Baby 9 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Partyrocker, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hoii hoii, ik hoop dat iemand me kan helpen, want van het consultatiebureau word ik soms niet wijzer.

Ik weet dat mijn mannetje van nu 8 weken teveel voeding voor zijn gewicht krijgt, maar ik heb echt alles geprobeerd om het op de 150/5 5a6x te houden (extra water, friso extra, kleinere speen, speen na het eten etc.etc. ook geprobeerd andere oorzaken uit te sluiten) Nu is me dat ook wel een tijd gelukt, maar ik heb nu toch echt op moeten hogen naar 180/6 waarvan 1 schep friso extra (hij was er net aan gewent). Nu laatie wel om de dag 1 fles vallen en komt dus uit op 4 a 5 voedingen ipv van 5 a 6. Hij is bijna 9 weken en weegt ongeveer 4,5 kilo, dus ik weet dat hij teveel in 1 fles krijgt nu.

Nu slaaptie wel gelijk lekker 6 uur door s'nachts en is veel tevredener en lacht meer. Hij heeft nog wel eens een mondje terug, maar dat is normaal toch? Krampjes zijn ook niet echt erger geworden (ff afkloppen).. Als het echt teveel voor m zou zijn had ik dat nu wel gemerkt toch? Hij krijgt dit nu al sinds maandag.

En alstie weer om meer gaat vragen kan ik dan de hoeveelheid Friso extra ophogen? Hij krijgt nu comfort, dus ben wel bang dat hij dan weer meer gaat spugen, in het begin kwam het nog wel eens via zn neus eruit en nog heeftie het wel eens zuur.. Moet ik dan indikken met een schepje nutriton?

En kan het geen kwaad dat hij nu meer drinkt?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer je nu 5 voedingen geeft van max. 200 ml (180 ml water met 6 schepjes voeding) en je zoontje het er goed op doet, dan zou ik dit zo houden. Dit is inderdaad wel de maximale hoeveelheid flesvoeding die je zoontje mag hebben. Mocht hij straks wat ouder zijn/zwaarder wegen kun je evt. in verhouding meer Friso Extra gaan geven. Dan wordt het geheel wel weer wat minder dik. Je kunt dan een speen met een kleiner gaatje nemen zodat hij wel 15-20 minuten over een voeding doet of evt. wat indikken met los johannesbroodpitmeel.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina