijk of er verschil is. In die 2 weken ook geen nieuwe producten geven.
Nee zeg, dat niet ook nog ;( Maar hoeft helemaal niet hoor, ik denk ook niet aan koemelkallergie bij haar. De standaard flesvoeding Is misschien gewoon nog teveel voor haar na de borstvoeding, en met hypoallergeen zit je een beetje ertussenin qua verteerbaarheid.