Hoe omgaan met jetlag baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door humptydumpty, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Een tijdje terug had onze toen nog 8 maanden oude dochter een flinke jetlag na terugkomst van een tripje (6u tijdsverschil). Tijdens het tripje viel het reuze mee, maar bij terugkomst maakten we echt een sprong in de tijd en moesten we er 's nachts de eerste twee weken ineens weer héél vaak uit. De vooravonden waren helemaal een ramp en we zaten soms letterlijk 2,5 a 3 uur naast haar bed. Helaas hadden we ook al een andere reis geboekt met een nog groter tijdsverschil, die we volgende week moeten maken. Had ik toen geweten dat dochter zo heftig op reizen door tijdszones zou reageren, dan had ik het nooit gedaan (oudste had nooit heftige jetlags). Ik zie nu als een berg op tegen de periode na thuiskomst. Als ze al zo heftig reageert op 6u hoe moet 9u dan wel niet vallen :(. We proberen het verschil al iets minder te maken door haar belachelijk vroeg te laten eten en slapen, maar zo midden in de zomer zit er ook een grens aan in hoeverre je hier mee kunt spelen.

Heeft iemand nog goede tips hoe we het voor iedereen draagelijker kunnen maken bij thuiskomst? Helpt kindival hierbij of is er misschien nog een ander ongevaarlijk pilletje dat we mogen gebruiken (10mnd oud)? Of nog andere gedragsmatige tips? De vorige keer hebben we haar bij huilen gewoon op haar kamer in het donker gehouden, maar wel steeds opgepakt. Dit duurde soms dus wel 3 uur lang ;) en dit dan avonden achter elkaar, zucht.

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Lastig zeg! Ik heb ook echt geen tips.
    Toen we 14 uur met onze dochter vlogen, was ze eigenlijk binnen 1 dag al omgeschakeld. Met onze jongste vrees ik dat het ook lastig zal worden, daarom alleen nog binnen Europa gevlogen.

Waar gaan jullie naartoe? Ik zou deze vraag neerzetten op het forum verre reizen met kids. Even googlen.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zorg er altijd voor dat ze gelijk in het ritme van daar komen. Dus ook overdag niet op andere tijden laten slapen dan de normale tijden. Is een dag lastig, want ik ben hen continu wakker aan het houden. Maar na 1 dag zitten ze in het ritme.
    Thuis precies hetzelfde. Gelijk overgaan op het nieuwe ritme. Eventueel geef ik wel eens een paar druppels van VSM (geloof ik) die helpen bij inslapen. Laatst vanuit New York (6 uur eerder) was ze namelijk savonds, eenmaal weer thuis, met naar bed gaan nog niet moe. Die hielpen goed!

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Gelijk in het nieuwe ritme doen wij ook altijd- hoewel we de jongste soms wel een beetje bij laten slapen overdag als ze echt helemaal kapot is van het s nachts steeds wakker worden. Ik vind het altijd zo zielig om haar dan slaap te ontzeggen als ze evident heel moe is, maar dit helpt misschien niet echt mee.
    Naar het oosten (VS/Canada) is meestal het probleem niet. Binnen 1 a 2 dagen zitten ze redelijk in het ritme, zei het met een extra middagdutje. Naar huis geeft bij ons het probleem. Ze gaat dan wel gewoon zonder morren rond haar eigen Nederlandse bedtijd slapen, maar wordt na een klein slaapje wakker om vervolgens echt niet meer te willen slapen. Ze kan dan dus wel tot 3 uur achter elkaar klaarwakker zijn..., gaaap! Dit terwijl we haar verder dus wel zoveel mogelijk in het Nederlandse ritme "dwingen" en ook redelijk op tijd laten opstaan. Ze zou dan in theorie helemaal kapot moeten zijn, maar zo oogt ze dan niet ;). Ik moet dus wel toegeven dat ik haar soms overdag een extra dutje laat doen. Misschien maar niet meer doen.

Ik zal die VSM druppels even opzoeken. Wellicht biedt dat wat soellaas tijdens haar nachtelijk spookbeurten.

Ik zal ook eens op dat forum kijken, dank je :).

Deel Deze Pagina