Hoe baby langzamer laten drinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Orangeapple, 16 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Mijn zoontje van twee weken oud drinkt zijn flesje alsof hij een week niks gehad heeft. Ik heb al de dr brown fles geprobeerd, dunne en dikke en met de prematuur speen. Ook de Difrax met prematuur speen gaat te snel. Zijn er merken met een speen die langzamer drinkt? Hebben jullie andere tips? Nu stoppen we tussentijds een paar keer om het wat langer te laten duren maar als je even niet op let is de fles al leeg :|
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Heeft hij er last van? Krampjes? Spugen? Reflux? Anders maar gewoon accepteren?
     
  3. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Hij drinkt heel gulzig en slikt happen lucht mee. Zijn voeding blijft omhoog komen. We houden hem veel omhoog waardoor het spugen beperkt is. Op zijn rug liggen is nu lastig. Krampjes heeft hij op dit moment nog niet veel.
     
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Ik zou de voeding proberen wat te verdikken, overleg anders even met CB. Zelf heb ik het gewoon op eigen initiatief gedaan bij de jongste. Die dronk heel gulzig, verslikte zich mega vaak, veel lucht inderdaad.

    Ben vrij snel een beetje nutrilon gaan toevoegen (even zoeken hoeveel de juiste hoeveelheid is) en sindsdien gaat het goed. Doet minimaal 20 min over de fles, verslikt zich niet meer.
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Zoek eens op therapeutisch voeden. Zijn ook mooie filmpjes van te vinden. Wie weet kan het nog helpen om de fles op een net iets andere manier te geven.
     
    Zoe123 en Orangeapple vinden dit leuk.
  6. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Dit klinkt herkenbaar, onze meid dronk ook te snel met de Dr Brown fles met prematuurspeen. we waren overigens begonnen met een Difraxfles, maar dat was helemaal drama.

    Wij zijn de voeding iets gaan indikken omdat het ook omhoog bleef komen en ze daarom last had van haar slokdarm. Daarbij voeden we haar op de zij (volgens mij is dat het therapeutisch voeden wat hierboven ook al genoemd werd). Als je op de bank zit dan ligt haar hoofdje op je knieën en haar billen tegen je buik en dan op de zij uiteraard. Het gaat dan niet perse heel veel langzamer, maar het verslikken is een heel stuk minder omdat de overtollige voeding in haar wang blijft en niet meteen haar keel in schiet. Daarna moesten wij haar wel nog een tijdje rechtop houden ivm reflux. Nu ze wat ouder wordt (5,5mnd) gaat dat wel beter ondertussen.
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Therapeutisch voeden kan inderdaad helpen. Dan leg je je baby op zijn zij op bijv. jouw benen. Je voeten op een verhoging zodat je knieën iets hoger zijn, hoofdje ligt dan bij je knieën en ligt wat hoger daardoor. Hij moet dan zelf meer werken omdat de zwaartekracht niet meehelpt ;).
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  8. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Gaat het Al beter?
    Hier hetzelfde verhaal. Ik heb de voeding ingedikt met JBPM en nu drinkt hij rustig, zonder luchthappen.
     
  9. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @Vogelmeisje ja het gaat inmiddels wat beter! Wij hebben jbpm geprobeerd, maar daar kreeg hij krampen van, dus weer mee gestopt. Maar nu hij wat ouder is drinkt hij wat beter. En omdat hij nu een ritme heeft kan ik het flesje klaarzetten voor als hij wakker wordt. Dan drinkt hij ook een stuk rustiger! Maar ik denk dat het ook zijn drinktechniek is.. hij blijft er ook melk bij kwijlen. Hij laat de speen wel eens los en als hij de speen opnieuw pakt dan loopt het melk dat in zijn mond zit naar buiten.
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.
  10. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Fijn dat het ondertussen naar wens wen de baby en jullie gaat!
    Oh oh, het zou toch handig zijn als er een gebruiksaanwijzing bij die baby's zit haha!
     

Deel Deze Pagina