slapen en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door EllenB, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EllenB

EllenB Actief lid

21 feb 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is 10 weken oud en krijgt (meestal) 5 voedingen op 24u. Hij vraagt ook niet echt meer. Hij eet zijn laatste voeding rond 20.30u.
    Daarna valt hij in slaap en is niet meer wakker te krijgen. Rond een uur of 4 's nachts komt hij dan voor de volgende voeding. Ik heb al een paar keer geprobeerd om de voeding van 20.30u op te schuiven of om om half 11 een voeding extra te geven zodat hij ipv om 4u om 6u terug eet maar dit lukt niet. Dan valt hij nog rond 21u in slaap en is ook niet wakker te krijgen. we proberen dan andere pamper, pyama aan, kietelen maar meneer slaapt gewoon door...
    jullie hebben het soms over een droomvoeding. Wat is dat en hoe doe je dat?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij een droomvoeding leg je je kind (half)slapend aan. Door hun reflexen gaan ze dan vaak wel drinken.

Je kunt het proberen. Maar op zich hebben jullie nu een mooi ritme. Hou er rekening mee dat sommige kinderen als ze laat in de avond een droomvoeding krijgen de neiging kunnen hebben daarna vaker in de nacht te komen.

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Onze dame van ruim 10 weken krijgt rond 19:30 de laatste voeding en gaat dan naar bed. Rond 23:30 gaan wij naar bed en dan verschoon ik haar, en leg haar nog aan. Ze drinkt dan met de ogen dicht rustig nog een kwartier! Soms vraagt ze zelfs nog een tweede borst! Daarna slaapt ze door tot ergens tussen 7 en 9 's ochtends! Heel mooi, maar ik hou er rekening mee dat dit nog wel gaat veranderen, haha!

Ik verschoon haar dus wel, maar praat verder niet echt tegen haar, ik houd haar zo slaperig mogelijk zeg maar! Geen felle lampen aan, echt alleen schone broek en even aan de tiet! Daarna leg ik haar meteen terug in haar bedje en slaapt ze gewoon door! ;)

Overigens is het geen garantie dat je kleine daarmee doorslaapt hoor! Het kan zijn dat ie ook met droomvoeding nog steeds om 4 uur 's nachts een slokje lust! ;)

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Wij hebben onze zoon toen ook wel eens om 23.00 laten drinken, maar dit heeft geen effect gehad op de nacht voeding. Ik heb het totaal losgelaten en alles op verzoek gedaan. Daar werd ik zelf ook rustiger van ;)
    Kijk wat het beste bij je kindje en bij jou past. Je kleinjte is nog geen 3 maanden en dan een nachtvoeding is wel passend. Maar ik weet ook uit ervaring dat het Sims echt wel pittig kan zijn!

Deel Deze Pagina