En is het allemaal goed gegaan met je dochter??? Ben blij dat ik je met mijn verhaal heb kunnen helpen Hopelijk is het niet voor 1 dag maar blijft hij nu gewoon lekker slapen!
Poeh, ik ben jaloers, hier nog helemaal geen verbetering. Vannacht wel, om 7 uur de laatste fles en ze werd om 5 uur pas weer wakker! Maar ja, ik heb begrepen dat dat 'overlevingsslaapjes' zijn, omdat ze overdag zo ontzettend tekort heeft. Vandaag heeft ze in totaal ook niet meer dan anderhalf uur geslapen. En net krijsen in bed, dus er maar weer uitgehaald. Bah
Hè hè, eindelijk even twee handen vrij, want zoonlief SLAAPT sinds 21.30. Dus snel even gedoucht en straks even lekker bankhangen....heerlijk! Gisteren heeft hij dus bijna 2 x 3 uur geslapen. Prima zou je zeggen. Echter....Vannacht om de drie uur een voeding. Vervolgens telkens een uur bezig geweest om hem weer in zijn bed (kinderwagenbak) te krijgen. Pffffffffff Vanochtend 2,5 uur geslapen en wakker sinds 14.00 uur. Hij was wel heel gezellig. We hadden nog kraamvisite en hij heeft er gezellig bijgezeten in zijn wipstoeltje. Lachen en vrolijk zijn. Even nog een hazeslaapje gedaan, in bad geweest (met vééééél lavendel ) En hopelijk vannacht weer lekker slapen. Ik lees dat het bij jullie niet veel beter was vandaag? Nou, succes vannacht! Groetjes, Henriët
De avonden en nachten zijn hier het probleem niet, gelukkig nooit geweest, maar de slaapjes overdag mogen nu toch echt wel weer langer gaan worn. Had zo gehoopt dat ie uit gesprongen was! Hij ligt nu in bed, Sinds kwart over 8 duimen jullie voor me?
Hoi hoi, Ik herken het probleem wel een beetje van toen, maar het is gek hoe snel je dat weer vergeet als ze ouder worden. Ik probeer gewoon mee te denken, maar is jouw kindje niet gewoon heel erg gewend aan een slokje aan de borst en dan in slaap vallen?! Omdat jouw man laatst 2,5 uur met een huilend manneke heeft gezeten, hij kan nl niks aanbieden. Je moet het helemaal zelf weten hoor, maar zo krijg je wel dat jij eigenlijk nergens meer heen kunt, omdat je weet dat je kindje dan verdrietig is. (en dat voelt natuurlijk niet fijn) Misschien zou je dat moeten proberen af te bouwen!? Of bv in een flesje proberen, zodat jij ook af en toe je handen vrij hebt, als het echt niet lukt?! Ik noem maar wat hoor...Vind het voor jou namelijk zo sneu... Succes! Liefs Loesie
Lekker Sam! Hopelijk is bij jou de hazeslaapjes periode voorbij. Jetjuh, fijn dat ie iig een paar keer goed heeft geslapen. Je vertelde dat hij heel lang wakker was geweest en in wipstoeltje bij de visite heeft gezeten. Dat kan nog wel eens de reden van het moeilijke slapen vannacht zijn. Klinkt namelijk als een overdosis aan prikkels! Ik heb net voor het eerst geprobeerd, om haar na haar hazeslaapje uit bed te halen, in de box te leggen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid (dat was na 2 min al) weer in bed te leggen. Nou die was toch ff boos! Zoooo, maar uiteindelijk is ze in slaap gevallen, wel al 5 minuten nu Ach het is iig een doorbreking van het patroon.
Fijn caithlin,hopelijk werkt het op die manier. Hier wordt nog volop geslapen,ben zo blij! Hopelijk is ie er idd overheen nu en blijft ie nu alle slaapjes zo doen. Jetjuh,hopelijk zal het bij jou ook snel veranderen!
