8 maanden en rotzooien met de slaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NooNoo, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wie herkent het?
    Heeft dit met een aankomende sprong te maken of is het de overgang naar 2 slaapjes?

Dochter deed altijd 3 slaapjes. 's Ochtends 1,5 uur, 's middags 2,5 uur en in de namiddag ook nog een uurtje. Totaal dus 5 uur per dag. 's Nachts maakt ze gemiddeld 12 tot 13 uur.

Vorige week donderdag had ze een middagslaap van ruim 4 uur en kennelijk was dat haar turboslaap en vindt ze dat ze het hier wel een paar dagen op kan uitzingen.
    De laatste paar dagen kan ze namelijk 's ochtends ineens langer wakker blijven. Ging ze eerst na een uurtje alweer naar bed, is het nu 1,5 of zelfs 2 uur. Dan duurt het heel lang voor ze in slaap valt, ze kraait, gaait en kletst er een eind op los. Soms slaapt ze drie kwartier, soms slaapt ze 1,5 uur.
    's Middags weer het zelfde liedje. Ze is langer wakker en het duurt een eeuwigheid voor ze in slaap valt, terwijl ze wel moe is!

Vandaag heeft ze nog geen 2,5 uur geslapen. Toen ze net weer begon te wrijven in haar ogen, zelfs met geluid zat te gapen heb ik haar gelijk naar bed gebracht, maar daar heeft ze nog een half uur liggen kletsen...

Wie heeft er nog meer zo'n wakker ding momenteel?

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heee dit ken ik! Hier precies hetzelfde!!!

Ik denk dat hij maar twee slaapjes nodig heeft ofzo, is zoo aan het klooien en heeeeeel lang wakker en niet in slaap vallen(waar hij eerst écht max 1,5 en heeeel soms 2 uur wakker kon blijven.. nu dus echt bijna de hele dag wakker..). Morgen ga ik hem er om 10.30 uur weer inleggen(dus na zijn fruit) en kijken hoe dat gaat, dan in de middag nog eens proberen!

Normaal gaf hij het zelf goed aan maar op die hele lange middagslaap na slaapt hij nu echt voor geen meter en dit is wel echt te weinig voor hem.

Maar onze kindjes zijn op een paar dagen na even oud, lees je stukje echt vol verbazing want het is hier echt precies hetzelfde sinds drie dagen! En sinds een weekje wil hij savonds dat uurtje niet meer. Zo raar!!!

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wat ik dus wil zeggen is dat ik even meelees:D Zal morgen ook even laten weten hoe het gaat!!

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hier is het ook drama op het moment met slapen. Hij is hartstikke moe maar wil absoluut niet slapen! Zal dus wel een periode zijn gok ik zo?

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    hihi hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase:D

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje is nu 10 maanden en klooit nog steeds met haar slaap.
    soms slaapt ze s'ochtends een half uurtje en s'middags een half uurtje en laat in de middag 3 kwartier.
    soms s'ochtends 1 1/5 uur en dan pas eind van de dag nog ff een half uurtje.

Ook hier geeft ze dan aan dat ze moe is maar zodra ze in bed ligt gaat ze kletsen, zoals vanmiddag dus maar uit bed gehaald.
    vandaag was haar ritme: 7 uur wakker flesje gelijk weer naar bed 9 uur wakker. 13:00 uur weer slapen voor 45 minuten. en om 16 uur wilde ze niet slapen dus eruit gehaald en om 18 uur weer naar bed.....slaapt nu waarschijnlijk tot 22 a 23 uur en wordt dan wakker voor een flesje.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ha, herkenning! :cool:

Kwabbernoot, dochter kon inderdaad ook maar 1,5 uur (en max. 2 uur) wakker blijven. Gek he dat ze er dan opeens de hele dag zijn, en niet eens heel vervelend ook!
    Daar gaaaaat m'n vrijheid! :D Geintje natuurlijk. Ergens hoop ik wel dat dit een overgang wordt naar 2 slaapjes, dat geeft denk ik wel wat meer vrijheid met uitstapjes enzo.

