Zoals de titel al zegt, wat doen jullie zoal met je baby op een dag dat je thuis bent met hem/haar? Wij gaan heel veel en ver wandelen, maar als we thuis zijn ligt hij in de box/wipper. Soms denk ik weleens dat hij teveel alleen ligt. Hij is drie maanden nu. Wat doen jullie?
Inderdaad buiten wandelen, soms naar een winkel (alleen als hij vast slaapt...), thuis zit hij in de wipstoel en ligt hij in de box. Soms, als hij zin heeft, gaat hij lekker in de draagzak (ik heb de Beco carrier) maar daar heeft hij niet zo vaak zin in. Verder zit ik veel met hem op schoot zodat hij van me af kan kijken of met mn knieen opgetrokken en met zijn gezicht naar me toe een beetje met hem spelen en zo. In de box heeft hij zijn twee mobieltjes (anders word ik gek van de hele tijd hetzelfde deuntje) en andere knuffel-speelgoedjes. Wil je meer met je baby doen? Misschien kan je dan een draagzak/doek proberen? Aan de andere kant, als hij het niet naar z'n zin heeft in de box hoor jij dat gauw genoeg denk ik?
Ik ging in die tijd heel veel winkelen.... haha! Veel wandelen met de hond. Rond die tijd ging ze het speelkleed ook érg leuk vinden dus lag ze daar ook regelmatig op. Samen spelen met rammelaartjes etc. Lekker knuffelen op de bank. Draagzak vond ze hier ook helemaal geweldig, zag ze het toch weer vanaf een andere hoek.
ik heb babymassage gedaan, en zwem nu nog elke vrijdag met hem. Verder moeten we toch vaak wel elke (vrije) dag 1x minstens de deur uit voor boodschappen. Soms is dat met de auto, soms lopend. Sinds hij aan vast voedsel zit, staat zijn dag ook bol van de eetmomenten. dan weer fruit, dan weer brood, dan weer snackje. Hij ligt ook veel alleen op zijn kleed te spelen (box wordt beetje krap, hij zit nog niet, ligt veel, en rolt zich klem). is dan lekker rond aan het schuiven op zijn buik. Ik zit er dan naast op een stoel/bank, tv kijken internet, en af en toe hem ergens weg trekken waar ie niet aan mag. We lezen ook veel boekjes. verder zit ie veel op schoot, lekker tutten samen. liedje zingen enzo. draagdoek vond ie hier ook heel lekker, was een van de weinige manieren om hem aan het slapen te krijgen.
Hier ook eentje van 3 maanden... We wandelen bijna elke dag (ver) Hij zit op mn schoot waar we wiegend liedjes zingen. Ik klets over vanalles en nog wat met hem en hij "praat" terug. En hij speelt 1 a 2 x per dag even in de box. Oh, en bij de meeste verschoningen overdag moet ie ook eventjes op zijn buikje oefenen, en oefenen we het rollen van rug naar buik omdat hij hier al zelf mee begonnen was
Wij doen sochtends samen eten op bed! Hij ze flesje en ik me 2 eieren en bakkie thee! Erna spelen op bed en samen wakker worden tv kijken! Vindtie prachtig! Erna naar beneden gaat hij alleen spelen in de box (half uurtje)..dan istie het zat dan gaan we spelletjes doen op schoot en beetje oefenen met zelf zitten! Veel lachen en praten!! Wandelen met de hond, winkelen en computeren..kortom, hij gaat nog nét niet met mee mee naar de wc, verder zittie overal met ze snufferd bij
Hier wandelen, geregeld in de box, soms even op de grond, wipstoel was erg favoriet, gewoon er lekker bij zitten. Verder op schoot wat knuffelen, gek doen, liedjes zingen. Soms even boodschappen doen, winkelen of op visite.
