Dreumes 20 mnd erg vroeg wakker.. Wie heeft hier ervaring mee?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miranti, Jun 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Hoi hoi,

Onze knul van ruim 20 mnd wordt smorgens al wakker tussen 5.00-6.00. Af en toe keer tussen 6.00-6.30.

Hij sliep tot afgelopen december altijd tot 7.30-8.15. Hij is toen een keer opgenomen op de intensive care in het ziekenhuis en toen hij weer thuis was werd hij steeds eerder wakker. Uiteindelijk werd dat vaak 5.00-5.30. Ik dacht dat het een fase was door alles wat er was gebeurd.. Maar het bleef zo. Toen de klok vooruit ging sliep hij even een paar dagen tot 6.30u ongeveer, maar dit is wederom weer steeds vroeger geworden. Inmiddels wordt hij dus weer wakker tussen 5.00-6.00.

Hij gaat 18.45-19.15 naar bed en is dan ook echt erg moe. In de middag slaapt hij nog eventjes. Hem savonds later op bed leggen hebben we al aantal keer geprobeerd, maar dan wordt hij nog eerder wakker smorgens!
    Zodra hij wakker wordt is hij ook meteen goed wakker en staat het liefste al gelijk in de woonkamer te spelen of een broodje te eten. Ik neem hem altijd eerst nog ff bij me en dan ligt hij hooguit kwartiertje te liggen en te konten draaien, maar valt niet in slaap. Ik ben zelf nog ontzettend moe dan en zet dan maar heel verantwoord ff een kinderprogramma aan op tv zodat hij nog ff bij me blijft liggen en ik rustig wakker kan worden.. Als ik hem niet uit bed haal dan raakt hij behoorlijk overstuur..

Wie heeft hier ervaring mee? En heb je er wat mee gedaan? Wat dan en hielp het?

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja hier, maar mijn baby is dan ''maar'' 9 maanden oud. hij wordt altijd tussen 530-630 wakker (meestal rond 5.45 zelfs) Doordeweeks niet zo erg, rond 6/615 haal ik hem eruit want dan moeten wij ook op aangezien ik om 8 uur begin met werken. Maar de rest van de tijd wel lastig.

Later naar bed doen werkt niet. En hem gelijk na de fles weer naar bed ook niet. Rond een uur of 8 is hij wel moe en slaapt zo nog twee uur en dan na de lunch nog. Ik hoop dat er gewoon een dag komt dat hij langer slaapt haha.

Enige wat wij nog gaan proberen is verduisterende gordijnen. Maar dat duurt nog even tot we die hebben. Misschien dat dit helpt. Hopen we ;)

3. MHV

MHV Actief lid

Feb 10, 2013
    435
    30
    28
    Ja hoor ook hier regelmatig een periode dat hij vroeg wakker is.
    Mijn ervaring is dat het vanzelf weer over gaat.
    Bij de een is dat alleen sneller dan bij de ander.
    Succes!

4. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook al een tijdje probleem, ze is om 6.15/6.30 wakker elke dag. grootste nadeel is dat ze eigenlijk moe uit bed komt, en dus om 9u er al weer in ligt. Ze slaapt vaak van 9-11 en van 15.30-17.30. Echt nog veel voor mijn idee voor een 15mnd oude dreumes. Maar haar ochtendslaapje kan ze niet zonder als ze al om 6.30 wakker wordt. Zou het toch te maken hebben met dat ze over gaat maar 1 slaapje? Ik ben er zelf wel een beetje klaar mee, ik zit in de 1e trimester van m'n zwangerschap em ben al zo ontzettend moe, doe daar vroeg opstaan en een chagrijnige dreumes bij en je hebt een oververmoeide mama ;).

We hebben al verduisterende gordijnen, en later naar bed brengen lukt ook niet. Ze gaat al vrij laat, tussen 19.15-19.45.

5. Noefli

Noefli Lid

Oct 8, 2014
    22
    0
    1
    NULL
    Hilversum
    Same here... Onze jonge van 10maanden is ook altijd tussen 5 en 6 wakker! Gelukkig ben ik een ochtendmens 😊 ik geef nog borstvoeding dus wij blijven wel nog even lekker ligen om te trinken maar weer slapen zit er helaas niet in... Maar ook hier om half9/9 weer een ochtendslaapje van 1 1/2 uur. En dann s middags nog een keer van 2-3. naar bed is bij ons ook 19:00...
    Ik heb me maar erbij neer gelegd en plan onze dag om zijn slaapjes heen (want meneer slaapt echt ALLEEN in zijn bed...!) en soms als ik heel moe ben ga ik smiddags ook nog slaapen...