silvana81, dochter kletst hier ook wel, maar ik laat haar toch wel eerder liggen dan dat ik haar weer ophaal. Beetje onder het mom van: slaapt ze niet, dan rust ze toch.
    Als ze echt chagrijnig wordt of gaat jammeren/huilen dan haal ik haar er wel uit hoor.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn dochter van bijna 8 maanden begon dit te doen bij haar derde slaapje toen zo ongeveer 6 maanden was. Het duurde steeds langer voordat ze sliep en uiteindelijk werd ze boos omdat ze echt niet meer in slaap viel. Een duidelijk teken hier dat ze toe was aan 2 slaapjes. Sindsdien slaapt ze heerlijk en zonder morren van 9:30 uur tot 11:30 uur en van 14:00 uur tot 16:00 uur. En dan van 19:00 uur tot 7:30 uur.
    Ik vond dat ze best vroeg toe was aan 2 slaapjes terwijl mijn zoon tot 9 maanden nog 3 keer sliep. Maar aan de andere kant vind ik dit heerlijk, het geeft idd meer vrijheid ook omdat ik nog een zoon heb die van alles buiten het huis wil doen.

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Nou ik heb hem er net weer ingelegd hij was zooo moe! Maar ligt echt te krijsen nu dus heb geen goede hoop:( Zo lastig he, ik wil hem wel wakker houden als hij daat baat bij heeft. Maarja, als hij zit te wrijven en aan het mopperen is van moeheid is dat zo zielig!!

Noonoo oh heb jij ook zo'n slaapkop normaal!? Overal om me heen slapen/ sliepen kindjes in deze leeftijd een stuk minder. Maarja, hij zal het wel nodig hebben.

Lastig idd met uitstapjes, ik ben eigenlijk altijd thuis sinds hij geboren is. Hoe doe jij dat? Hij slaapt alleen maar in zijn eigen bedje namelijk(of bij opa en oma's die hebben ook een 'echt' bedje voor hem staan) dus ben best wel gebonden. Twee maal slapen op een dag is hier ook meer dan welkom:D:D:D Ook fijn voor grote broer want we gaan eigenlijk alleen even met zijn tweetjes weg maar niet meer echt dagjes uit ofzo.

En meer wakker zijn is prima, maar dan wel een beetje gezellig wakker graag! Ow het is niet waar, ik hoor hem niet meer:$ Zou hij slapen? Ga echt niet kijken dan wordt hij vast weer wakker.. Ben benieuwd hoe lang het nu duurt!

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb dochter vanmorgen ook al om 8:45 weer naar bed gedaan ;)
    Ze is 1,5 uur wakker geweest en na een kwartiertje kletsen sliep ze.
    Twee uur later werd ze pas weer wakker... ik moest gelijk aan m'n topic denken, zul je net zien he :D

Om 11:00 wakker dus, en ik heb haar er om 13:00 weer in gedaan. Ze zat weer hardop te gapen en te wrijven, dus vooruit, naar bed. Daar ligt ze nu nog steeds te kletsen en te grappen ;) (en af en toe ongeduldig te miepen)

Dochter wil ook nergens anders slapen hoor! Op de creche gaat het aardig goed (voor zover ze daar slaapt, want kindjes kijken is veel leuker natuurlijk) en bij mijn ouders en schoonouders doet ze hooguit een hazenslaapje van een half uur/3 kwartier.
    Het beperkt wel ja, het zou fijn zijn als ze binnenkort een slaapje liet vallen.
    Nu moet ik wel zeggen dat we in het weekend nog weleens ons eigen plan trekken hoor :)
    Dan gaan we na de boterham en fles gewoon lekker de hort op, das rond 12:00 dus hebben we nog mooi de tijd om even de stad in te gaan ofzo. Ze valt sowieso vaak in de auto in slaap (in dat geval laten we haar ook in de MC) en anders gaat ze in de buggy (die plat kan). Gelukkig wordt ze daar niet vervelend van.

