Hallo allemaal. Mijn zoontje van 10 maanden, stoot steeds zijn hoofd expres, tegen de spijlen van de box, op de grond als hij aan het spelen is, tegen de salontafel aan. Weten jullie mischien wat ik hier aan kan doen?
Haha ok Het ziet eruit alsof het echt heel pijn moet doen. Maar als hij dat doet geeft hij geen kick, en als ik Nee zeg, en nee schud moet hij er alleen maar om lachen
Herkenbaar, mijn zoon probeert ook regelmatig allerlei oppervlakken uit incl. het voorhoofd en de kin van mama ... Hier werkt het het beste om er niet op in te gaan en er vooral niks van te zeggen. Al zeg ik maar 'boem!' dan is dat al reden genoeg om er nog gezellig even mee door te gaan. Reageer ik niet, is het snel over!
Hier word ook overal het hoofd tegen gestoten (bewust en niet bedoelt). Ik denk dat het gewoon bij de ontdek fase hoort. De ene dag doet ze het vaker als de andere dag. Vooral nieuwe dingen zijn favoriet om eerst haar hoofd eens tegen te stoten. Ook doet ze het uit neid. Als ze haar zin niet krijgt, gaat ze met haar hoofd op de grond liggen bonken. Beiden negeer ik gewoon.
sem deed t en doet t nu nog weleens, voordat ie gaat slapen met zijn koppie tegen t hoofdeind van t ledikant botsen. Kweenie wat t is, maar hij heeft er geen last van. Als ie overdag zijn koppie stoot, zegt ie "boem" wrijft erover en klaar of als t echt pijn doet, moet mama kusje erop geven haha.
heel erg he, maar het gaat weer over, soms komt t ff terug. probeer te voorkomen dat hij het te hard doet. ik deed mijn hand tussen wanneer hij t hard deed.