Mijn dochter van vier maand wordt snachts elk uur wakker. Wanneer ik haar speen erin doe gaat ze weer slapen. Wanneer ik dit niet doe blijft ze huilen. Ze gaat om 19.00 uur slapen en is om 6.00 uur wakker. Hebben jullie tips? Wel of geen speen afbouwen / overdag meer of minder slapen? We zijn radeloos en moe...
Als ze met speen lekker slaapt dan zou ik haar die lekker geven! Wij hadden er een knuffeldoekje aan vast zodat hij hem zelf gemakkelijk weer kon vinden en proberen in te doen. Ze is nog maar 4 maanden.. weet niet hoeveel ze overdag slaapt? Maar ze maakt al een behoorlijk ruk van 19/6 daar zou ik erg blij mee zijn! Edit; ik lees dat ze elk uur wakker wordt. Zoals hierboven genoemd; geen honger?
Ik weet niet of ze honger heeft. Ze begint ook wel eens te praten. Het begint al rond 1.00 uur 's nachts dus lijkt mij geen honger.
Lekker speentje doen natuurlijk.. de zuigbehoefde is heel hoog bij baby’s. Het elke uur wakker worden hoort erbij, en het komt goed hoor! Ze gaat binnenkort beter en dieper slapen waardoor ze niet elk uur zal wakker worden voor haar speentje. als je denkt dat ze misschien honger heeft dan gewoon lekker flesje geven. Je kan het een keertje proberen, kijken wat ze doet
Ik zou dan gewoon is even kijken of ze iets van een flesje wilt. Misschien heeft ze nu wel wat extra’s nodig. Zit ze in een sprong?
Waarom kan dat geen honger zijn? onze zoon wordt op aardig vaste tijden wakker ivm honger. Je kan het altijd proberen een flesje geven
Komt ze zelf overdag met die regelmaat dat je om de 3 uur op een fles uitkomt en ook zo'n grote fles wil of heb je het zelf in die tijd ingepland omdat ze zo'n lange nacht maakt? In mijn ogen zou je 2 dingen kunnen proberen. Of overdag 4 flessen van 180/6 en dan 1 achter de hand voor de nacht. Of op de dag 5 flessen van 150/5 en dan s nachts ook nog 1. Beetje spelen met de hoeveelheden zeg maar. Ik deel verder de meningen van de andere moeders. Wanneer je kindje elk uur wakker wordt grote kans dat het honger is.
honger is honger, een baby kijkt niet naar hoeveel het al heeft gehad. De regel van max. een liter op een dag is achterhaald, een baby kan prima zelf regelen hoeveel het nodig heeft, dat hoeven wij niet voor ze te doen (medische gevallen uitgezonderd) Ik zou gewoon een flesje proberen
Haha oké dat is dan geen optie. Hier was de oudste ook zo, hem heb ik een poosje dus een klein flesje in de nacht extra gegeven. Op de dag 5x 180/6 en in de nacht kreeg hij dan 120/3 ofzo. De jongste deed het ook heel goed op verdunde melk. Die had gewoon dorst en dronk zonder problemen 's nachts 150/3. Dan heb je wel het vocht, maar beperk je de voeding.
Ik zou ook melk geven. Mijn dochter van 9 maanden heeft ook nog 1 flesje in de nacht. Ze wordt er voor wakker en slaapt erna door. 4 maanden is nog jong en een flesje is het proberen waard.
Dan doe je in de nacht een flesje van 150 met 4 schepjes ipv 5.... Soms hebben ze het gewoon even nodig
Waar slaapt ze? Als jullie nachtrust er echt aan gaat en julie radeloos zijn kan het soms helpen als je dicht bij je kindje slaapt misschien wil ze niet aleen in een kamer zijn en als ze de grootste moeheid kwijt is wil ze julie in haar buurt hebben.