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oww dat is nog wel lekker! Sinds we hier de kinderwagen hebben slaapt hij niet meer. Hier een fervent buikslaper helaas.. Slaapt ook niet in de mc(vindt hij overigens wel leuk, kijkt naar buiten). Dus als we weggaan is hij gewoon wakker.. En in de kinderwagen krijst hij het zoiezo uit omdat hij vastzit, temperament!! Heeft hij helemaaaal niet van zijn moeder;):D

Met slapen, na zijn hele goede ochtendslaap om half 11 weer wakker, half 1 weer moe maar wederom niet slapen. Twee keer geprobeert en hij heeft twee keer de hele keet bij elkaar gekrijst..

Nu net pas weer in bed en (hopelijk) slapen, hij ligt nog wat te kirren.. We zullen zien..

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ben benieuwd hoe het gaat! Slaapt ie de nachten nog wel goed?

Hier wel gelukkig, gelijk afkloppen!
    Een paar minuten nadat ik mijn bericht plaatste viel dochter in slaap. Voor een uurtje ;)
    Toen werd ze wakker, eerst vrolijk en al heel snel begon ze te mieren. Kom ik daar: ligt ze op haar buik!!
    Vanmorgen ook al, voor het eerst. Ik schrok me gek joh, dat heeft ze nog nooit gedaan. Vanavond gaat m'n man het bedje naar beneden doen (oh mijn arme bekken). Deze keer heeft ze waarschijnlijk ook op haar buik geslapen want ze had allemaal blokjes van de aerosleep in haar wang :D

Nu dus weer wakker. Rode wangen joh, volgens mij is ze hartstikke moe, maar toegeven is voor sissy's he! (tandjes zijn uitgesloten, ze heeft er nu 8 en ik ben er voorlopig helemaal klaar mee :p)

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Is een fase NooNoo..
    &Bereid je maar voor! Het was hier de grootse drama die ik in 9 maanden met haar heb meegemaakt! :D
    Eerst ging er een slaapje vanaf, toen wou ze in de avond niet meer slapen en toen heeft ze 4 weken lang (elke avond;);)) gehuild als wij de kamer uit liepen.
    Sinds een paar dagen gaat het weer goed!

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    O oh :$

Heb je misschien ook een positief dingetje voor in dit topic? :D :D

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja zeker! Daar komt ie;
    In de 3e week van deze oh-zo-belachelijke-en-iritante-fase kon ze kruipen!
    Nu zeg ik; "Mira, kom ik ga je even verschonen" en dan kruipt ze in een snelvaart achter me aan naar haar kamer :D
    Scheelt een hoop en het is zo schattig! De hele dag komt ze overal met me mee naar toe. Hahaha!
    Het nadeel; Alle kabels en dingen waar ze bij kan zijn weg getoverd :p
    Oh en ze zwaait nu als haar papa naar werk gaat, maakt hele verbaaste; Aah aah geluiden als ze haar eigen speelgoed ziet en geeft kusjes! :D

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Aaah schattig!
    Ik ben benieuwd dan wat mijn dochter er van maakt!

Maar echt verlatingsangst dus ook bij jullie? Ik heb wel gelezen dat dat rond deze periode heel heftig kan zijn ;)
    Begon dat heel geleidelijk of was het ineens BOEM! Vooralsnog vindt m'n dochter het prima als ik even weg ga om wat dingen te doen, speelt rustig verder. Ze begint alleen te schreeuwen en gillen als ze op haar buik ligt en terug wil, want dat kan ze nog niet ;)

