Weet niet of het hier juist staat, maar... Ik heb het zeeeer moeilijk om mijn dochtertje "uit handen" te geven... Heb het moeilijk gehad toen ze naar de crèche moest maar nu breng ik ze met een gerust hart naar daar. Ik weet ook dat ze er kennis van hebben en weten hoe om te gaan met kindjes. Maar buiten de crèche tijdens het werk heb ik ze nog geen ene keer weggebracht. Wij hebben enkel de vader en broer van mijn vriend die als oppas kan dienen (wonen in zelfde huis). Ze hebben ook al aangegeven dit zeker eens te willen doen voor ons als we bv.: eens alleen een dagje uit willen,... Maar ik kan het niet! Het gedacht dat ze niet goed gaan weten wat ze moeten doen als ze huilt, dat ze eten moeten geven, haar hele dag bezig houden,... Ze hebben er geen ervaring mee! Als ik zie hoe ze haar soms vasthouden... Zijn er nog mensen die het er moeilijk mee hebben of hadden? Iemand tips om het van me af te zetten?
Ja herken het wel. Maar dan met name bij "vreemden". Ik dacht dat ik allang een oppas zou hebben zodat vriend en ik weer eens op pad kunnen, maar ik zie dat nog helemaal niet zitten. Hij gaat twee dagen naar de creche en één dag naar mijn ouders. Mijn zusje is ook gek met hem. Laat hem met een gerust hart onder haar hoede. Ook bij mijn ouders dus. Een meisje van 16 bij ons uit de buurt wil graag oppassen, ze komt uit een gezin van vier kinderen. Moeder is ook altijd in de buurt, dus als ze iets niet weet, dan kan ze altijd ook bij haar moeder terecht. Mijn vriend wil het wel proberen, maar ik zie het nog niet gebeuren. Ik denk dat ik haar eerst een paar keer uitnodig om te kijken hoe het gaat... Had me dit een jaar geleden gevraagd en ik had jou en mezelf nu voor gek verklaard .
Met vader heb ik geen problemen (ja, heel soms), met familie echter veel meer, heb ook liever niet dat ze (vaak) naar oma en opa ofzo gaat. Maar ze zit nu ook in een "ik wil alleen mama en papa knuffelen" fase Oh en kleine grote 2 jarige kindjes op de speelgroep.
Nee ik herken het niet ik heb er eigenlijk totaal geen moeite mee. Door de weeks is ze bij de oma s en gastouder. In het weekend Gata ze met regelmaat logeren bij oma s schoonzus zus of één vriendin.overal wordt ze met liefde verzorgd. Ja het gaat anders dan thuis maar ik ben tot t dwangmatige af met mijn ritme dus heel niet erg als ze leert dat het ergens anders anders gaat. Maar ieder zijn ding, ik word vaak genoeg een onmens gevonden als ik haar weer eens wegbreng
Herkenbaar!! Ik had het eerst ook met mn ouders en schoonouders.. zoon is 4 maanden nu en sinds een week of 3 laat ik hem min of meer "gerust" bij hen achter, maar dan slechts voor een paar uur.. nog heen hele dagen.. Bij mij komt het omdat zoon vrij veel huilde, last had van reflux (bleek door koemelkallergie te komen) en zowel mn moeder als mn schoonvader ondanks waarschuwingen erg druk met zoon deden.. Als ze op bezoek waren geweest dan was zoon van slag door alle drukte en wilde hij niet slapen.. Inmiddels is de reflux door het aanpassen van de voeding onder controle en het huilen ook minder.. dus we hebben het geprobeerd met oppassen.. ging goed
Als jullie in 1 huis wonen, misschien af en toe hun laten "oppassen" wanneer jij erbij bent. Zo kan je tips geven en ze helpen er beter mee om te gaan. Maar geef vooral ook positieve kritiek. Daarna kan je ze laten opletten als je in de buurt bent. Boven ofzo. Als dat goed gaat ga dan een keer een boodschapje doen. Gewoon er kort tussenuit. Denk maar zo: die handigheid met een kindje krijg je enkel door ervaring. Als je ze niet laat oefenen worden ze er nooit handig mee. En de wil om te oefenen is er wel vanuit hun kan als ik jouw post lees.
Haha dan las ik het inderdaad verkeerd. Maar als het vlakbij jullie is kan je misschien nog gebruik maken van mijn tips
Vind t ook lastig hoor en doe het weinig. Zoon is vijftien maanden en ik zeg altijd dat er nog een stukje navelstreng vastzit. Ik heb hem gekregen en pas mijn leven op hem aan en zou hem niet zomaar voor 'mijn plezier' wegbrengen naar een oppas...... hij hoort bij mij/ons. Dan maar geen daagjes uit....
heel herkenbaar, 2x overdag weggebracht naar vriendin omdat k moest helpen met verhuizing ouders en paar x bij mn mams om mn eigen huis op orde te maken voor we er konden wonen en dan hooguit nog paar keer een uur ofzo. en mijn dochter is bijna 2.....
Herkenbaar hoor! Ik doe t ook liever niet en t gebeurd dan ook alleen als t echt moet.. Tot nu toe 3x... En laatste x inmiddels ruim jaar geleden. Wel gaat hij elke week dag naar me moeder.. Maar dat is omdat ik dan werk. Ik wil hem gewoon graag bij me hebben en ga echt weleens s avonds weg, maar dan blijft ml thuis.. Overdag gaat hij gewoon lekker mee!