voeding of fles?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door jewe, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje krijgt flesvoeding vanaf de geboorte. Hij heeft een bfree fles, deze flessen hebben een ventieltje in de fles wat er voor zorgt dat ze geen valse lucht binnen krijgen, wat darmkrampjes en oorpijn voorkomt. De voeding krijgt hij van het merk Kruitvat. Nu is het zo dat hij verschrikkelijk veel scheetjes laat. Kan dit kwaad? en zou dit aan de fles liggen of aan de voeding?

groetjes jewe

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Op zich is scheetjes laten onschuldig. Maar een kleintje kan er wel last van hebben.
    Darmen rijpen nog door. Vandaar dat veel baby's last hebben van darmkrampen.
    Drinkt hij erg gulzig? Kan hij goed tijdens en na de voeding boeren?

Of het nu aan de fles of voeding ligt kan ik zo niet zeggen. Je zou dat eventueel zelf kunnen uitproberen door een andere fles te proberen of zelfs andere voeding. Echter moet je rekening dat als je voor andere voeding zou kiezen je kleine minimaal 2 weken nodig heeft om te wennen. Mocht je hiervoor toch willen kiezen kan je eventueel ook omneo nemen. Voeding speciaal voor baby's met veel krampen.

Mijn advies is om eerst een andere fles te proberen. Kijk/observeer goed hoe je kleine de fles leeg drinkt. Gulzigheid, hapt hij lucht mee etc.
    Daarnaast kan je ook eventueel wat druppeltjes speciaal tegen krampjes gaan gebruiken. Elke drogist/apotheek verkoopt die wel.

Ilja

Deel Deze Pagina