Hallo iedereen. Ik wou jullie graag om ervaringen en meningen vragen wat betreft het scheel kijken van een baby van 9mnd. Onze meid gaat de laatste tijd steeds scheler kijken. Het begint nu ook andere mensen op te vallen. Dat het genetisch bepaald zal zijn twijfel ik geen moment over. Op een leeftijd van 2 jaar heb ik zelf en mijn zus een corrigerende operatie gehad. Zou ik me nu al ongerust moeten maken over haar lieve blauwe kristal oogjes of is er nog geen reden tot paniek?
Je zegt het zelf eigenlijk al.. dat het heel logisch genetisch bepaald kan zijn.. Panieken om scheel kijken lijkt mij lichtelijk overdreven, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel last jij gehad hebt toen je 2 was. Even langs de dokter kan geen kwaad.
Mijn beide zoontjes kijken scheel. Met 1 oog.. allebei rechts. Mijn oudste heeft een bril en daarmee kijkt hij niet scheel. Jongste moet nu ook naar de oogarts. Operaties doen ze niet meer zo snel werd mij verteld. Ik zou gewoon langs de huisarts die kan je doorverwijzen! Kan geen kwaad om even te kijken of alles goed is!
Paniek is misschien een groot woord. Ik bedoel meer of ik op nu al op deze leeftijd iets moet ondernemen. Ze heeft het niet zo erg als wat ik destijds had maar het wordt dus wel steeds erger. Zelf had ik echt in elke hoek een oog staan. Ik heb het wel bij het cb aangegeven maar die hebben er eigenlijk weinig (eigenlijk niets) over gezegd. Misschien toch niet zo'n slecht idee om even naar de huisarts te gaan omdat ze de laatste 2weken wat meer huilt. Misschien komt het omdat ze last van tandjes heeft en daarom huilt maar misschien heeft zo door het scheel kijken ook wel hoofdpijn. Ze heeft ook vaak haar handjes op haar hoofd als ze huilt maar dat doet ze altijd al als ze moe is. Dan gaat ze op haar armpje sabbelen dus daar kan ik eigenlijk ook niet van op aan.