Hallo dames. Ik vroeg me af hoe jullie over het volgende denken. Onze meid is 7mnd en is eigenlijk vanaf de geboorte al aardig stevig in de nek/rug. Sinds ze 6mnd was kon ze al even los zitten(ongeveer 2minuutjes). Nu kan ze echt al stevig een hele tijd los zitten. Zou ik haar nu al mee op de fiets kunnen nemen? Mijn gevoel zegt van wel maar mijn verstand twijfelt nog iets.
Alleen als ze zelf kan gaan zitten. Als ze enkel zit als jij haar neerzet, zijn de spieren in nek en rug niet sterk genoeg om de schokken op de fiets op te vangen.
Waarom zou je dat nu al per se willen doen? Ik zou persoonlijk, al is het alleen maar voor de zekerheid, wachten tot ze 9 maanden is. Maar jij kent je kind het beste...
Moet je binnenkort naar cb? Zou ik het daar vragen. Snap dat je samen wil fietsen (is ook super leuk), maar ongemerkt rijd je over best veel hobbels (valt pas op als je samen fietst).
Ik zeg toch niet dat het perse moet? Het zou handig zijn als het kon aangezien ik momenteel auto-loos ben. Ik hoef pas 10dec weer naar het CB met haar. Dan is ze ongeveer 9mnd. Ik begrijp dus dat ik maar beter nog even de benenwagen kan nemen.
Die van ons kon ook met zeven maanden al heel stevig zitten, maar zelf gaan zitten deed ze pas met anderhalf (!). Onze fysio zei dat ze mee op de fiets mocht (in het begin kleine stukjes uiteraard) als ze zichzelf goed corrigeerde als ze een klein duwtje kreeg. Dat was met een maand of zeven/acht.
Anders ga je even naar het inloopuurtje.. Hier met 7,5 maand op de fiets gegaan, wel even nagevraagd op het cb (voor mijn eigen gevoel). In het begin kleine stukjes gefietst en gewoon gekeken hoe ze het volhield.