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier kwam het geleidelijk! Eerst wat huilen als ik naar de keuken ging (sliep toen wel gewoon goed), daarna in de avonden als we haar kamer uit liepen en wakker schrikken om vervolgens weer verder te slapen als ik even bij haar kwam staan.. Dan wou ze mij dus blijkbaar zien!
    Maar daarna heeft ze echt een lange tijd flink gehuild als ik haar kamer uitliep. En dan tot ik haar oppakte!
    Dat is nu gelukkig voorbij.. Maar ik mag nog steeds niet te lang uit haar buurt zijn en mensen die ze nauwelijks kent vind ze maar niets.
    Vandaag ging ze voor het eerst keihard huilen toen de buurman even "hoi" tegen haar zei! Dat had ik nog nooit meegemaakt.. :p

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Whaaa nee dat klinkt niet heeel fijn bloem! We hebben hier de eenkennigheid al aardig binnen.. Als er een vreemde(lief oud vrouwtje..) naar hem kijkt dan begint hij toch te krijsen! Vorige week bij CB mocht de dokter hem nieteens nakijken, hij heeft echt harder gegild dan bij de prikjes.. Ze durfde mij niet eens aan te kijken als ze praatte omdat ze bang was dat hij weer ging huilen whahahaha:p Tuig!

En met weggaan hier idd ook, maar ik laat hem gewoon 10 minuten hoor. Eerst niet want dan was hij compleet van de leg. Maar nu valt hij dus nog wel in slaap na tien minuten brullen. Nouja, dan maar even brullen, zet ik wel even een wasje aan ofzo(dat hij me hoort).

Als ik bij hem blijf als hij in slaap moet vallen krijst hij nog tien keer zo hard dus dat doe ik maar niet meer..

Slapen: Gister nog 2 uur geslapen smiddags! Om 19.30u de nacht in en vanaf 01.00 uur aan het klooien geweest:( Maar ik zag net wel wat waterig bloed liggen, zal wel van een tandje komen. Hij slaapt overigens pas door sinds oud en nieuw dus dat was altijd al drama. Nu om 07.00 uur fles gehad en net weer plat(en ik hoor hem niet meer!).

Bloemm R is 6 dagen te laat geboren, kan hij nu al tegen het einde van de sprong zitten?? Hij doet alle sprongen versneld.. Ik geloof dat hij nu leert optrekken/staan.. Hij is nog te klein om bij tafels etc. te kunnen dus trekt zich half op aan hele onhandige dingen, net stond hij tegen de wasmand aan om er vervolgens zo voorover met zijn snufferd in te kiepen:D Hihi.. Lag gevouwen was in hoor dus deed geen zeer.

Zal mijn oei ik groei boek maar weer eens raadplegen dan..

Hoe is het daar verder gegaan Noonoo?? En op de buik.. Ja dat ligt ook wel heeeel erg lekker voor de meeste ukjes.. Vind je het eng??

19. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Onze.dochter.ging.rond 7 maanden naar 2 slapen per dag. Nu gaat ze naar 1, maar ion dat is ff rommelig geweest :)

20. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Hoi meiden,

Mag ik hier aanhaken? Onze zoon is 7,5 maand oud en begint ook te klooien met slaapjes. Sinds een paar weken zit hij nu ook op 2 slaapjes: 10:00-11:30/12:00 en 14:30-16:00 uur.

Op zich wel lekkere tijden, maar hij loopt 's nachts ineens te klooien!!
    Herkent iemand van jullie dat? Gaat het slapen overdag eindelijk redelijk goed, begint de nacht ineens weer onrustig te worden.
    Hij wordt ineens elk uur / anderhalf uur wakker en begint te huilen, omdat hij z'n speen uitspuugt tijdens slapen. Ik geef hem dan telkens een speen, en hij slaapt direct door. Als ik dat niet doe, dan wordt het huilen steeds harder en wordt hij steeds wakkerder. Wat is nu wijsheid? Elk uur die speen blijven geven (gaaaaaaap!)?

Deel Deze Pagina