Hoi, Ik wil de bv afbouwen maar dat gaat niet zo goed nog (zie eerdere berichten). Soms kom ik nu op 5 x bv maar vaker toch nog op 6 . Nou moet ik er wel bij zeggen dat een voeding tussen de 5 en 30 min kan duren dus geen peil op te trekken qua hoeveelheid. Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel mijn meisje moet drinken aan vloeistof op een dag. Klopt het dat dat 500 ml is? En hoeveel moet daarvan dan melkproducten zijn? Ze eet trouwens prima verder, brood, fruit en avondeten. Maar ze lijkt ook nog heel veel behoefte te hebben aan de borst. Ze valt ermee in slaap en wordt ermee wakker, wordt er rustig van. Is dit een bekend probleem bij bv kindjes? Is in 1 keer stoppen misschien een betere optie voor ons?
hoi in 1 keer stoppen is wel erg rauw denk ik. Probeer haar bijvoorbeeld wel voor het slapen de borst te geven en haar na het slapen af te leiden met iets anders. Rondje lopen in de kamer met haar op de arm, dingen aanwijzen en benoemen. Vinden ze vaak heel leuk. Als je minder BV gaat geven zul je nog wel kunstvoeding moeten geven. Overleg even met het cons. bureau hoeveel dat dan moet zijn. Daarnaast kun je wat thee (zonder suiker) of water aanbieden in een tuitbekertje bijvoorbeeld. Of wat yoghurt. Mirjam