Hoi allemaal, Mijn zoontje van 8 maanden heeft sinds kort een angst voor bepaalde voorwerpen in huis. Hij is voornamelijk bang voor mijn opgerolde joga matje. Hij huilt echt als het in zijn buurt is en hij kruipt en ook weg van het. Ik heb nog 2 voorwerpen thuis die hij eng vindt. Is dit normaal en hoe kan ik die angst weg laten. Hebben jullie dit ook met jullie kind. Hij is voornamelijk bang voor nieuwe en grote materialen. Ik vind het enorm vreemd . Veel liefs, Visitor
De joga mat is blauw en de grote schaal waar hij ook bang voor is , is bruin. Hmm ik hoop dat die snel voorbij gaat
Is hij er nog steeds bang voor of is het vanzelf gegaan. Of heb je er iets voor gedaan dat hij zijn angst heeft verlaten
Hey, Hier is dochtertje een tijd lang bang geweest idd voor grotere dingen. Het ging over gelukkig maar ik hielp haar ermee door bijvoorbeeld : De grote schaal die op tafel stond en waar zei naar kon kijken als ze op het speelkleed lag....dat vond ze eng! Die schaal heb ik naast haar gezet...zodat ze eroverheen kon kruipen...en aan zitten en vastpakken en dus voor zichzelf kon vaststellen oh dat grote ding daarboven (is heel groot in vergelijking met hen zelf he!) dat is niet eng...ze was er ook niet bang meer voor daarna.. Dit heb ik ook gedaan met een speelgoedje wat geluid maakte wat ze eng vond... En ook met de opa....maar dat heeft niet geholpen daar is ze nog steeds bang voor hehehe...zielige opa! succes ermee!
Hij is er over heen gegroeid. Het kan ook zijn dat ie niet alles goed ziet en daarom bang word omdat ie niet goed kan zien wat het voorwerp is? Ik denk even mee. Ryan die was ook bang voor sneeuw ahha maar dat is nu beetje bij beetje beter aan het worden. Lex is bang voor over te geven dan raakt ie helemaal in paniek maar dat heeft ie van mij overgenomen omdat ik dan ook altijd in paniek raak. Ik denk het beste wat je kunt doen hem meteen troosten en tegen hem zeggen dat alles goed is en dat het niet eng is die kleintjes snappen meer dan wij denken en dan troosten bij het yoga matje dat ie er mss aan went