Dreumes (17 mnd oud) wordt minimaal 3 keer wakker 's nachts...Herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoon wordt minimaal 3x wakker 's nachts. Meestal gaat hij met een aai over zijn bol wel weer slapen (of even instoppen/speentje).

Het is eigenlijk altijd wel al zo geweest... Soms heeft hij een rustigere periode en zijn er dagen dat hij niet wakker wordt of maar 1 x.
    Ik denk dat het toch aan tandjes die doorkomen ligt. Het lijkt wel of hij het afgelopen jaar aan 1 stuk door wel ergens een tand doorkrijgt :$
    Maar misschien zie ik ook wel iets over het hoofd?
    Herkennen jullie dit? Was het bij jullie ook tandjes of iets anders?

Ik heb voor de zekerheid donderdag een afspraak bij de HA gemaakt, om zijn oortjes te laten nakijke nen ook zijn longen (ik heb soms het idee dat hij zwaar ademt --> alsof hij benauwd is).

Alles tips zijn welkom, het begint me namelijk toch wel weer op te breken als je elke nacht 3x (vaak ook wel 5x) op moet staan....

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.143
    113
    Hier 3 kindjes die tot 2 jaar geen nacht hebben doorgeslapen. Er was altijd wel een reden. In het eerste jaar bij alledrie waarschijnlijk de verborgen reflux, daarna de tandjes etc. Nu bij mijn jonste nog wel eens door eczeem, waar hij dan veel last van heeft. Tja en wij zijn beiden ook geen vaste, diepe slapers.
    Fysiologisch gezien is het in elk geval heel normaal dat kinderen nog meerdere keren per nacht wakker worden, maar idd de oortjes laten nakijken kan zeker geen kwaad.
    Ik zou het proberen los te laten, mijn ervaring is dat je er namelijk aan gaat wennen.

Mijn jongste slaapt om bovenstaande redenen bij mij in bed, dat vind ik heel makkelijk. Hij kruipt naar mij toe als hij wakker wordt en slaapt zo weer verder, soms wordt ik er niet eens meer wakker van.

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Nou ook in dit topic kan ik je de hand schudden.

Mijn dochter slaapt in (korte) fases goed maar over het algemeen is het gewoon bal en eindigt ze bij ons in bed omdat ik de energie er niet voor heb om de strijd aan te gaan (die meestal toch kansloos is).

Ik blijf gewoon volhouden dat het ooit wel over gaat maar makkelijk is het niet.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl wordt ook wel 's wakker. Meestal gaat ze dan zitten spelen in het donker en valt vanzelf weer in slaap. (Ik weet het omdat ze sinds kort perse een boekje mee naar bed wil, en daar gaat ze dan 's nachts mee tegen de bedstijlen liggen slaan.)

Er komen kiesjes aan denk ik (kwijlt) maar verder geeft ze geen last aan dus kan me niet voorstellen dat ze daar wakker van ligt.

Deel Deze Pagina