Haha grappig dat je dat zegt Ik heb een draagdoek en als hij daar in zit gaat hij wel mee naar de wc .
zingen, kriebelen onder zn voetjes, samen op de grind liggen, met speelgoed oefenen: mama doet voor en Tycho doet het na (voor zover dat ging hahaha) Als het slapen niet lukte dan ging hij in de wipper mee met alles wat ik dat op dat moment deed. De wasmachien en de droger zijn tot op de dag van vandaag nog steeds een hot item: met open mond zit hij naar de ronddraaiende was te kijken. En nu wil hij het van dichterbij zien en van de week zat hij onderhand in de droger hahaha En gewoon lekker knuffelen en hij praat mee over alles wat we gaan doen en gedana hebben. xxx
wandelen doen we elke dag, gymmen (haha, ik leg hem onder de babygym en dan kijkt ie naar de speeltjes als ik ze heen en weer beweeg) Hij slaapt altijd zelf in, maar 1 per dag laat ik hem lekker bij mij op de arm slapen, zo knus en gezellig. Lekker in de draagdoek vind hij ook fijn zodat ik lekker wat in huis kan doen Ik zing liedjes voor hem, lees verhaaltjes voor en klets een hoop tegen hem. Hij snapt er niks van natuurlijk maar vind het wel leuk en ik denk dat het goed is voor z'n ontwikkeling.
Onze dochter is 3 maanden en kroelt veel met ons, zit lekker bij me op schoot te tuttelen, ligt in haar box te spelen, zit heeeeel soms in haar wippertje, gaat in de draagdoek mee de tuin in en ben vandaag begonnen met met haar te spelen op het speelkleed ( dekbed ) lekker bij haar liggen en spelen. Op bed spelen we ook veel, dan verbouwt ze compleet haar papa's gezicht
Veel wandelen, lekker een tijdje badderen, tijdje op zn buik in de box, in zn schommelstoeltje, als ik merk dat hij moe wordt lekker na zn flesje naar bedje toe en voor de rest veel aankleedkussen-lol!
Onze zoon is 4 maanden. Hij vindt het leuk om in het wipstoeltje voor ons te zitten, zodat we kunnen kletsen en gekke bekken trekken, hij is gek op oogcontact. Liedjes zingen en dansen vindt hij ook leuk. Tijdje in de box. Samen op het kleed op de grond oefenen met omrollen en zitten. Wandelen/boodschapje doen. Veel van bovenstaande dingen vindt hij een kwartier of twintig minuten leuk.
muziek aan en door de kamer dansen en zingen! vind hij nu met 6,5 maand nog steeds geweldig!! kietelen, versjes/liedjes waarbij je met zijn handjes de bewegingen maakt, samen de hond aaien, wandelen, lekker kroelen... gewoon genieten
De eerste maanden (tijdens zwangerschapsverlof) legde ik ons zoontje 's ochtends vaak even bij me op bed. We waren gewoon wakker en lagen dan wat te spelen. (ik: liedje voor hem zingen, zijn geluidjes nadoen, op zijn buikje blazen. hij: mijn gezicht voelen, keihard aan mijn haren trekken lachen en geluiden maken.) Dan doen we trouwens nu nog vaak, op de dagen dat ik vrij ben. Verder lagen we ook elke dag wel even samen op het speelkleed. Dan liet ik bijvoorbeeld speelgoed langzaam voor zijn gezicht heen en weer bewegen. Of ik speelde met de rammelaars en andere speeltjes die geluid maakten. Ik wisselde dan buikliggen en rugliggen wat met elkaar af. Verder wisselde ik op schoot zitten, in de wipstoel zitten en in de box liggen wat met elkaar af. Ze zijn gauw uitgekeken. We gingen inderdaad ook geregeld winkelen ofzo. En ik wandelde (als het weer dat toeliet) ook wel met hem in de draagdoek. Vanaf ongeveer 4,5 maand heeft hij een babygym (zo'n ding waar hij onder kan liggen.) In het begin vond hij het maar eng, maar nu kan hij zich er tijden mee vermaken. Hij ligt nog steeds geregeld in de box of in zijn kamer op zijn speelkleed. Wipstoel kan eigenlijk niet meer (officieel is hij er te zwaar voor) Maar onder toezicht doe ik het nog wel eens. Op dagen dat ik vrij ben ga ik vaak samen met de kleine onder de douche. Ook gezellig. En daarna lekker bloot (op de luier na dan) nog even terug in bed om te drinken en samen een dutje te doen.