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    #6 Uuz, Jun 8, 2015
    Last edited: Jun 8, 2015
    Yup, hier ook al maandenlang vroeg wakker (Dl is 21 maanden), en dan zo'n 4 uur later weer een slaapje. Sinds kort stelt ze haar ochtendslaapje uit, alleen slaapt ze dan door tot 16.00 en is ze om 20.00 nog niet moe - niet handig. Misschien moeten we haar middagslaapje gaan inkorten.

We gaan er trouwens gewoon uit als ze wakker is, anders gaat ze met knuffels gooien en gillen en zo. Als ik jou was zou ik, bij 20 maanden, naar 1 slaapje overdag proberen toe te werken. Misschien uurtje langer ophouden in de ochtend, nog wat eten voor het slaapje zorgt er hier voor dat ze langer doorslaapt (Dl wil sowieso altijd eten voor ze gaat slapen).

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Hier hetzelfde.
    Had altijd een hele goede slaper. Tussen 18.30 en 19.00 ging hij naar bed en viel hij als een blok in slaap. De volgende dag moest ik hem op werkdagen rond 7uur wakker maken en in het weekend sliep hij vaak lekker uit tot 08.30.
    Sinds ongeveer een maandje gaat hij om 19.00 naar bed, maar hij valt pas rond 20.30 of later in slaap. De volgende ochtend is hij rond 6uur al aan het feesten in bed.
    Ik mis het uitslapen :D.

8. Domiej

Domiej Actief lid

Mar 15, 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Dit klinkt zoals ik het had. Ik heb een week doorgezet om hem naar 1 slaapje om half 1 te krijgen en voila hij sliep tot 7u.

Ik zou het echt proberen en het geheime woord wordt doorzetten!!!!! Want in het begin wordt het even zwaar qua wakker houden

9. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    We gaan het proberen! Vandaag op kdv aangegeven. Ze waren er niet blij mee haha, maar het was prima gegaan. Hopelijk blijven ook zij doorzetten.

10. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Helaas het wErkte precies een week en nu is ze weer om half 7 wakker :(. Ze word nu vaak Snachts ook nog wakker. Blegh ik ben kapot. Het zal wel aan de zomer liggen. Ben blij als de dagen weer korter zijn, nooit gedacht daf ik dat zou hopen!

11. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar kan je man dan niet opstaan? Kan me voorstellen dat het zwaar is als je zwanger bent...

Half zeven vind ik overigens een normaal moment om wakker te zijn voor een peuter. Mijn dochter doet dat al sinds zo lang ik me kan herinneren, en ze is bijna 3. Ervaring leert wel dat hier later ik haar in bed steek, hoe onrustiger ze net slaapt en hoe vroeger wakker.

12. Sniffie

Sniffie Actief lid

Mar 29, 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook al maanden om 05:15 wakker en niet uitgeslapen. Dus de hele dag hangerig. Wij zijn nu een paar dagen bezig met de kidsleep wekker. Daar is hij eigenlijk nog veel te jong voor. Denk dat het toeval is, maar sinds we de wekker gebruiken huilt hij heel kort om 05:15 en slaapt hij door tot 06:00. Het klokje staat ook op 06:00 uur. Had nooit kunnen denken dat 06:00 als uitslapen voelt haha. We hopen dat het toch door de wekker komt en we de tijd steeds 5 minuten later kunnen zetten. Tot we merken dat hij lekker wakker wordt. Dat is met 06:00 ook nog niet zo. Nog afwachten wat het resultaat is. Misschien ook iets voor jullie?

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ja hoor, hier ook zoon die sinds een paar dagen om 5 uur wakker is. Voorheen sliep hij tussen ons in nog een uur / anderhalf uur, maar dat zit er sinds een paar dagen dus niet meer in. It is what it is. We houden hem overigens wel wakker tot het weer tijd is voor z'n middagslaapje om 12 uur om hem overdag zoveel mogelijk in hetzelfde ritme te houden.

14. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja vind ik ook dat hij op moet staan! Maar vaak ga ik er dan ma 5 a 10 minuten toch uit omdat ze vaak chagrijnig wakker wordt en alleen loopt te huilen en jammeren, dan kan ik niet weer in slaap vallen.

Half 7 is opzich normale tijd maar niet als ze dus zo wakker wordt. Dat is best vermoeiend.

Slaap wekker is misschien wel het proberen waard maar daar is ze nog wel echt jong voor.

15. Sniffie

Sniffie Actief lid

Mar 29, 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ja is ook erg jong voor zo'n wekker. Die van ons is nog jonger dan die van jullie. Maar ja, we werden zo gek en dachten: kan altijd proberen. Misschien lukt het. En anders voor als hij ouder is. Las ergens succesverhaal van een 1,5 jarige. Dus wie weet ;)

Share This Page