Hoi meiden, ik hoorde net van mijn schoonzus dat haar dochter van 2.5 de waterpokken heeft, ze heeft nog een zoon van 5 en zoon van 1.5 maand waarvan de kans groot is dat zij het ook krijgen. Nu komt het; we hebben zaterdag een feestje en ze zullen daar waarschijnlijk allemaal ook zijn. Kan dit kwaad voor mijn dochter? Ik vind het toch wel een beetje eng..
Ik wil ook het liefst niet heen nu. Mijn schoonzus is er nogal nuchter onder. "Ze moeten het toch een keer krijgen" maar ik wil het liever nog even voorkomen zolang ik dat kan
google eens op waterpokken onder de 1 jaar. En stuur haar dat door. Serieus mijn ha zei dat ze onder de 1 jaar het nog een x kunnen krijgen!! (dochter lief heeft hier ook nu pokken maar is wel 2. Dat si een mooie leeftijd om t te hebben)
Ik heb het gelezen inderdaad. Ze is zich hier ook van bewust hoor. Het is voor haar natuurlijk niet tegen te houden bij haar zoontjes. Maar ik ga mijn dochter niet bewust ziek laten worden omdat ik zo nodig op een feestje moet zijn. Dat voelt echt verkeerd. Of ben ik nu overbezorgd? Ben een beetje bang dat de schoonfamilie dat wel zal denken..
nee je bent niet over bezorgt maar een goede moeder. Die haar kindje beschermt tegen nog een x waterpokken. Ik heb het ook niet gedaan bij mijn nicht en haar pokkenkindje toen.
Ik zou er ook niet gaan. De jongste heeft ze met een maand of 8 ook gehad en hij had er verschrikkelijk veel last van én de kans is groot dat hij het nog een keer krijgt. De oudste had het ook, en die had er amper last van.
Ik zou er wel heen gaan. Niet omdat je overbezorgd bent maar je kunt het overal oplopen je schoonzus heeft met haar baby niet eens een keus haar baby loopt al gevaar van wegen een broer. Daarbij als je kind naar een kdv gaat loopt het ook het risicio om het te krijgen. En ja ook ik weet onder het jaar geen garantie geeft voor de toekomst. In de supermarkt kan er ook een kindje gelopen hebben die de waterpokken heeft en gehoest of geniest heeft of in het winkelwagentje gezeten heeft. Maar als het voor jou niet goed voeld dan moet je het niet doen.
Ik weet dat ze het overal op zou kunnen lopen, dat hou je ook niet tegen . Maar ik vind niet dat ik het bewust op moet gaan zoeken. Zou me denk ik vreselijk schuldig voelen als ze het ook krijgt en er erge last van zou hebben
Ik zou ook gewoon gaan , zon drama is het niet hier nu ook een meisje met de pokkies , oke ze is alwel 1 geweest maar goed ze kunnen het overal op lopen. Hier heeft ze het op het kdv gekregen en ja ook daar zitten babys maar ze mag gewoon komen hoor
Schult gevoel is een slechte raad gever. Wij vrouwen zouden ons minder schuldig moeten voelen( ook ik maak die fout nog steeds)
Dat vind ik trouwens wel apart van het kdv. Ik weet dat het al besmettelijk is voordat je echt iets merkt, maar als het geconstateerd is mogen de kindjes bij ons niet meer op het kdv komen. tijdelijk dan he
als je kindje boven de 1 was zou ik zeggen, gaan! maar ik zou het niet doen.. wij hebben het hier net gehad..eerst de oudste en daarna madelief en zij had een extreme waterpokken aanval en is er flink ziek van geweest..echt niet leuk! nu zeggen ze wel, als ze er veel hebben gehad is de kans kleiner, nou ja een kans blijft een kans toch?!
Ik zou ook niet gaan als mijn kindje onder de 1 jaar zou zijn. Natuurlijk loop je altijd risico, maar waarom zou je het opzoeken inderdaad met het risico dat je kindje het nog een keer krijgt? Ze kunnen er goed ziek van zijn! Mijn dochtertje heeft 2 wkn terug de waterpokken gehad. Ik ben blij dat ze het gehad heeft nu en ook blij dat ze ouder is dan 1 jaar. Vervelend dat je schoonouders het misschien raar vinden, maar het is jouw kind en dat moeten ze respecteren. Als jouw schoonzus mocht kiezen, zou ze toch ook liever hebben gehad dat haar baby het nog niet zou krijgen nu? Succes met je beslissing, lekker je eigen gevoel volgen hoor. Als je gaat, is de kans extreem hoog dat je kindje het ook heeft. Door middel van een hoestje kan het al raak zijn! Bij mijn dochtertje op het kdv zat de hele groep onder!
Ik heb besloten dat we niet gaan, het voelt gewoon niet goed. Nu nog even moed verzamelen om het te zeggen.. Weet nu al dat ze het onzin gaan vinden. Begrijp uberhaupt niet zo goed waarom mijn schoonzus een kindje met waterpokken mee neemt naar een feestje terwijl daar nog 2 andere baby's zullen zijn (mijn dochter en de zoon van mijn andere schoonzus), maar ja...
Als de plekjes zijn ingedroogd, zie ik er geen enkel bezwaar in om een kind met waterpokken mee te nemen. Anders zou ik het toch niet doen. Je weet nooit of daar mensen zijn voor wie waterpokken riskant zijn - en dan denk ik eerder aan volwassenen dan aan kinderen. Mijn dochter heeft met 4 mnd waterpokken opgelopen op het kdv. Pas daarna kreeg m'n 2 jarige zoon het ook. Bij de baby verliep het heel mild; ze heeft maar een paar pokjes gehad en had er totaal geen last van. De peuter zat hélemaal onder en had er jeuk van. Ik ga er van uit dat dochterlief het nog een keer zal krijgen, omdat ze nog te jong was om afweer op te bouwen en bovendien nauwelijks pokjes heeft gehad.
Ze heeft sinds gister de waterpokken, dus denk niet dat de plekjes ingedroogd zijn.. Natuurlijk kan het zo zijn dat mijn dochter er ook weinig last van zou krijgen, maar dat weet ik natuurlijk niet van tevoren.