Vanmorgen is het de derde keer deze week dat de luier van onze dochter maar een klein plasje bevat na de nacht. 3 dagen terug had ze zelfs nog helemaal niet geplast om 6.00. Terwijl ze die luier rond 19.00 de vorige avond aan had gekregen... Ik maak me er toch wel een beetje zorgen om. Ze krijgt BV, veelal op mijn verzoek inmiddels. Ze drinkt 5-6x een borst leeg ( met kolven ong 100 cc dus zal iets meer dan dat zijn). Tussendoor krijgt ze bij elke maaltijd slokjes water uit een beker. Totaal 100 ml per dag schat ik. Voor het slapen drinkt ze vaak 2 borsten. Ze eet fruit bij het ontbijt, een broodje bij de lunch en als avondeten groentes met een stukje vlees. Overdag plast ze goed. Elke 3-4 uur een goede plasluier. Is er iemand die dit herkent? Krijgt ze wel genoeg vocht binnen?
Zoon had dit ook... Die kreeg ook borstvoeding met 9 maanden (5x soms 6,inclusief nachtvoeding toen nog), en at als een bootwerker. En hij dronk water thee en roosvicee. Overdag veel plasluiers, in de nacht amper. Geen idee waarom...
Zolang ze overdag goed plast lijkt mij niks aan de hand. Is in de toekomst alleen maar handig, als je haar nacht zindelijk wil krijgen
Als ze overdag duidelijk wel goed plast zou ik me er niet druk over maken. Misschien gaat het ook nog wel veranderen in de toekomst. Ik merk ook dat mijn zoontje op vaste tijden meer en minder plast. Als je borstvoeding geeft op verzoek kan het volgens mij bijna niet fout gaan.
Hier plast zoontje 9 maand ook niet heel veel snachts, zet hem sochtends op het potje en dan doet hij direct een grote plas. Meestal plassen kinderen als ze snachts tussendoor wakker worden en niet als ze slapen.
O wat fijn om dit te lezen . Was al bang dat ze te weinig vocht binnen kreeg! Maar blijkbaar doen sommige kindjes dit dus. Wel maf dat dat ineens dan zo is. Voorheen had ze iedere ochtend een mega zware luier.
Hier ging ons zoontje vanaf een bepaalde leeftijd, weet niet meer precies wanneer, pas plassen als hij een goed poosje wakker was. Dus als ik hem wakker maakte en uit bed haalde was hij ook nog bijna droog. Had hij al een half uurtje rustig in z'n bed liggen kletsen dan had hij zo'n grote ochtendplas al gedaan.
Hier ook altijd een schone luier snachts...ik verschoon nu ook pas een uur na het wakker worden...je raad het al, een volle luier