Ik snap er helemaal niks van. We gebruiken nu 4 weken neocate met jhbpm. Dat is hartstikke goed gegaan, eindelijk na al die tijd een vrolijk en levendig meisje. Nu sinds een paar dagen begint de reflux weer de kop op te steken. Ik snap niet hoe dat kan. Heel de dag weer zuur uit haar mondje ruiken en slikken. Haar humeur is ook weer omgeslagen en beweegt weer amper, wat te begrijpen is natuurlijk. Zou ik nu ineens meer jhbpm door de fles moeten doen? Dan moet ik een grotere speen en woe weet gaat het dan weer te snel.. Wanneer gaat het eindelijk eens goed?
Krijgt ze ook medicijnen? Zo ja dan de dosering aanpassen omdat ze groter en zwaarder is? Zo nee dan is het na alle andere maatregelen tijd voor medicijnen! Bij ons werkte de ranitidine drank op een gegeven moment niet meer en kregen we een andere en ook daar kwamen de klachten terug en bleek ze veel meer te mogen omdat ze veel gegroeid was.
Ik zou niet nog meer gaan indikken. Het kost al moeite om dikkere melk te drinken, laat staan dat het onderhand beton wordt! Ik zou eerst even naar de ha gaan en misschien om medicatie vragen. Wellicht net dat zetje wat ze nodig heeft. Hier was het ook net het laatste zetje wat ze nodig had om rustig te worden. Doet ze wel lang genoeg over de fles? Zo'n 15-20 min is voldoende. Alles wat sneller gaat is meestal niet goed. Dan heeft ze nog zuigbehoefte.
@frannie, nee ze krijgt geen medicijnen omdat de ka haar vrolijk genoeg vindt. Vandaag was de fysio hier weer en zelfs zij gaf aan dat ze haar in geen tijden zo had gezien. Ze deed vandaag ook niet echt actief mee met de oefeningen, continue kwam het omhoog.. Zo raar dat het ineens weer opspeelt.. @kwebbel, ze drinkt netjes de fles leeg in ongeveer 20 min.. Ik had een hele tijd geleden Zantac gehad van de ha, maar omdat het niet werkte werden we doorverwezen naar de ka. Die vond en vind het nog steeds niet nodig om medicijnen te geven.. Ik ga morgen de ka maar weer eens bellen. Ik dacht dat we eindelijk goed zaten met de neocate en dan gebeurt er weer iets anders.
Soms lijkt iets te werken maar is het dan toch maar tijdelijk. Wij kregen eerst losec, dat leek even goed te gaan, maar de klachten kwamen toch weer terug... Toen over op nexium/motilium en dat hielp wel! Niet te lang mee rond blijven lopen hoor! Als de klachten blijven, op je strepen gaan staan bij de KA en anders een second opinion aanvragen. Jij ziet dat het niet lekker gaat en daar is gewoon wat aan te doen. Niet dat je altijd maar medicatie uit de hoge hoed moet toveren, maar als het echt reflux is en je kindje er last van heeft, is dat vaak het enige dat helpt (believe me, I know..)
Verborgen reflux staat soms ook gewoon los van koemelkallergie. Dus dan heb je wel Neocate maar dat los je er niet mee op. Echt tijd voor medicatie dus!