hoi waarschijnlijk maak ik me zorgen om niks,maar... mijn zoontje ruim 4 maanden is wat aan de zware kant,hij weegt met een lengte van 65 cm nu 7600 gramterwijl hij met z'n geboorte zo'n klein fijn ''poppetje''was van amper 3 kg. ik ben zelf altijd heel precies geweest met geven van z'n flesvoeding,ik durfde ook nooit goed meer te geven dan het advies van CB en toch lijkt hij per maand meer aan te komen zijn er meer die dit hebben gehad en waarbij het gewicht later wel weer goed gekomen is,want stiekem maak ik me toch wel een beetje zorgen??? alvast bedankt voor de reacties
Mijn zoontje is ook wat zwaarder dan de gemiddelden. Maar ik maak me er totaal geen zorgen om! Hier was Simon bij de geboorte ook licht: 2950 gram. Nu is hij 66,2 cm en 8140 gram. Met gewicht op de middenlijn en lengte op de -1 lijn. Niet helemaal in verhouding, maar nou en! Jouw zoontje komt nu op de +1 lijn met gewicht en bijna de +1 lijn met lengte. Geen probleem dus! Ongeveer in verhouding lijkt mij. Maak je maar geen zorgen!
alvast bedankt voor je reactie Jois,ik vond m nog zo jong voor t aantal kg eigenlijk,vandaar dat ik me ook zorgen begon te maken,zeker omdat m'n moeder na 4 kinderen ook onder de indruk was hihi
Mijn vriendin heeft ook een groter kindje dan gemiddeld. Maar zeker niet dik! Wel erg lang, maar daar hoort ook een ander gewicht bij he. Ik vind dat het voornamelijk gaat om verhoudingen. Als de ene mar niet op de -2 lijn en de andere op de +3 lijn zit.
onze zoon is ook iets te zwaar, woog 27 mei, 6420 en was 59,5 cm, met lengte zit hij onder het gemiddelde en met gewicht boven het gemiddelde, maar je ziet het niet, dus maak me ook niet zoveel zorgen
Mijn dochter woog met ruim 4 maanden 7650 gram bij een lengte van 65 cm. En bij de geboorte was ze maar 3080 gram. Dus ja, ook zij zat/zit boven gemiddeld qua gewicht, maar ik maak(te) me er niet druk om. Ik zie dat ze verder niet dik is, dus ik geloof het allemaal wel. Het zijn niet voor niks gemiddelden hè, dat gemiddelde is ontstaan uit kindjes die dus ook lichter en zwaarder zijn.
hoe zwaar mijn zoon was met 4 maand weet ik even niet meer, ik den 6,5 kilo iig met 10 maanden woog mijn zoon al 11 kilo, en dat is ook boven het gemiddelde, inmiddels is hij bijna 2,5 en heeft een gewicht van 14 kilo, en dat is juist weer heel netjes voor zijn leeftijd, niet teveel zorgen maken, als je kindje goed eet is het toch prima, lopen ze er straks vast wel weer af
Ons kind was bij de geboorte te zwaar en is daarna ook altijd fors gebleven. Zijn gewicht had een behoorlijk opgaande lijn de 1e maanden. Vanaf het moment dat hij ging kruipen, begon het te stabiliseren. En nu hij loopt is hij prima op gewicht, zelfs iets aan de lichte kant voor zijn lengte vinden ze op het CB.
mijn dochter is ook aan de zware kant hihi volgens cb ging bijna t lijntje uit ze is 3 mnd en 6855 gram bij 60cm als ze iets zwaarder was geweest zat ze niet meer netjes tussen de lijnen. Maar ja kan dr weinig aan doen ze krigjt bv en kan moeilijk minder geven. ze krijgt al maar 5 a 6 keer en slaapt snachts door
Mijn dochter zat altijd boven het gemiddelde, ze was echt een dik baby'tje haha, tot dat ze begon te kruipen en nu inmiddels al lopen, en nu zeiden ze op het cb, dat ze te licht is, want ze verbruikt meer energie dan andere kindjes van haar leeftijd... Maak je maar geen zorgen, zodra het kruipen begint gaat 't eraf..
Mart is ook groot en fors, was 3 weken terug 65 cm en 7300 gram.. maar ja mijn man is ook groot en dat zal Mart ook worden. En zoals veel moeders al schrijven als ze gaan kruipen/lopen verbranden ze een hoop energie. Vind het ook wel maf dat Mart zo groot wordt want hij drinkt nog steeds zijn flesjes van 180/6 (5 per dag) niet eens allemaal leeg..
Probeer je niet te druk te maken hoor. Zolang je je kindje niet teveel voeding geeft komt het vanzelf wel goed als ze gaan lopen. Mijn dochtertje was ook een flinke baby. Op het Cb gaven ze aan dat ze echt niet harder mocht groeien. Ja vertel mij maar hoe haha en nu is ze 3 1/2 en een slanke lange meid. Daarintegen is mijn zoontje te licht.
bedankt voor de lieve reacties,ik zat er behoorlijk mee en dan ook nog die ''leuke''opmerkingen van iedereen zo van wat geef je die te eten en nog meer van dat leuks,dan is het fijn om dit ff te lezen
Mijn zoontje was ook zwaarder dan gemiddeld. Sinds hij lichamelijk actiever is wordt het minder. Niet te druk om maken....Als hij ziek wordt of een dagje minder eet, heeft hij tenminste wat reserves