Zwanger, verliefd & heel erg bang/gestresst..

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door mamaliciouss, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaliciouss

    6 jul 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Ik ben nu precies 25 weken zwanger en sinds ongeveer 2 maanden single..

    Mijn ex en ik hadden al een hele tijd ruzies en het ging telkens maar aan/uit.. Zo ging het de laatste paar maanden en ik voelde me totaal niet meer tot hem aangetrokken. Ik vertelde hem dat dat aan de zwangerschap lag...
    4 mei kwam hij met een vriend van hem aan mijn deur om te vertellen dat het uit was en dat het nooit meer goed zou kunnen komen en dat dat mijn schuld was, omdat ik zijn hart had gebroken.
    Ik was het niet eens met alles wat hij zei, maar liet het allemaal maar een beetje gebeuren.. Ik was het er namelijk wel mee eens dat hij en ik gewoon niet meer samen verder konden gaan! En ik was die avond sowieso al een beetje van streek, mijn vader is die dag met spoed opgenomen in't ziekenhuis.
    Ik vond het wel moeilijk dat het nu echt klaar was, we waren echt altijd bij elkaar tot vervelens aan toe.. En nu was ik zo alleen! Veel vriendschappen had ik ook laten verwateren, want tsja ik had me vriend toch al? Daar heb ik nu echt heel veel spijt van...
    Na een paar dagen is mijn ex opeens van gedachten veranderd, hij wil me terug en wel nu meteen.. Hij houd van me en kan niet zonder me.. Terwijl hij had gezegt dat het nu echt klaar was? Ik heb gezegt dat ik dat niet wou en daar was hij heel erg boos en verdrietig over. Hij zei me dat hij nooit meer van iemand zou kunnen houden en dat hij zichzelf dood wou maken. Maar ik heb zo mijn redenen om hem niet terug te nemen, hij is dan wel vader van mijn kind maar hij heeft mij genoeg dingen geflikt. Hij heeft tegen me gelogen, heeft me bedrogen en als we ruzie hadden zei hij dingen als: 'blijf maar alleen met het kind'..
    Op begeven moment werd het hem echt duidelijk dat hij voor mij verleden tijd was en is hij zo boos geworden dat hij met zijn 'zielige' verhaaltjes de halve plaats waar ik woon tegen me opgestookt heeft. (Zoals: ze heeft me gebruikt omdat ze graag een halfbloed kindje wou.) Die zijn nu zo boos dat ze mij willen gaan slaan als de baby er straks is. Dat betekend dus dat ik hier niet eens meer normaal over straat kan lopen!
    Ook sprak hij gelijk met andere meisjes af en hij heeft nu sinds een tijdje alweer een nieuwe vriendin. Goh ik dacht dat hij dat niet wou? MAargoed, ik laat hem maar..
    Nu zit ik met het volgende.. een maand geleden was ik op een site en daar sprak een jongen mij aan.. nou het klikte wel en ik heb hem toegevoegd en zelfs na een dag of 2 al mijn nummer gegeven! We hebben de hele tijdgebelt en we bellen nu nog steeds heel vaak.. Ik ben verliefd op hem geworden (ookal heb ik hem nooit in 't echt gezien, alleen via foto's en de webcam) en ben ook echt van plan om met hem te gaan afspreken. Maar ik doe alles rustig aan, ik ben tenslotte wel zwanger. Mijn ex is hier achtergekomen en heeft deze jongen via een site bedreigt met de dood en zegt dat als hij hier komt dat hij hem afmaakt..

    Maargoed, nou denkt mijn ex dat als de baby er straks is dat het kindje dan ook bij hem mag blijven slapen en met hem mee naar huis mag.. maar dat wil ik dus helemaal niet! Ik vertrouw hem er gewoon niet mee. Ik heb maar een beetje vaag tegen hem gedaan dat het 'nog wel komt' want ik durf hem niet te vertellen dat ik dat dus niet wil. Wie weet wat hij dan gaat doen!

    Ik weet niet of mijn verhaal een beetje duidelijk is, dat idee heb ik nou niet echt.. Maar ik ben benieuwd of jullie misschien tips voor me hebben hoe ik met dit alles moet omgaan, als jullie iets niet snappen vraag het dan.. Dan kan ik het wat beter uitleggen!
     
  2. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    poeh.. wat een verhaal..

    Ik denk dat het beste voor jezelf is om eens alles op een rijtje te zetten hoe je alles gaat doen als je kindje er 1maal is. Even goed over nadenken hoe je wilt dat alles gaat en of dat haalbaar is.
    Zo een jongen via internet is natuurlijk heel spannend en leuk,, maar kun je die jongen WEL vertrouwen? Natuurlijk weet je dat pas na een tijd..! Maar denk wel dat het heel balengrijk is dat je mensen om je heen hebt die je echt vertrouwd, om nog meer problemen te voorkomen voordat je kindje er is.

