Mijn zoontje is nu 15 maanden en krijgt op dit moment nog 2 x borstvoeding. in de ochtend en s avonds. Hij heeft een koemelkallergie (of is hier al overheen gegroeid maar dat hebben we nog niet uitgeprobeerd). We zijn met 6 maanden begonnen met bijvoeden volgens de rapley methode maar al snel viel het op dat hij helemaal geen interesse had in eten. Toen hij 10 maanden was ben ik toch een borstvoeding gaan minderen en hierdoor ging hij ineens toch eten. we dachten dat het nu goed zou komen, maar helaas eet hij nog altijd amper. Het is niet zoals je bij iedereen hoort een fase, want hij heeft dus nooit gegeten. Sinds een aantal weken eet hij wel gebakken aardappels en dat krijgt hij dus ook heel vaak. bijna elke dag wel. verder maak ik fruit en groentesapjes zodat hij in ieder geval wat binnen krijgt. dit vindt hij namelijk heerlijk. Hem zo een stuk fruit of groente geven heeft geen zin, hij wil het niet eens aanraken, niet eens proeven en smijt alles wat geen aardappel is gewoon weg. Het CB raadde ons aan om eens naar een dietist te gaan, maar ik vraag me zelf af hoe die ons nog zou kunnen helpen. we proberen alles, maar hij wil gewoon niet en dwingen heeft ook geen zin. Hij heeft in het begin erg stil gestaan met zijn groei doordat hij erg veel spuugde en hij is nu altijd nog erg klein vergeleken met leeftijdsgenootjes. Ik heb nog niet eerder gehoord dat een kindje van begin af aan gewoon niet eet en ben benieuwd of je nog tips hebt voor mij?
Beste Frupje, Wat vervelend dat jouw zoontje niet wilt eten. Eet hij ook geen brood? En ben je al eens bij je huisarts geweest? Groet, Anne
Ja niet recent meer maar een maand of 2 geleden en krijg altijd te horen dat het wel komt. maar ik heb nog nooit gehoord dat het zo lang duurt.
Beste Frupje, Als hij ook geen brood neemt, dan lijkt het erop dat hij niet wil kauwen of geen stukjes wilt eten. Ik zou toch nog een keer langs de huisarts gaan, zodat hij/zij even naar zijn amandelen, keeltje en kaakjes kan kijken. Groet, Anne