Vraag aan moeders die inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

mijn vraag is wanneer jullie inbakeren? Wij zijn er gisteren mee begonnen en ons meisje heeft er echt baat bij, maar het lijkt mij zo raar om haar de hele dag en nacht in die doek te wikkelen.

Lieten jullie ze ook weleens niet ingebakerd slapen?

Dan nog iets, ons meisje is nu 3 weken oud. Is het dan niet zo dat ze wat vaker wakker kan zijn overdag?

Ik hoor het graag.

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoi!

Ik ben met inbakere begonnen toen onze dame 3 weken was. De pacco lag in haar bed. Wanneer ze naar bed ging, legde ik haar op de pacco en pakte haar in.
    Werd ze wakker, maakte ik haar open en tilde haar eruit. De tijd dat ze wakker was lekker zonder pacco en wanneer ze weer naar bed ging weer ingepakt.

Ik ben van mening dat wanneer je bv gaat inbakeren, je dit altijd moet doen. Het moet voor je kind een gewenning worden. Ooh nu lig ik ingepakt en ga ik slapen. Wanneer je dit niet doet, is het hele effect weg. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

Nu zijn we er ruim een maand mee gestopt omdat madam zich om ging draaien. Maar dat is de volgende stap en duurt nog ff!:)

Succes!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het is echt het beste om je kindje altijd in bed in te bakeren. Als ze er baad bij heeft kun je over gaan op bijv een pacco, dat werkt een stuk makkelijker.

Wij zijn gaan uitbakeren toen N. 3 maanden was. Na 3 weken kon hij alle slaapjes zonder. Je kindje went heel snel aan het inbakeren, en gaat dat associeren met slapen. Vandaar dat het belangrijk is ieder slaapje te doen (rust en regelmaat)

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oudste is ingebakerd geweest van ca 6 weken tot een maand of 5, vanaf dat moment sliep hij pas echt rustig zonder. Van het inbakeren kun je een echt bedritueel maken omdat je het alleen bij het slapen gebruikt. Ruben ging er toen ie een maand of 3 was echt voor liggen. Legde je hem op de doeken dan deed hij zelf al zijn armpjes naar beneden en dikke pret. In bed duurde het altijd maar even voordat hij sliep.
    Kan best dat je kindje tussen de slaapjes iets langer wakker is omdat hij beter slaapt en dus goed rust. Gewoon iets langer op laten en naar bed zodra je vermoeidheidsignalen ziet, denk ik.

5. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Onze dochter wordt ingebakerd sinds ze een week of 6 is en dan bij alle slaapjes.
    Ze wil en kan ook echt nog niet zonder .. we proberen het wel, maar dat is drama.

Je kunt het alleen 's nachts doen, maar ook overdag. Wat jou zelf het beste lijkt!

6. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Ik sluit me aan! Inbakeren moet je consequent bij elk slaapje doen, dan werkt het het beste.

En over dat wakker blijven: met 3 weken slapen ze nog veel, hoor. Niet zoveel als een pasgeborene, maar wel het grootste gedeelte van de dag.

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Ook hier elk slaapje. Wordt ook geadviseerd zodat het ritueel van slapen met doeken herkenbaar wordt.
    Ons zoontje wordt helemaal rustig als hij de doeken voelt en gaat heerlijk gapen. Als hij wakker wordt en de doeken gaan uit gaat hij eerst uitgebreid uitrekken, zo'n schattig gezicht!

We hebben het ook bij mijn dochter gedaan (nu inmiddels 4 jaar). Toen we gingen afbouwen deden we hetzelfde ritueel alleen met slaapzak aantrekken. Ik deed haar armpjes dan wel naar beneden (uit de slaapzak hoor) en wreef dan stevig langs haar armpjes alsof ze weer werd ingebakerd. Dit was voor haar een herkenbaar gevoel en werd ze rustig van. Na een week was ze gewend aan het slaapzakje en hoefde dat ook niet meer.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Met het bovenste en onderste stukje helemaal eens!!! Grappig!

op de website www.slaapbabyslaap.nl zie je hoeveel baby´s van hoe oud gemiddeld nog horen te slapen! Er staat ook bijd at je er wel 2 uur bij of af kan halen omdat het een gemiddelde is. MAar een baby van 3 weken hoort iig niet de hele dag wakker te zijn bij wijze van.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi Luna,

Veel mensen zien het vaak als zielig als hun kindje ingebakerd moet worden, omdat ze niet goed weten wat eigenlijk de gedachtengang achter een bakerzak is.

Een baby die ingebakerd moet worden heeft vaak tijdens het slapen wat meer behoefte aan de geborgenheid die ze in de baarmoeder ook hebben gehad. Hier hadden ze ook veel minder ruimte om zich heen als dat ze nu in een bedje hebben. Bij een bakerzak krijgen ze dit gevoel weer een beetje terug, dus het is zeker niet raar als ze hier voorlopig gewoon in slaapt. Wel moet je opletten dat je dit gaat afbouwen, zodra ze zich goed kunnen omdraaien, want dan kan het slapen in een bakerzak gevaarlijk worden.

