Baby 9 weken wil niet in zijn eigen bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jetjuh, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Hierverg wisselend. Zaterdag,zondag en maandag is het goed gegaan. Vanmorgen weer niet en nu weet ik het nog iet. Hopelijk slaapt ie nu wel weer langer. Heb ook het idee dat het bij ons met de bouw te maken heeft. We wonen in een nieuwbouwwijk die nog niet af is en veel lawaai omina heen. In het weekend geen lawaai. Vandaag wel weer, en de radio keihard bij die bouwvakkers. Echt balen!

Balen jetjuh,dat het nog niet lukt. Ik heb ook een ander boek van Gina ford, de tevreden baby. Ook regelmaat,maar net iets anders. Misschien werkt dat voor je . Daar staat ook in dat baby's rond 8 weken een anders slaappatroon krijgen en dat veel baby's daardoor na drie kwartier wakker worden

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn kindje sliep pas met 13 weken overdag in zijn eigen bedje overdag. Overdag alleen beneden bij mij in de box, in de draagdoek (niet draagzak) en soms in de wandelwagenbak. Wat hielp om beter en langer te laten slapen: op de buik leggen en het hoofdeinde van het bedje wat ophogen met wat boeken.
    En acceptatie: als je bij mij in de buurt wil zijn dan mag dat. In de draagdoek had ik mijn handen vrij om toch wat te doen. En in de box kon ik mooi af en toe naar hem kijken. Mis het een beetje nu hij overdag gewoon in zijn eigen bed slaapt :)

3. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Goed om te horen dat het buikslapen wel goed gaat!! Het zou heel fijn zijn als dat nu de oplossing is. Mijn kereltje is geen buikslapen, heb ik al geprobeerd. Zodra ik hem op zijn buik leg een hoop gekreun en gedoe en is hij er al weer flauw van.

Bij ons een heel temperamentvol mannetje. Vanochtend na veel huilen, voor een half uur in slaap gevallen. Nu ligt hij in de box, maar ik denk dat ik hem zo weer naar boven kan brengen.

Toevallig heb ik gisteren het boek "De tevreden baby" bij Bol besteld. Hopelijk krijg ik hem vandaag. Heb jij er wat aan gehad? Ik lees allemaal wisselende verhalen erover.

4. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Ik heb hier van alles geprobeerd. Hij heeft een tijdje in de box gelegen, maar dat ging niet meer. Daarna in de kinderwagenbak, ook dat was maar een paar dagen. Een draagdoek heb ik ook aangeschaft op aanraden van iemand, maar daarin wilde hij ook niet. Eigenlijk slaapt hij alleen bij mij aan de borst, op mijn schoot. Wegleggen is er helaas niet meer bij. Dus nu een poging in zijn eigen bedje. daar heeft hij de minste prikkels, want ik heb wel gemerkt dat hij daar erg gevoelig voor is. Maarja...DAt is natuurlijk even een omschakeling voor ons beide.

5. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er zeker wat aan gehad! Vooral de tijden van het eten en daardoor het ritme. Alleen zij pleit ervoor de baby langer wakker te houden, 2 uur en smorgens een uur slapen smiddags iets meer dan 2 uur en eind van middag ook heel even. Mijn mannetje houdt die 2 uur wakker niet vol,maar de eettijden probeer ik wel aan te houden, ook handig ivm mijn dochter die op school zit. 3 uur een fles lukt mij nl niet. Succes ermee!

6. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Oké, ik ben benieuwd! Hij is nog niet bezorgd helaas.

Newsflash: MIJN MANNETJE SLAAPT BOVEN IN ZIJN BEDJE!!!!!!!!

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wat goed van hem! :) Misschien is dit net wat ie nodig heeft? De rust in z'n eigen bedje?

8. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn jetjuh!

9. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Ach hij was na 40 minuten alweer wakker. Nu ligt hij er net weer in. Al met al heeft hij maar weinig geslapen dus hij is echt bekaf. Wat bij ons ook meespeelt is dat de achterbuurman een eeuwige klusser is en alle dagen aan het zagen, timmeren etc is. Ik denk dat hij daardoor ook onrustiger slaapt. Maargoed hopelijk slaapt hij zo weer voor een uurtje. Bah.....wat een rotdag!

10. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ik durf bijna niet te reageren :) maar de mijne slaapt al vanaf half 2 en slaapt nu nog steeds....

11. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Aaaaaaaaaaaaargh"........

Haha nou het is je van harte gegund hoor :) mijn brulaapje is ook weer in slaap gevallen.

Het boek "de tevreden baby" is zojuist bezorgd. Leesvoer voor vanavond.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier heb ik ook iets te vroeg gejuicht geloof ik. Ze ligt nu te krijsen in bed, vanmorgen huilen en gister tussen 4 en 7 lukte het ook al niet.
    Pfff.... wat vermoeiend en frustrerend zeg.

13. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Hé Caithlin,

We kunnen elkaar de hand schudden: Hier ook drama!! Gisteravond is hij om 19.30 als een blok bij mij op schoot in slaap gevallen. Daar heeft hij gelegen tot 22.30. Vervolgens heb ik hem ingebakerd, gevoed en toen heeft hij geslapen tot 6.30 uur. Toen gevoed en geslapen tot 7.30 uur. Dat ging dus goed. MAar ook te verwachten omdat hij overdag bijna niet had geslapen en veel had gehuild.

Toen vanochtend. Bij de eerste tekenen naar bed. Daar heel lang liggen te huilen. Op een gegeven moment trok ik het echt niet meer en heb ik hem er maar uitgehaald. Weer bij mij op schoot in slaap gevallen. Pfffff....Nu denk ik: ik laat hem rustig wennen aan zijn eigen bedje. Ik voed hem nog even op zijn slaapkamer en leg hem dan voorzichtig weg. Dat heb ik dus net gedaan en hij slaapt. Maar ik loop hier echt op mijn tenen. Het lijkt wel alsof hij niet in zijn diepe slaap komt.