    Maar eigenlijk kan ik je niet echt tips geven, omdat ik de situatie niet goed genoeg ken.. En omdat ik een stabiele relatie met mijn vriend heb, kan ik over jou niet oordelen..

    Maar meid.. Denk aan jezelf! En denk aan je kindje! Het belangrijkste is dat jullie 2 gelukkig zijn!
    Veel sterkte en succes,, en natuurlijk lekker genieten van je zwangerschap! (je bent bijna even ver als mij :D )

    Liefs kiss
     
  3. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Nou als jou ex dit soort dingen doet, blijkt wel dat hij heeeeeeeel erg kinderachtig is en dus ook niet aan vaderschap toe is!
    Een vader laat de moeder van zijn kind niet slaan!
    Ik zou je kindje er lekker bij weg houden want hij is die kleine evenals jou niet waard.

    Verder zou ik alle aantoonbare bedreigingen van iedereen bewaren zodat je altijd iets kan aantonen bij de politie mocht dat nodig zijn.
    Je kan ook alvast een melding gaan maken bij de politie dan is in iedergeval je verhaal bekend bij hun.

    suc6
     
  4. mamaliciouss

    6 jul 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Oke, ik heb gister te horen gekregen dat mijn ex de nacht van zaterdag op zondag betrokken is geweest bij een steekpartij, hij heeft daarbij 3 mensen verwond en 1 daarvan was(/is?) zelfs in levensgevaar. Nu zit hij nog in voorarrest, en voor zover ik weet word hij aangeklaagt voor poging tot doodslag.
    Kijk wat hij doet met zijn leven moet hij zelf weten, maar 'hell no' dat ik hem ooit alleen laat met de baby. Iemand die zoiets doet die kan nooit verantwoordelijk genoeg zijn voor zo'n klein kindje en ik zou er dan ook geen fijn gevoel bij hebben!
     
  5. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    ik kan michelle alleen maar GROOT gelijk geven, en zeker nu ik je laatste reactie lees!

    blijf bij die vent uit de buurt en denk aan de veiligheid van je kindje en jezelf.

    Ook alleen kom je er wel, ookal is het ff goed slikken in het begin, maar er zijn altijd oplossingen te vinden ;)

    Sterkte meid, je kan het!
     
  6. Fairy Tale

    Fairy Tale Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Dit is wel een heeeeellllle goede reden die je kunt aandragen als je zegt dat je niet wilt dat hij zijn kind ziet... ;)
     
  7. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Heeft hij het kindje ook erkent?
    Zo niet, dan heeft hij geen enkele recht om het kind te zien hoor!
    Daarbij komt, dat als hij en erkent heeft, en zeggenschap over het kind wil, jullie dit SAMEN moeten aangeven bij het kartongerecht..

    Meid, ik heb mijn nieuwe vriend leren kennen toen ik 16 weken zwanger was.
    En daar ben ik nu ruim 4 maand alweer bij ;).
    Volg je hart!

    Mijn ex heeft me ook vrij lange tijd niet met rust kunnen laten.
     
  8. mamaliciouss

    6 jul 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Hij heeft het kindje niet erkent.. Hij weet volgens mij niet eens dat dat moet gebeuren, hij denkt dat hij gewoon even veel rechten als mij heeft. Ik heb van een vriend van hem gehoord dat hij er zelfs over na heeft gedacht om een rechtzaak tegen mij te beginnen om de kleine van mij af te pakken.. Gelukkig kan hij dat niet!
     
  9. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ze kunnen dat wel, mist héél goede argumenten (slachte moeder etc) maar hij heeft het grote nadeel dat hij bij die steekpartij betrokken was, dus hij kan er idd naar fluiten ;)
    goed voor jou en je beeb!
     
  10. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    idd, dit bedacht ik dus ook al.
    Tis erg voor die mensen die neer gestoken zijn, maar voor jou persoonlijk is het eigenlijk wel gunstig.
    Ik zou ook, voor zover mogelijk, alles vast leggen wat hij tegen jou zegt.
    Mailtjes bewaren (uitprinten, raak je ze ook niet kwijt na een crash), smsjes bewaren, noem maar op.
    Als hij je belt tegen hem zeggen dat hij maar mailt wat ie te zeggen heeft omdat je hem niet wilt spreken, heb jij t meteen zwart op wit staan.
     
  11. Carmen11

    Carmen11 Niet meer actief

    niet alleen laten met je kindje, maar hem ook niet terug nemen lijkt mij! :rolleyes:

    en dom van hem dat ie zoiets gedaan heeft, nu kan ie er helemaal naar fluiten, mooi voor jou!
     
