Hallo dames, Ik ga een heerlijk onnozele vraag stellen.. Ik heb nu allemaal kleertjes aangeschaft voor ons kleintje, maar om eerlijk te zijn weet ik van sommige dingen niet wat je ermee moet. Bijvoorbeeld rompertjes. Uhm.. Is dat nou baby ondergoed? Of is dat een shirtje? Wat moet daar onder, of overheen? En dan rompertjes met omslag, moet ik die nou ook hebben? En dan boxpakjes.. Moet daar iets onder? Hempje, rompertje misschien? Ik snap het niet, kan iemand mij nou precies vertellen hoe dat zit met baby aankleden? Lekker onnozel he?
hihihi moest er wel een beetje om lachen Maar een rompertje is idd "baby ondergoed" Rompertjes gebruik je gewoon onder de kleertjes zoals een hempje en onderbroek. Een omslag rompertje is het zelfde...alleen hoef je die niet over het hoofdje te doen om aan te trekken. Een beetje het idee van een boxpakje die van boven tot onder knoopjes heeft. Een boxpakje doe je gewoon een rompertje onder. Als het (bijvoorbeeld van de zomer) nou heel erg warm zou zijn...dan doe je bijvoorbeeld alleen een rompertje aan. Dit zorgt er namelijk ook voor dat de luier goed op z'n plek blijft zitten (kleintjes kunnen namelijk na een goeie voeding flinke luiers produceren ) Succes straks hihi
Wij hebben ook van die zomerpakjes waarbij we als het echt warm is geen rompertje onderaan trekken. En ik vind het geen echt rare vraag, want het staat niet zo geschreven dat het op een bepaalde manier moet. Wij hebben van mijn schoonmoeder een setje kleren van de Hema gekregen, zo'n overslag hempje en broekje. Had ik een keer dat hempje aangedaan met iets anders en eronder een rompertje. Zegt ze tegen me dat dat toch een "onderhempje" is.. ik vroeg maar meteen hoeveel lagen Sam aan moest volgens haar, want ik kijk naar wat ik zelf aan trek en heb geen 10 lagen aan.
rompertjes zijn inderdaad ondergoed, het zit prettig voor de kleine, luier blijft goed op zijn plaats.Als het warm is, zoals in 2003 toen mijn tweede werd geboren, heeft lucas ook alleen rompertjes gedragen, of met een broekje erover.Een laag was toen voldoende. Je hebt nu ook trompertjes, dat is een romper maar dan met om de middel een overslag, je kan er dan een broekje over aan doen of een rokje, en die overslag trek je er overheen, is dan net of ze een gewoon shirtje aanhebben, toch maar een laag, maar toch meer gekleed, erg handig. Hier de link: http://www.ietjecompany.nl/
Leuke site! Inderdaad handig zo'n trompertje. Misschien nog een domme vraag, maar wanneer ga je dan "ondergoed" gebruiken en geen rompertjes meer? Of gebruik je rompertjes heel lang? Ik snap best dat zulke dingen gevraagd worden, vooral bij de eerste is het allemaal echt even wennen!
Volgens mij begint het ondergoed (hemdje en broekje) bij maat 92/98; geloof dat dat uitkomt bij goed 1 jaar oud.
Mijn dochter is 22 mnd en die draagt ook nogsteeds rompers hoor... ze heeft nu maat 86/92 Juist nu draagt ze rompers want ze kan zelf haar luier afdoen, een romper verhindert dat omdat ze niet goed de drukknoopjes open krijgt. Op warme dagen als ze gen romper draagt dan doe ik wel eens een gewone onderbroek over haar luier, dan zakt de luier niet zo naar beneden en kijk je niet tegen een luier aan. Je gebruikt ze dus vrij lang...
is alleen maar handig toch rompertjes! geen last van blote buikjes en rugjes tijdens het spelen, slapen enzz!
dit doet me ff denken aan een vriend van ons die rompertjes wou halen, maar het niet kon vinden. Hij vroeg aan een medewerker van de Hema, waar kan ik Rompertje vinden? Hihih hij dacht dat het een knuffel was! Heb echt dubbel gelegen...........moest er gewoon ff aan denken.
Ach, de arme jongen! Die trompertjes zijn wel leuk, maar jeetje wat een prijzen! Even over de omslagrompertjes: Nu onze dame nog zo'n ienieminimeisje is van bij de geboorte hooguit 42 centimeter (nu wel zo'n 47/48) en dus een bijpassend klein teer popje, vonden wij het, met name toen ze net geboren was, erg prettig om geen kleertjes aan te hoeven trekken die over dat hoofdje moesten. Was wel erg lastig door infuus, sonde enzo, maar toch, ook zonder draadjes leek het ons wel prettiger. Nu begint ze flink te groeien, dus zijn wij wat makkelijker! En tja, wij hoopten op het weer van vorige week als ze thuis zo komen, maar vannacht hebben we echt met kruiken lopen slepen, zucht....waar is het mooie-ik-heb-alleen-een-rompertje-aan weer?
Dat zou die van mij ook doen! Hij weet niet eens dat die dingen zo heten. Ik was gisteren rompertjes aan het strijken en hij bracht ze naar boven om in de kast te leggen. Ik vroeg of hij de rompertjes naar boven wou brengen om ze in de commode te leggen. Dus hij komt naast me staan en gaat alle stapeltjes langs om te kijken of hij iets ziet wat zou voldaan aan die naam. HIj kwam er niet uit. Toen vroeg hij wat dat dan zijn. Dus ik uitleggen. Gaat ie naar boven, roept ie ineens: "schat, in welke la moeten rom...rom.. die hempjes met drukknopen aan de onderkant?" Hhaahahahahaha
inderdaad, ik heb ze pas echt ondergoed aan gedaan toen ze op de wc gingen, anders houden ze deluires zo ideaal op z'n plek. rompers zijn er tot maat 104 in elk geval, en soms ook nog wel groter
mijn zoontje is 2.5 nu en ik heb afgelopen winter nog de rompertjes gebruikt en nu in de zomer weer hemdje/onderbroek. Vorig zomer ook en als het warm is dan alleen een onderbroek. Hij plast nu ook vaak op het potje en dan is een onderbroek wel makkelijker. Die overslagrompertjes zijn trouwens ideaal als ze net geboren zijn.