Hallo, Ik ben erg onzeker over het voedingspatroon van mijn zoon, geboren op 24-01-2013, met een termijn van 38+3. Ik ben bevallen met een keizersnede maar mijn melkproductie kwam gelukkig wel goed opgang. Op de 3de dag na de keizersnede kolfde ik al zo'n 40 cc melk. In het ziekenhuis waren ze daar erg verbaasd over. Collin viel aan de borst steeds in slaap, waardoor hij niet voldoende dronk. Hij viel af. Gelukkig op de 4de dag begon hij weer wat aan te komen en mochten we naar huis. Dit was zondag. Helaas bleek dat hij woensdag weer was afgevallen, dus in overleg met kraamhulp en verloskundige begonnen met bijvoeden. Omdat ik wel voldoende melk heb, ben ik eerst live gaan voeden, daarna kolven en dan een flesje afgekolfde melk na geven. Tijdens het live voeden valt Collin nog steeds snel in slaap of hij hapt gewoon helemaal niet toe. Ook het flesje gaat de ene keer beter dan de andere keer. Graag zou ik hem weer volledig aan de borst krijgen, maar wil dan wel zeker weten dat hij voldoende drinkt. Hebben jullie tips?? Alvast bedankt!!
hoi fijn dat je voldoende kolft, dat is al heel belangrijk! Ik zou je adviseren om contact op te nemen met een lactatiekundige bij jou inde buurt( te zoeken via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding). Dan kan die een consult doen en kijken hoe Collin aan de borst gaat, en je wat tips geven. Meestal is het goed mogelijk om je kind aan de borst te krijgen. Maar het is handig als iemand even meekijkt naar hoe hij aanhapt en hoe hij drinkt, en je adviezen geeft hoe je hem zo wakker mogelijk houdt tijdens het drinken. Succes en bij meer vragen hoor ik het graag! PS meestal vergoedt je verzekering het hele of een groot deel van het consult Mirjam