  12. Niet meer actief

    Blijf bij die jongen uit de buurt. Zo`n jongen zou ik echt niet in de buurt van mijn kind laten ook al is hij de vader.
    Denk aub aan jezelf en aan je kind. Ik zou voor jezelf eerst van alles op een rijtje zetten voordat je aan andere dingen begint.
     
  13. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    zo'n walgelijk figuur die dit soort dingen doet kan nooit geen goede vader worden! laat hem lekker links liggen, hij verdient het absoluut niet om het kindje ooit in zijn armen te krijgen.

    het beste voor jou en je kindje is heel ver bij hem uit de buurt blijven!

    heel veel succes meid!
     
  14. mamaliciouss

    6 jul 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Ik ga zeker zo veel mogelijk uit zijn buurt blijven, maar het lastige is dat hij 2 straten van mij af woont :( daarom wil ik ook heeeeel graag verhuizen.
     
  15. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    kan je niet tijdelijk bij vrienden in andere steden logeren ofzo? of heb je alleen je vrienden in de plaats waar jij woont ?

    als je ze ook buiten je stad heb mischien kan je je verhaal uitleggen en kan je daar tijdje blijven en dan snel woonruimte zoeken?
    of is dast geen optie?

    maar ik zou idd bij hem uit de buurt blijven
     
  16. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    hai hai,

    Ik zat toevallig je verhaal net te lezen en de belangrijkste tip die er gegeven kan worden: Laat hem nooit en te nimmer je kind erkennen!
    Zodra hij namelijk zijn kind heeft erkend (en jij moet daar toestemming voor geven) heeft hij iets meer rechten dan nu. Nu heeft hij helemaal niets. En alles wat er gebeurd is, werkt alleen maar tegen hem.

    Echt meid, denk daaraan! Nooit doen!

    Liefs
     
  17. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Je verhaal is heel duidelijk.
    Jij hoeft hem geen erkenning of bezoekrecht te geven. Als hij het echt wilt, moet hij het via de rechter doen. En dan krijgt hij het niet, want een vader krijgt alleen erkenning of bezoekrecht als hij bewijs van goed gedrag heeft. En dat heeft hij niet.

    Dus je hoeft zeker niet bang te zijn dat hij je kindje krijgt. Ik snap dat je bang bent voor de gevolgen.

    Ik was ook erg bang voor mijn ex, hij heeft mij ook bedreigt via mail enzo, en dat hij het kind weg wou halen. Hij heeft 5x gezegt geen erkenning te willen, toen was ik het zat. Want elke keer kwam hij maar terug. Wij hebben toen een advocaat geregelt (omdat hij daar weer mee dreigde). Uiteindelijk hebben wij niks meer van ons laten horen, hij nog wel een paar keer met de woorden dat een brief bij de advocaat weg zou gaan als ik niet zou reageren. Hebben we nooit wat van gehoord. En tegen een vriend van mij heeft hij dingen gezegd waaruit bleek dat ik de goede keuze heb gemaakt.

    Meis, vecht voor je kind! Zoiets krijg je gewoon nooit meer terug. Jou kind verdient een betere vader als jou ex! Jou ex is geen vader, maar slechts een verwekker.
     
  18. Mama San

    Mama San Actief lid

    6 sep 2006
    114
    0
    0
    Misschien kun je de politie nu al inlichten over de bedreigingen.. Als jij strax bevallen bent en hij staat wel voor de deur dat dan de politie er al vanaf weet.. Probeer jezelf niet gek te laten maken door die idioot... Goh je zou nu moeten genieten van je zwangerschap en je niet druk moeten maken over dit..

    Meissie heel veel sterkte.. ;)
     
  19. Mama San

    Mama San Actief lid

    6 sep 2006
    114
    0
    0
    Misschien kun je de politie nu al inlichten over de bedreigingen.. Als jij strax bevallen bent en hij staat wel voor de deur dat dan de politie er al vanaf weet.. Probeer jezelf niet gek te laten maken door die idioot... Goh je zou nu moeten genieten van je zwangerschap en je niet druk moeten maken over dit..

    Meissie heel veel sterkte.. ;)
     
  20. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk afkappen met je ex, want als ik je verhalen lees schrik ik er aardig van moet ik zeggen.
    Verdacht van betrokkenheid bij een steekpartij? aan zo iemand mag je je kind nooit blootstellen!
    Als ik jou was zou ik, als dat allemaal mogelijk is natuurlijk, zover mogelijk bij hem uit de buurt blijven. Zorg ook dat je hem niet vertelt dat de mogelijkheid bestaat zijn kind te erkennen, breng hem dus niet op ideeen.
    Maar nogmaals: in het belang van je kind (en van jezelf) zou ik hem zoveel mogelijk vermijden.
     

Deel Deze Pagina