Hoi meiden, Ik heb even jullie advies nodig. Ik ben ontzettend aan het twijfelen of ik de huisartsenpost moet bellen of het gewoon nog even aan moet kijken. Dit is het geval: Sven is heel de dag lief geweest, goed gegeten (ietsje minder dan normaal maar dat is logisch met dit weer), goed gedronken. Nu vond ik hem net toch wel wat warm en ging ik hem toch maar even tempen: 39,5 C! Sinds vanmorgen (of gister dat weet ik niet precies) kreeg hij wat rode puntjes. Vooral op zijn linkerarmpje. Dat werd in de loop van vandaag erger en net zag het er zo uit. Over de rest van zijn lichaampje heeft hij een paar rode puntjes. Ik heb hem een paracetamolletje gegeven en nu ligt hij lekker te slapen maar begin ik ontzettend te twijfelen. Wat denken jullie? Nog even aankijken, nu bellen, morgen bellen of nog iets anders? Bekijk bijlage 146037
als je op de puntjes drukt, gaan de vlekjes dan weg? ik houd nooit zo van vlekjesziekten... hersenvliesontsteking begint ook met vlekjes. die kun je niet wegduwen.
Nee het zijn echt puntjes die op de huid liggen. Ze gaan ook niet weg als ik er op druk. Of althans, zodra ik mijn vinger er af haal, zie ik direct weer dat puntje.
Als je belt kan je beschrijven en dan hoor je het wel! Ik zou even bellen. Of je nou op zaterdagavond of op paaszondag belt... dat maakt echt niet uit
hersenvliesontsteking krijg je blauwe plekjes van dus dat is het niet..(heb het zelf als baby gehad)+dan kan het kinnetje niet op de borst en gaat het gal spuwen.. dit ziet er meer uit als zonneallergie,maar ik zou ook zeker de huisartsenpost bellen als je het niet vertrouwd.. ze zeggen ook altijd bij twijfel BELLEN!!!!!
ik bel altijd, liever te vaak dan te weinig. ik hou ook niet zo van vlekjes en puntjes. maar moet eerlijk zeggen dat het wel een beetje op zonneallergie lijkt. succes!
Ik zou ook bellen, al is het maar voor de zekerheid. Beter een keer teveel langs de HA dan een keer te weinig.
En kijk je het nog aan vanavond of heb je al gebeld in tussentijd???? Ik had ook wel gebeld. Vlekjes daar houden we niet van ;( ... Bij twijfel gewoon gaan hoor.
ik zou er zelf niet aan denken eigenlijk, om te bellen- ik zou ook denken dat het warmtebultjes zijn. Koorts merk ik hier, komt en gaat op deze leeftijd, als ze verder fit zijn, alert en redelijk eten, zou ik mezelf niet te veel zorgen maken. Maar als je zelf twijfelt, kan bellen nooit kwaad natuurlijk - al is het maar voor je eigen geruststelling, het gaat tenslotte om je kleintje.
Mij lijkt het ook een allergische (zon) reactie. Maar bij twijfel bellen. Ik zou zelf wel de hap gebeld hebben denk ik omdat ie ook koorts heeft. Beter t zekere voor t onzekere!
Toch maar even gebeld op jullie advies. Ze kon niet zeggen wat het was. Heeft wel een paar dingen uit kunnen sluiten (hersenvliesontsteking, vijfde en zesde ziekte en nog een waarbij de tong verkleurd) maar ze wist het verder ook niet. Ik hoefde gelukkig niet direct te komen maar gewoon nog even aankijken. Als er wat veranderde moest ik wel weer terug bellen. Weer helemaal opgelucht Nu maar hopen dat de koorts en de vlekjes snel weer verdwijnen. Bedankt voor jullie meningen! Ik ben blij dat ik toch even gebeld heb.
Mijn dochter heeft dit ook wel gehad. Bij haar kwam en door de zon en van het liggen in het gras. Door de grassprietjes kreeg ze dit soort bultjes. Heb dat zelf ook.
Ik denk dat het zonnealergie is.. heb ik ook een aantal keer gehad Daar heb ik ook koorts bij gehad. Maar goed dat je gebeld hebt. Ik had dat ook gedaan hoor Just in case! Beterschap met je mannetje!
Spannend he! Weetje, bij de ha snappen ze ook heel goed dat we als moeders soms behoorlijk onzeker kunnen zijn. Mijn ervaring is dat als ik bel, ik eigenlijk altijd wel langs kan komen. Ik heb dat nu 2 keer nodig gehad maar de wetenschap dat ze er open voor staan is fijn. Beter een keer te vaak bellen of langsgaan dan dat je de hele nacht met een ongerust gevoel wakker in bed ligt. Goed dat je gebeld hebt! Beterschap voor je Ventje!
Ik dacht ook meteen aan zonne allergie. Goed dat je even gebeld hebt. Ik heb het ook niet op vlekjes. Beterschap voor je manneke.
Stijn krijgt die vlekjes een dag nadat ik hem ingesmeerd heb met zonnebrand.. Hopelijk zijn de vlekjes nu weer weg..