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wij zijn al een beetje aan het afbouwen en Steven slaapt nu overdag 'los' en 's nachts in de puckababy.
    Dat gaat heel goed, want overdag is z'n kamertje ook erg licht (wit gordijntje) en als hij de nacht ingaat en het is buiten nog licht, doen we z'n verduisterende rolgordijntje dicht en is het echt slaaptijd zegmaar. Dat werkt hier heel goed!

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik kreeg ook van veel mensen commentaar dat het zielig was. Wat ik dat kind wel niet aandeed... en ik maar lachen want ze zagen niet hoe rustgevend het voor haar was.

De eerste week dat ze niet ingebakerd lag had ze allemaal krassen en korstjes op haar gezicht, want ze krabte zichzelf. Ze is dus nog steeds druk, maar wel zo dat ze nu zelf in slaap kan vallen.

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Sam sliep 's nachts heel goed vanaf dag 1, dus toen wij gingen inbakeren deden wij dat alleen overdag. Ik weet dat het niet gebruikelijk is, maar omdat hij het 's nachts echt niet nodig leek te hebben (overdag des te meer wél) hebben wij het 's nachts niet gedaan.

13. Momfulness

bedankt voor de reacties.
    Wij hebben haar vandaag gewoon ieder slaapje ingebakerd, behalve toen we tussen twee flessen door even weg waren. Nu is ze onrustig en hebben we de 4e poging gedaan om haar ingebakerd weg te leggen. Maar ze blijft wakker worden en huilen.

toch heb ik het idee dat het over het algemeen wel werkt.

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    ik baker mijn meisje (bijna 6 weken oud) sinds vorige week in. Maar alleen op de dag en niet snachts. Dit omdat ze snachts wel goed slaapt en ze zware reflux heeft en ik het dan eng vind om haar snachts in te bakeren omdat ik haar dan niet in de gaten kan houden.
    Heb 1 dag de puckababy geprobeerd maar die was niet strak genoeg voor haar. Heb sinds gisteren de snug & tug die kan je goed strak doen en dat bevalt beter.

15. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben deze week begonnen met inbakeren. Heeft hier goed effect. Ik probeer met de armpjes los in te bakeren, wat overdag goed gaat. Als hij onrustig blijft, dan baker ik de armpjes ook in. Ik gebruik de pacco overigens. We doen het wel bij alle slaapjes.

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij hebben ook ingebakerd, wij deden dit bij elk slaapje.
    Dag en nacht.
    Heerlijk vond ze het, ze ontspande helemaal in die pacco.
    Mis het nu wel eens...

Vooral dat heerlijke moment van uitpakken en zich dan zeer uitgebreidt uitrekken...

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, dat moment van uitrekken!!! OOOOh zo gaaf, hier kwam de hele familie af en toe kijken, je hart smelt ervan.

18. Momfulness

Het ziet er zo cute uit in het coconnetje inderdaad. hihi

Maar vannacht ging het weer prima, ze slaapt echt langer. Vannacht van 23.00 tot 04.00, dus zelfs al een uurtje langer tussen haar flessen dan overdag. wij zijn super tevreden over de pacco.

Snug en tug hoor ik ook wel goede dingen over, zou ook net iets strakker zijn.

@Josien, tot wanneer heeft Sam ingebakerd geslapen? Ik heb het toen niet meegekregen. Maar wat een uitkomst. Had ik het bij Julien maar geweten.

19. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Nou, wat een uitkomst dat inbakeren. Ik heb een inbakerzak gekregen die babybonkie heet. Ik heb haar er vanmorgen voor het eerst ingelegd en nu slaapt ze ineens overdag. Van 9.00 tot 12.00, even wakker voor een BV en sinds die tijd slaapt ze gewoon weer! Wat een verademing (eerder was ze de hele tijd wakker en wilde ze alleen slapen op mijn arm of in de draagzak). Nu maar duimen dat het vanavond en vannacht ook werkt!

@ Luna, even off-topic; van harte met Valerie, was je toch eerder dit keer ;)

20. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Het inbakeren werkt fantastisch moet ik zeggen. Mijn zoon (vandaag 3 maanden) slaapt overdag vrijwel altijd ingebakerd, anders lukt het hem niet. Savonds slaapt hij in een trappelzak en dat gaat ook redelijk goed, omdat hij savonds echt heel moe is.Overdag hoef ik dit nog niet te proberen.Mijn advies is blijven doen zolang het werkt, maar als het niet meer echt nodig is, afbouwen die handel anders slapen ze straks nooit meer zonder doek.

Deel Deze Pagina