baby 9 wk, overdag vaak boven slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    hoi,

mijn baby van 8 wekne slaapt ´s nachts fantastisch!
    overdag wil hij echter slechts een half uurtje a drie kwartier in zijn bedje bioven slapen.. meestal 2x per dag...
    consultatiebureau zei dat ik hem eignelijk na elke voeding, eerst tien minuten bij me houden en dan weer boven in zijn bejde tot de volgende voeding.. maar hij hoort toch ook gewoon lekker in de box te kunnen spelen overdag en hoeft toch niet de hele dag boven in bed te liggen?

2. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Goed letten op de vermoeidheidssignalen...
    Dan gelijk op bed leggen...
    Het lijkt me wel weinig, maar ja als hij niet aangeeft dat hij moe is, dan heeft het geen zin om hem te laten slapen;)

3. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    ONze tweede zoon sliep altijd, lag hele dagen boven. Als ik em een minuutje te lang wakker hield bij wijze van was ie niet te genieten.
    Dus kan mij wel vinden in het advies van het cb, vind zelf dat 2x per dag een half uurtje wel erg weinig is voor zo'n jonkie. Maar dat doe ik ook maar op eigen ervaring, misschien voelt hij/zij zich prima in dit ritme.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Nee, ik denk (of hoop ;)) dat ze dat toch wel op een andere manier bedoelen. Na elke voeding? Die van mij zat op de 9 voedingen ofzo op die leeftijd, dan zou ik mijn kind helemaal niet meer zien als hij de hele dag in bed zou liggen.
    Ik zou dat gewoon een paar keer per dag doen, wanneer hij weer toe zijn aan een slaapje. Hier sliepen ze overdag ook vaak gewoon in de kinderwagen beneden.

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook een uk die niet veel achter elkaar slaapt. Toch leg ik haar zo'n anderhalf uur soms 2 uur na de start van het voeden meestal op bed.. Dus meestal: wakker worden, verschonen, voeden, even rechtop, ff kletsen op schoot of 'spelen' in de box en dan weer naar bed.
    Soms slaapt ze dan maar 3 kwartier inderdaad. De ene keer investeer ik ff een half uur/ 3 kwartier om haar dan weer in bedje in slaap te krijgen, de andere keer gaat ze er dan weer een half uur 3 kwartier uit, om er daarna weer in te gaan ;)
    Ingebakerd houdt ze het ook wel langer vol in bed, dus misschien is dat wat?

2 keer 3 kwartier is wel erg weinig, misschien kun je beginnen met om de voeding, of met inbakeren?
    Lastig he; wij klooien ook maar aan hoor, maar het lijkt mij dat zo'n kleintje toch ook overdag slaap nodig heeft ook al gaat het s'nachts goed.

Overigens geef ik 5 voedingen

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    CB gaf mij dat advies ook en ik vond het in het begin ook erg.... vooral ongezellig... maar toch wel nuttig hoor. Hij sliep prima boven!! En ja, in het begin blijven ze vaak een half uurtje wakker na de voeding. Even spelen en hop, naar bed, waar hij dan soms wel 3 uur sliep. Maar dat wordt ook steeds minder. En dan is het fijn dat ie zo thuis is in zn eigen bedje.
    Ik heb m tot 4 weken in de box late slapen overdag, maar daarna steeds naar bed gebracht bij de eerste vermoeidheidssignalen.

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    ons meisje slipe altijd maar 45 min maar dan wel 3/4 keer per dag en s nachts sliep ze prima.
    Rond die tijd was ze volgens mij een half uutrje wakker na de voeding en gaf dan aan moe te zijn, dan ging ze naar boven in bedje een slaapje doen, werd ze wakker, komt ze weer naar beneden en kan ze even in de box/spelen ect. Als ze aan gaf moe te zijn ging ze slapen. De 45 min slaapje (kon er de horloge op zetten) zijn na 6 maanden uit zichzelf over gegaan naar 2 lekkere lange slaapjes. Wel had ik van alles geprobeerd om de slaapjes eerder al langer te krijgen... geen resultaat, dit kwam uit zichzelf.

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    het punt is dat mijn zoontje vaak geen moeheidssignalen afgeeft. Als dat wel zo is of hij valt in slaap in de box dan leg ik hem direct in zijn bedje boven.
    Als hij dan na een half uur,drie kwartier wakker wordt dmv huilen dna laat ik hem niet in zijn bedje liggen maar haal ik hem eruit om lekker te spelen.. tot de volgende voeding en zo ga ik door..
    als hij huilt overdag na 30-45 min geslapen te hebben moet ik hem er toch wel uithalen en niet alles op alles zetten om hem in zijn bedje huilend te laten liggen???

overigens slaapt hij altijd direct in als ik hem in de bugaboo bak leg en we op pad gaan.. meestal wandelen we zo´n twee uur per dag en dan slaapt hij dus sowieso.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een uurtje overdag is erg weinig en dan loop je het risico dat je kindje ongemerkt oververmoeid raakt. Goed slapen is belangrijk maar het ene kind slaapt wel meer dan het andere.
    Zowel mijn dochter als mijn zoon (Nu 2) sliepen 2 x in hun bedje overdag. In de ochtend 1 uur en in de middag 2-2,5 uur.

