Blauwe plekjes op de beentjes door het kruipen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Alexandra1988, Jul 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

Nov 14, 2009
    187
    0
    0
    Mijn zoontje van nu 11 maanden heeft een paar blauwe plekjes op zijn beentjes van het kruipen en pogingen doen tot staan.
    Ook kiepert hij regelmatig om in de box of glijdt hij uit als hij wat te snel wilt kruipen...

Nu ben ik vandaag op het CB geweest en daar werd toch stom over gedaan...
    "hoe komt hij nu aan blauwe plekjes door te kruipen?" zei de verpleegkundig zo stom...

Ben ik dan nu idioot of is mijn zoontje een uitzonderig?
    Je maakt me niet wijs dat ze geen blauwe plekjes kunnen krijgen van het kruipen e.d.????

Ze moest er wel een notitie van maken, naja ze doet maar!!!

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ben soms ook wel eens bang geweest dat ik verdacht zou worden van kindermishandeling met onze belhamel... :)

3. adi

adi Niet meer actief

hahaha, dan moet die cb-arts niet mijn kinderen zien, schrikt ie zich een ongeluk :).

Tijdens de kruipfase hadden ze hier knieeen als schoenzolen, helemaal hard en grijs. Sinds ze kunnen lopen hebben ze heel vaak blauwe plekken, kapote lip, gekrabde wangen/ neus enz enz enz.
    Het zijn net oorlogveteranen :D

Ik vind het gewoon erbij horen. motorische ontwikkeling van een kind gaat letterlijk met vallen en opstaan, zolang het niet heel gevaarlijk wordt, mag dat van mij ook.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    sem zit ook onder de blauwe plekken op zijn knieen enz. Maar die zit nu ook in de fase dat ie wil lopen en dan valt ie extra vaak. Belachelijk als ze dara zo krom over doen he

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Je zou de mijne eens moeten zien. En het wordt niks beter als ze wel fatsoenlijk lopen. Er zitten continu blauwe plekken op zijn benen van het spelen. En hij doet echt weinig gekke dingen voor een jochie. En ik haal ook geen gekke dingen met hem uit..

6. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Bij ons cb zeiden ze dat blauwe plekken op de onderbenen normaal zijn. Ze maken alleen notities/opmerkingen over blauwe plekken op andere lichaamsdelen. Het klonk mij toe of dat standaard was, maar blijkbaar dus niet overal. Raar hoor...

7. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Toevallig, heb hier een paar weken terug ook een topic over geopend. Zoonlief heeft ook blauwe knietjes (en sinds hij staat en vervolgens omkukelt blauwe plekken op zijn voorhoofd). Hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben. Het hoort zogezegd bij de ontwikkeling... Kan en wil hem niet de hele dag behoeden voor ongelukjes!

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    raar hoor dat ze daar over begint, snap het wel dat je blauwe plekken in de gaten moet houden, maar als ze op de knieen zijn is toch wel duidelijk van het kruipen, toen het even heel warm was liep danique 1 dag met een kort broekje, je had d'r knieen moeten zien, helemaal geschaaft van het vallen buiten. Zeiden ze bij het CB niks van hoor!

9. dawnie

dawnie Actief lid

Oct 26, 2008
    420
    0
    16
    Oooooh je hebt hem gewoon op zijn knietjes geslagen! Nee, maar effe serieus. Wat een onzin is dat. Mini hier heeft ook wel eens blauwe plekjes van het kruipen. En toen ik laatst naar het cb moest, had ze echt een mega blauwe plek op d'r gezicht omdat ze heel lelijk op de tafel was gevallen. Toen ik het vertelde zei de verpleegkundige "Ja dat gebeurt als ze zich gaan optrekken. Dan vallen ze ook vaak." Ik weet niet of ze het genoteerd heeft, maar ze heeft er verder niks van gezegd.

10. juli10

juli10 Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    1,259
    0
    0
    Ons mannetje kan pas lopen, valt regelmatig en heeft sindsdien ook allemaal blauwe plekken op zijn benen haha ziet er niet uit..
    Maar jeetje dat ze daar een notitie van maken:S gaat nergens over...

11. lenka

lenka Bekend lid

Aug 13, 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje als ze daar al over gaat doen, hou je dan maar vast als je zoontje gaat lopen (lees vallen, botsen en knotsen).

Nee der zitten somsn nogal mutsen tussen hoor

12. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,587
    0
    36
    Dan moet ik daar nu ook maar niet komen denk ik. Vanaf het kruipen totdat ze nu loopt (loopt net en valt nog best vaak) zitten haar hele scheenbenen en knieën onder de blauwe plekken. Ook op haar heupen als ze opzij valt en op haar armen af en toe als ze weer ergens tegenaan valt. Ze moeten toch leren met vallen en opstaan dus blauwe plekken vind ik er wel bij horen. Raar dat ze daar een notitie van moeten maken.

13. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Tja op zich niet slecht dat ze alert zijn beter een keer te veel zorgen om een kindje dan iets over het hoofd zijn. Maar daarnaast heeft iedereen hier wel gelijk.. blauwe plekken horen er natuurlijk bij ! Hier ook blauwe schenen hoor. ( en niet alleen schenen.. ) ze had hier vanavond binnen 5 minuten een enorme bult op haar hoofd en nog geen 5 minuten laten viel ze een tand door haar lip. Dan heeft ze ook nog een blauwe plek op haar elleboog en een wondje op haar enkel... op het moment...

14. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

Sep 20, 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Wat een belachelijke reactie van haar! Mijn zoontje heeft regelmatig blauwe plekken van het kruipen , vallen e.d.

Share This Page