afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door wennietje, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    #1 wennietje, 16 aug 2011
    Laatst bewerkt: 16 aug 2011
    Ik kolf nu 4 keer op een dag 80cc per borst ik wil eigenlijk terug gaan naar 3 keer ik wil er dus 1 tussenuit en misschien wel 2 maar ik wil niet meer kolven per keer ik wil dus bijvoeding(kunstvoeding) gaan geven.

Mijn vraag is dit hoe pak ik dit aan hij drinkt 80cc per keer hij is nu 2 weken en 4 dagen is het dan heel erg dat hij bijvoeding krijgt of heeft dat borstvoeding die ik dan rolf geen zin meer want ik wil hem niet te kort doen

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Ik neem aan dat je hem wel meer voedingen geeft dan die 4x80 BV, dus dat hij al kunstvoeding krijgt.
    Alle borstvoeding die je kan geven is meegenomen en heeft dus zeker een gezondheidswinst voor je kindje!
    Bij voorkeur volledige borstvoeding, is dit niet mogelijk/wenselijk dan in combinatie met kunstvoeding.
    Als je minder wil kolven dan laat je 1 voeding weg (liefst die middenin): je kolft niet veel en niet vaak dus het kan zijn dat je voeding dan volledig terugloopt. Dit weet je alleen door het te ervaren. Maar 2 voedingen weglaten zou ik dus zeker nu niet direct tegelijk doen.

3. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Ik kolf per borst 80 en nu ben ik vandaag naar de 100 per borst gegaan dus 200 per keer dus hij kreeg nog geen bijvoeding ik laat er ook maar 1 weg maar als het nodig moet zijn kan ik dus kunstvoeding bijgeven

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    inderdaad!

Deel Deze Pagina