Met inbakeren ook: Je leest overal dat ze even kunnen huilen, maar dat ze dan voor een paar uur in slaap vallen. Gisteren ben ik echt 2 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen (alleen in zijn bedje) waarna hij maar heel even slaapt en dan weer huilend wakker word.

Zo frustrerend!!

Is jouw dochtertje wel direct rustig als je haar uit bed haalt? En slaapt ze wel bij jou op schoot?

Ik zie gewoon tegen de komende dagen op. Mijn vriend is dan thuis en mijn dochtertje.....Als hij zo ligt te huilen ben ik echt niet te genieten.....Verpest de hele sfeer.

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh zo herkenbaar! Mijn andere dochters hebben echt geen leuke mama nu. Snel snauwen en geirriteerd, vaak foeteren als ze te hard praten of schreeuwen (en er dan spijt van hebben omdat kinderen nou eenmaal niet altijd zachtjes hoeven te praten of op hun tenen hoeven te lopen)
    Heb ze ook al meerdere malen uitgelegd dat ik ze echt heel lief vindt en dat het aan mij ligt omdat mama gewoon moe is en het niet fijn vindt als hun zusje huilt ;)

Ik herken dat ook van het snel wakker worden, ik las in dat boek van Ria Blom dat ze door de oververmoeidheid erg alert blijven, ook in slaap, dat ze moeilijk in de diepe slaap komen.
    Maar hoe los je dat probleem op dan? Bij het in bed leggen even laten huilen trek ik inmiddels met veel moeite wel, maar als ze tussendoor gaat huilen en ik haar in bed niet kan troosten, wat moet je dan?

Kortom, ik weet precies wat je bedoelt ;)
    Als ik haar uit bed haal is ze idd direct rustig. Op het aankleedkussen krijg ik dan lachjes enzo, de tut :p
    Maar op schoot slapen doe ik nooit. Heel af en toe laat ik haar op m'n buik liggen, maar meestal toch weer naar bed of in de maxicosi (daar slaapt ze soms goed in, dus af en toe moet dat kunnen wat mij betreft)

Maar het is toch juist fijn als je vriend ook thuis is? Dan kan je de zorg af en toe misschien even aan hem overlaten zodat je even tot rust kunt komen?
    Baby's voelen onze stress aan heb ik begrepen, en slapen soms beter als we er niet zwaar geprikkeld bovenop zitten (zegt men ;))

15. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Dan begrijpen we elkaar volkomen :D Ik ben op die momenten ook snel geïrriteerd, echt niet gezellig. Vandaag is ze dan ook bij opa en oma, want hier is het echt niet leuk.

En de kleine man is alweer wakker. Heeft een half uur geslapen en schreeuwt alweer :( Wat moet je daar nou mee????

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik hoor meestal dat ze al met een vermoeide huil uit dr slaap komt, dan merk ik dat ze gewoon nog zo moe is en eigenlijk gewoon huilt omdat ze wil slapen maar het niet lukt.
    Heb jij idee ook? Maar wat doe je eraan, ik weet het echt niet.
    Ik wacht vaak een paar minuutjes, om te kijken of ze harder gaat huilen of zelf weer stil wordt (dat laatste bijna nooit) en dan ga ik heen, speentje in (hopen dat ze dat wil) over haar hoofdje aaien, en als ze weer ontspant weggaan.
    Vaak kan ik dan 5 minuten later weer heen hoor. En ook vaak genoeg ontspant ze niet, en zit ze me met grote ogen aan te kijken of blijft ze huilen en moet ik haar echt eruit halen.

17. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Een speen wil hij zowieso al niet. Ik kan hem wel een half uur tot een uur laten liggen, maar hij raakt alleen maar over zijn toeren. Mijn dochter had ook een inslaaphuiltje en die heb ik echt wel eens een tijd laten huilen, maar die viel na verloop van tijd wel in slaap om weer vrolijk wakker te worden na een paar uur. Maar dit lijkt zo hopeloos! Als ik hem er nu uithaal begint het van voren af aan.

18. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje is ook weer wakker helaas. Echt hopeloos dit hè! Ook mijn dochter moet het nu soms ontgelden,ben nu ook niet altijd even gezellig. Pfffffff wisten we maar hoe we het kunnen doorbreken.
    Jetjuh,heb je het boek van Gina ford al gelezen? Dan heb je oog 2 slaapjes geen stress hihi, want die duren bij haar niet meer dan die 3 kwartier

19. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Het boek van Gina Ford heb ik grotendeels al doorgespit. Alleen wat als de kleine man niet slaapt? voor het ochtendslaapje staat inderdaad drie kwartier.....Maar als ik hem dan in bed leg, huilt hij al die tijd en kan ik hem er na 3 kwartier weer uithalen. Op zich best te doen met die schema's alleen blijf ik steken met die slaapjes.

Hij ligt weer te huilen. En owee als iemand komt met de tip: hou hem toch lekker bij je...Hij heeft 9 maanden in je buik gezeten, neem een draagzak...bla bla bla

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dan zou het geen boek voor mij zijn denk ik. Ik ben ervan overtuigd dat dat echt te weinig slaap is voor de gemiddelde baby.

Ja Jetjuh, vervelend he. Als je zelf inmiddels al weet dat dat niet werkt voor je baby (of voor het gezin) krijg je steeds weer een schuldgevoel aangepraat als ze zoiets zeggen :(

Deel Deze Pagina