Hier heeft hij vannacht goed geslapen. Hij is 1x wakker geworden om 4.45 uur. 10 minuten gedronken en daarna verder geslapen tot 7.30. Toen gedronken en geslapen tot 8.45. Nu ligt hij net weer in bed. Heb hem er slapend ingelegd. De 1e keer werd hij direct wakker (gillen) en dit is mijn 2e poging. Op hoop van zegen dus! Vandaag is mijn dochter ook thuis, dus leek het me niet zo'n goed plan om ons mannetje hier in de kamer in de kinderwagenbak te hebben. Dus nu ook in de kinderwagenbak, maar dan op onze slaapkamer (zelfde plek als 's nachts).
Lekker Jetjuh, klinkt iig al als een verbetering toch! En zo zie je maar, slapend wegleggen werkt gewoon meestal niet. Ze moeten het toch wakker leren. Mijn dochters zijn ook 4. Net sinds april gaan ze naar school.
Mijn dochter is nog 3. Ze wordt in december pas 4 en gaat dan naar de basisschool. Nu gaat ze nog 2 dagen per week naar het KDV, maandag en donderdag. Ik leg mijn zoon nog wel slapend weg. Als hij overdag een beetje zijn slaap krijgt, vind ik het op die manier eerst prima. Binnenkort doe ik weer een nieuwe poging om hem wakker weg te leggen. Doordat hij nu veel minder huilt, heeft hij ook niet meer zo'n last van zijn reflux en is hij veel relaxter. Dus laat ik het eerst maar even zo. Hoe vinden je dochters het op school? Het lijkt me weer een hele verandering, maar wel heel leuk. Mijn dochter is er ook echt aan toe om naar school te gaan....
By the way: Drama hier vandaag! Hij is al wakker vanaf 8.45 en daar tussendoor alleen maar 2x een slaapje van 10 minuten om vervolgens weer een kwartier te janken. AAAAARRRGGGHHHHH
Oooh wat zwaar he! Ik leef echt met je mee, ken die frustratie zo goed. Hier ging het iets beter, maar nog niet super. Ze heeft na de eerste fles 45 minuten geslapen, daarna met veel moeite nog eens 2 keer 10 minuten. (en veel huilen tussendoor) Nu net na de fles weer 45 minuten geslapen en toen heb ik haar eerst even laten liggen, want het huilen zette eerst niet door. Daarna wel, en speentje werkte ook niet, dus maar weer eruit. Na 5 minuten box haar weer in bed gelegd, maar nu voor het eerst in dagen weer zonder inbakeren (want dat vindt ze echt vreselijk) en nu is het alweer 10 minuten stil. Ben benieuwd voor hoe lang deze keer. Het is net een soap he, die kinderen van ons, elke dag en elk uur is het weer een verrassing
Oh de meiden vinden het super op school trouwens! Ze zitten nu wel apart, want samen ging niet zo goed (ze bleven teveel op elkaar gefocust) en ze zijn ook heeeeel moe 's avonds, en erg vervelend Maar al met al waren ze er ook echt aan toe. Fijn dat jouw dochter iig nog wel 2 dagen naar het KDV kan, kan ze wel lekker spelen met leeftijdsgenootjes.
Dames, hoe gaat het bij jullie???? Hier: Drama! Gisteren het boek van Ria Blom maar weer tevoorschijn gehaald. Deze week ga ik me er strikt aanhouden. Ik moet zeggen dat ik er niet vrolijker op word. Het slapen in de kinderwagenbak was geen succes meer. Zodra ik hem erin legde was het krijsen geblazen. Dus nu alle slaapjes in zijn eigen bedje. Wish me luck!!!
Ik ben er sinds gisteren achter dat ze een buikslaper is. Ten einde raad heb ik haar maar op dr buik gelegd en ze sliep meteen! Vanmorgen weer huilen, dus weer op dr buik en ze sliep door tot de volgende voeding. Jeetje, heb ik dat Ben nogal angstig voor buikslapen, maar als dat is wat ze wil? Vervelend dat het bij jou nog steeds zo moeilijk gaat. Misschien toevallig ook een buikslaper?