Ik lees nu dat je kindje 2 uur in de wagen slaapt. Je probleem is dat je kindje nog niet geleerd heeft om in zijn bed te slapen. Hij wil wel slapen maar vindt zijn bed maar niets (of alleen zijn, of het is koud etc etc). Het is dus niet zo dat hij niet moe is... anders zou hij ook in de wagen niet slapen.

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    vind na de fles ff spelen tutten en dan lekker na bedje zo heb ik het een hele tijd gedaan totdat ze elke keer wat minder ging slapen. gaat er niet om wat wij gezellig vinden maar in het belang van de baby

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Jelmar heft ook een hele tijd gehad dattie 2 a 3 x per dag 45minuten sliep..... maar was voor de rest vrolijk en actief, is gewoon en echt speelkindje! is nu wel goedgekomen gelukkig :) slaapt nu 's ochtends een uur ongeveer en 's middags varierend van 1 uur tot 2,5uur...

12. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Ons mannetje is nog wel iets kleiner, maar is per voeding ongeveer een uur wakker en slaapt dan (boven) tot de volgende voeding (hij komt gemiddeld, want op verzoek, eens in de vier uur) 's avonds en 's nachts gaat hij gelijk weer terug in bed. Hij slaapt dus een uur of 19 per dag, tenminste dat ligt hij in bed. Soms duurt het na de vermoeidheidssignalen wel een half uur/ drie kwartier voor hij in slaap valt in zijn wieg, maar hij vindt het meestal wel prima om dan in zn wieg te liggen.

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind de adviezen van het cb hierin erg lastig. Ik kijk zelf liever naar de behoefte van mijn kindje en probeer daarop te reageren ipv het volgens de regeltjes te doen. Mijn dochter slaapt overdag drie slaapjes van hooguit 45 minuten en ze is de rest van de dag vrolijk en actief. Dit ritme heeft ze vanaf 10 weken (daarvoor sliep ze niet ivm reflux) en ze doet het er erg goed op. 's Avonds gaat ze wel om 19.00 naar bed en slaapt dan tot 7 á 8 uur (wel met nachtvoedingen uiteraard).

Het cb vindt vindt het ritme van mijn dochter ook niet goed, maar zolang ik en mijn dochter er geen problemen mee heeft zie ik het probleem niet zo. Ze krijgt voldoende slaap als je alle uren bij elkaar optelt en ze is vrolijk.

Heb je het idee dat je kindje oververmoeid is en hoelang slaapt hij/ zij 's nachts dan? Ik vind zelf de antwoorden op deze vragen belangrijker dan de regels van het cb.

14. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Nee, hij is allesbehalve oververmoeid..
    hij slaapt ´s nachts zo´n 11 uur (althans dat hij in zijn bedje ligt) en overdag denk ik zo´n 5 uur bij elkaar.. korte hazenslaapjes en een langer slaapje in de bugaboo (boodschapjes, winkelen, lunchen etc)

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij 8 weken ging mijn zoontje voor het eerst overdag in zijn wieg slapen (daarvoor enkel en alleen bij mij op de borst). Ik voedde om de 2 a 3 uur, dus het was voeden (lang) en daarna weer slapen. 's Avonds bleef hij wel beneden bij ons totdat wij naar bed gingen, maar niet in de box, want die hadden we toen nog niet.

Een jonge baby heeft heel veel diepe slaap nodig, ook overdag. Dat is goed voor hun lichamelijke en mentale ontwikkeling.

16. fafje

fafje Niet meer actief

nou na de voeding hoeft je baby toch niet PER SE te slapen TOT de volgende voeding...
    Mijn zoontje in elk geval, slaapt niet meer van voeding tot voeding, is nu heel erg bezig met "kijken"...dus wilt vaker "spelen" en is meer wakker

meestal na de eerst ochtendvoeding(0930u)....wilt ie altijd even een uurtje slapen tot 11/1130u ....daarna lekker in de wipstoel of box naar zn muziekmobiel kijken...en blijft dus wakker tot volgende voeding...

ik kijk gewoon of hij moet is...soms na een voeding blijft ie 2 uur wakker en wilt daarna pas slapen..geeft het zelf behoorlijk goed aan...dan wordt ie jengelif in de box of gapen...en dan leg ik em in bed en issie stil en vallen de oogjes al gelijk dicht..

de rest van de slaapjes zijn meestal 1 a 2 uurtjes...maar hij slaapt van 23 tot 5 en dan weer tot 0930u...dus hij krijgt genoeg slaap

17. Trees

Trees Niet meer actief

Gemiddeld slaapt een baby van die leeftijd 16 uur per etmaal. Dat krijgt jouw kindje ook aan slaap en als hij het daar goed op doet zou ik hem niet meer op bed leggen. Als hij niet moe is gaat hij ook niet slapen.
    Een slaapcyclus van een baby is de eerste maanden 45 minuten. Waarschijnlijk heeft jouw kindje genoeg aan één slaapcyclus en wordt daarna uitgerust wakker.

Deel Deze Pagina