Mijn zoon is nu bijna 1 maand oud en hij heeft vreselijke last van zn billen. Ze zijn rood en helemaal kapot! Tot blaren toe echt heel zielig. Ik smeer hele dikke klodders Sudo creme erop maar het helpt niets. Ook bepanthen of zinkzalf zijn hiervoor geen oplossing. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verzachten voor hem? Het is zo zielig.. Bij elke wind moet hij huilen en als je hem optilt bij zn billen gilt hij het uit. Alvast bedankt!
Ik doe bepanthen smeren en als het open ligt is maizena ideaal! Dan is het gauw weer over. Echt een aanrader hoor.
Maïzena helpt echt goed, zelf beter dan alle dure crèmes/sprays. Bij ons op het CB raden ze ook altijd maïzena aan als de billetjes echt kapot zijn. Ik smeerde altijd een dun laagje sudocreme op d'r billetjes en strooide dan (vooral in de luier voor de nacht) een flinke hoeveelheid (1 a 2 theelepeltjes) maïzena in de luier. Die absorberen al het vocht, waardoor de billetjes droog worden en beter genezen. Hoop dat het dan snel beter wordt!
sudo liever niet op open plekken. Dat wordt afgeraden.. Maizena is wel goed inderdaad. Talkpoeder is niet zo geschikt voor kleine kindjes ivm de poederdamp als je enthousiast schud. Maizena doet ongeveer hetzelfde: vocht opnemen.. Heb je al eens een ander merk luiers geprobeerd? Mijn jochie reageerde ook op een aantal merken. Verder goed droogdeppen na het badderen en verschonen. Aan de lucht laten drogen kan ook helpen..
Jeetje dat is me niet eens opgevallen tot je het net schreef... We zijn van Pampers overgegaan op Kruidvat huismerk omdat ik een luiertaart kreeg met 60 Kruidvat luiers... Sinds dien zijn zn billetjes open!
het kan aan de luiers liggen of de billen doekjes. bij onze dochter was het zo dat als ze naar het kdv was geweest ze hele open billen had, we zijn er achter dat ze niet tegen de billen doekjes kan. ook gebruik ik nu de luiers van de lidl en aldi en dat gaat goed. een keer pampers gekocht voor haar omdat het zo uit kwam en gelijk weer open billen. en wij gebruiken de zwitsal zinkzalf en wij vinden die erg fijn om mee te werken. dus probeer andere luier en doekjes dat scheeld een hele hoop. succes
Maïzena en Zwitsal zinkzalf waren bij ons ook de oplossing. Daarnaast is mijn dochter ook allergisch voor Kruidvat luiers.
Ja de doekjes heb ik niet veranderd, de luiers wel dus het zou heel goed kunnen dat het daardoor komt... Zwitsal Zinkzalf heb ik al geprobeerd maar dat helpt hier dus niet. Ik heb vanmorgen voor het eerst maizena geprobeerd dus dat houd ik dan maar even vol in de hoop dat dit helpt. En snel pampers kopen dus! Zonde van die kruidvat luiers...
Ik zag dat iemand anders je al op de luiers geattendeerd had maar hier is dat ook zo. Onze oudste kan alleen maar pampers verdragen. Bij een ander merk is het binnen een dag kassa.. hele billen rood en en open plekjes, heel zielig. Ik gebruik trouwens bij rode en/of kapotte billetjes altijd bepanthen zalf. Niet die babyzalf (licht rose letters) maar de échte zalf (donker rose/paarse letters) Dat werkt hier super.
Hier is juist pampers die uitslag veroorzaakten. Bumblies na 1 luier al. Pampers ging 1 dag goed op het KDV. Maar 2 KDV-dagen achter elkaar was teveel. Lang leve de LIDL-luiers
Hier gebruik ik ook altijd maizena bij flinke rode billen! Dan nooit afvegen met billendoekjes, maar met bv een hydrofiel washandje met gewoon water en daarna heel goed droog maken. Dan maizena erop en pamper dicht. Ook regelmatiger verschonen en helemaal als hij gepoept heeft... Hier is het met name tijdens het doorkomen van tandjes dat haar billen van het ene op het andere moment helemaal rood en kapot zijn, zo sneu! Als het te lang blijft aanhouden misschien even naar de huisarts, als er een schimmeltje bij zit heb je speciale creme nodig... Succes ermee!
Die Maizena helpt zeker! Heel erg bedankt! Het is alweer helemaal dicht en het doet niet meer zo'n pijn als je het schoon maakt. Wel zitten er nog 2 flink rode plekken maar gelukkig is het niet meer open. Bedankt meiden!