Hoi dames, Ik dacht ik leg mijn probleem hier voor, want met het cb schiet ik niks op Mijn dochter van nu 9 maanden oud weigert brood en warm eten. Ik heb van alles al op haar brood gedaan maar ze neemt 1 stukje, heel misschien 2 en daarna wilt ze niet meer. Ze spuugt het gewoon uit. Zelf vast houden wilt ze ook niet, vind ze eng aan haar handjes. Warm eten idem dito. Heb inmiddels álle potjes geprobeerd, heb vers geprobeerd. Ze wilt het niet. Als ik toch een hapje in haar mond doe, gaat ze overgeven. Soms geef ik een paar stukjes kip of aardappel, ze eet dan ook maar 3 a 4 stukjes maar vind dit wel lekker. Wat ik haar allemaal geef? - smorgens een paar stukjes van de binnenkant van een croissant en 1 bakje yogolino. - Fruithapje - Liga geprakt met sinaasappel - Soms een danoontje - Nijntje koekje / Soepstengel als tussendoortje En natuurlijk bied ik haar brood en warm eten aan. Daarbij komt nog dat ze een flesweigeraar is, mijn bv op raakt (kan geen domperidon meer verdragen) en ze van pap absoluut niks wilt weten. Ben ten einde raad omdat ze afvalt Doorslapen is er ook niet bij want ze word wakker van de honger, wat logisch is natuurlijk. Ik hoop dat jullie tips hebben want het huilen staat mij nader dan het lachen. Alvast bedankt!
Hoi, Wat vervelend dat het niet goed gaat met de bijvoeding! Ik zou in ieder geval niets forceren. Als ze overgeeft van warm eten betekent dat dat het haar tegenstaat. Heb je Rapley geprobeerd? Gewoon een paar wortels koken of broccoli, en die voor haar leggen? Misschien vindt ze dat wel interessant? Verder zou ik geen dingen als Yogolino en sinaasappel met Liga geven. Ik vind dat je vrij veel tussendoortjes geeft (logisch misschien als ze niet eet), maar ze vullen wel en misschien heeft ze gewoon echt geen honger. Qua tussendoortjes zou ik kiezen voor tomaat, komkommer, rijstewafel, en volle yoghurt. Dit laatste bevat ook veel voedingsstoffen.
Heb ik geprobeerd maar ze wilt het niet eens aanraken! Als ik haar zo ver krijg proeft ze er aan en daarna speelt ze ermee en eindigt het op de grond! Ja idd, wil dat ze teminste iets binnen krijgt! Rijstewafel van goodies met appel smaak vond ze niks. Welke kan ik het beste geven? En welke volle yoghurt?
Volle Griekse yoghurt is milder van smaak en ook wat dikker, vaak een groot succes bij kinderen. En ze groeit er goed van. Koek e.d. heeft ze niet per se nodig, een rijstewafel kan wel wat vullen. Hier pak ik de biologische variant van het huismerk van Colruyt (is een Belgische winkel). Zonnatura heeft ze ook. Het eindigen op de grond is iets dat erbij hoort... met het eten spelen, eraan likken en vervolgens niet opeten hoort ook bij leren eten. ik zou Rapley zeker 3 weken een kans geven en verder geen druk zetten. Hopelijk gaat ze op een gegeven moment meer eten en zal ze haar weg vinden. Hoe reageert ze op een stukje zachtgekookt vlees uit het vuistje, of vis, of gekookt ei?
Waarschijnlijk ga je op mijn reactie zeggen dat je het al geprobeerd hebt maar ik geef mn advies toch Even gewoon van begin af aan opnieuw starten met bijvoeden. Dus pure producten die geschikt zijn voor baby's van 9 maanden. Het idee los proberen te laten dat ze weinig eet...dat zal even een tijdje zo blijven tot je het roer volledig om gooit en consequent blijft. Nu is de leeftijd waarin jij veel kan veranderen/leren qua eetgewoonten...hoe ouder ze wordt des te moeilijker dan wordt. croissants als ontbijt, yogholino, liga dat zijn naar mijn mening geen producten voor een baby van 9 maanden. Heb gelezen wat je zegt: liever iets dan niets, maar daar zou ik even volledig van af stappen. Dan maar een tijdje helemaal niks maar straks wel een gezond eetpratroon...want dat ze op een gegeven moment weer gaat eten, daar ben ik overtuigd van Ik stel dit voor: Ontbijt: bordje pap of bh met boter/beleg tussendoor vers fruit in stukjes voor haar neus lunch: boterham en flesje melk tussendoor: vers fruit in stukjes, evt rijstewafel of soepstengel avondeten: wat jullie eten en geschikt is voor baby's in stukken voor haar neus. En bakje volle yoghurt ik weet dat je nu denkt dat dit totaal geen zin heeft maar bedenk je wanneer je dit anders wil gaan af leren.
O ja..je legt het voor haar neus..eet ze niet dan eet ze niet ook prima. Maar geen alternatieven bieden.
Eens met tuc! Nu kun je denken 'ach ze eet tenminste', maar uiteindelijk zal ze toch wel gaan eten. Nu blijft ze genoeg binnen krijgen van producten die leuk zijn voor 1 keertje, maar absoluut overbodig voor een kindje van 9 maanden. Ook is, wat je nu aanleert, de basis voor de rest van haar leven. Wil je dat als ze ouder is nog steeds alleen deze voeding eet? Verkeerde gewoontes (ik vind dit een aangeleerde verkeerde gewoonte) zijn makkelijker aangeleerd dan afgeleerd.
ook eens met tuc zorg voor een goede basis. anders (als ze straks wel eet) krijg je straks misschien het probleem dat ze elke ochtend een croissant wilt
Dankje Tuc. En de rest! Jullie hebben absoluut gelijk hoor. Vind het ook vreselijk dat ze niet eet en ik haar dit geef. Had het me heel anders voor gesteld toen ik zwanger was en van het cb word ik helemaal niks wijzer. Ik ga ermee aan de slag meiden!
Het is ook vreselijk als je kind weinig tot niet eet, dat is hier ook zo. Onze jongste kan heel goed eten, maar heeft nu door dat hij nee kan zeggen. Met als resultaat dat hij vanmorgen 2 stukjes brood op heeft, op de opvang ook weinig heeft gegeten en vanavond ook minimaal. En deze fase kan lang duren weet ik van onze oudste. Maar ik weet ook dat doorzetten, dus het normale blijven aanbieden, uiteindelijk voor resultaat zorgt. En ook naast eten komen er fases die je veel liever zou overslaan Succes!
Ik gebruikte voor de oudste altijd fijne granen van bambix. Die maak je gewoon aan met de opvolgmelk. Smulde ze hier echt van. En vanaf een jaar ben ik de muesli van bambix gaan geven. Moet je volgens mij ook een papje van maken maar ik strooide gewoon wat in haar volle melk en dat vindt ze nu met bijna 6 nog heerlijk Suc6!
Oke, dan zal ik die morgen ook halen. Staat in iedergeval op mijn lijstje! Daarna aan de slag! Bedankt! Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen en vind het best spannend
Hoi, Ben het helemaal met tuc eens. Even volledig van nul beginnen en loslaten. Het boek "my child won't eat" van Carlos González is echt een aanrader op dat vlak!