omschakeling dr. brown fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen in het omschakelen van fles. Mijn zoontje is 6 weken oud en ik zit er serieus over na te denken te wisselen van difrax fles naar dr. Brown fles. Hij heeft nl last van krampjes en drink erg snel.
    Ik vrees alleen wel dat hij hier erg aan moet wennen... En is dat het allemaal wel waard?

2. adi

adi Niet meer actief

Hier ging een hele wereld open, wat een verademing die fles!!!

Mijn zoontje dronk ook snel en had vreselijke krampen. Na de overstap dronk hij een heel stuk langzamer, maar wat wij ook deden was stoppen halverwege de fles en hem laten boeren. Dan verder laten drinken.
    Daarnaast komt met die fles geen lucht mee met melk, die wordt ´afgevoerd´ (met dat raar piepetje), en dat zorgt voor veel minder krampen.

Ik kan het echt aan iedereen aanraden, maar dat is natuurlijk alleen mijn ervaring.

3. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hier ook een groot fan van de Dr. Brown fles. Volgens mij hebben wij geen problemen met overschakelen gehad hoor. Ik zou het zeker aanraden. Succes ermee.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook totaal geen moeite gehad met de overstap. Was echt een verademing. Van 5-10 minuten over een fles doen ging het naar 20-25 min. Jesse kreeg veel minder last van krampjes en het ging ook beter met de verzadiging. Ik zou dus zeggen gewoon doen en niet langer twijfelen.

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    ben gewoon begonnen en het was geen probleem... nog steeds blij dat ik de dr brown fles heb gebruikt ipv avent!

6. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ja hoor hier heb ik ook de de dr.Brown fles gehad, en ging stukken beter.
    En zoals eerder geschreven in even pauze voor een boertje tussen door.
    Met de overstap geen probleem gehad.

7. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook hier de dr brown, Jeetje wat een wereld van verschil!!! Ook geen moeite gehad met overstappen!
    Maar wat bijna niemand weet is dat de difrax spenen ook op de dr brown passen. Wij hebben dit namelijk ook omdat mijn zoontje alleen maar drinkt uit een dental speen.... geen probleem die van difrax past er gewoon op!

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook een fan van dr Brown flessen. Begonnen met Avent maar dat beviel niet. Na ongeveer 4 weken overgegaan. Geen enkele moeite mee gehad!

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

De dochter van een vriendin van mij had ook zoveel krampen en huilde echt enorm veel. Tot ze overstapte op de dr brown fles.
    Dus zeker doen zou ik zeggen.

Wij hebben overigens wel drie of vier soorten flessen geprobeerd. Begonnen met difrax en eindigden bij difrax. Daar dronk hij toch het beste uit.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Debstertjuh je kunt evt ook de spenen van de Difrax in de dr Brown's fles duwen.
    Die passen namelijk.
    Maar ik denk eigenlijk niet dat hij veel problemen zal hebben met omschakelen:)

11. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Wij hebben eerst de normale Avent flessen gebruikt, maar die zogen erg snel vacuüm. Dus naar de stad om Dr. Brown flessen aan te schaffen. Maar toen bleek dat ze net nieuwe flessen van Avent hebben, waar een losse ring inzit, zodat er ook lucht bij de fles kan. We hebben ze uiteindelijk allebei meegenomen. Bij ons dronk ze niet lekker uit deze fles, vanwege de vorm van de speen. Ik vond hem ook erg lastig met schoonmaken en steriliseren. Wij gebruiken tot op heden de nieuwste Avent fles met een losse ring, ideaal!

12. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties, denk dat ik er vandaag toch maar is ééntje aan ga schaffen! En hopen dat hij er rustiger mee drinkt en minder last van krampjes krijgt...

13. adi

adi Niet meer actief

Succes!!

Overigens nu ik terugdenk, mijn zoontje was bij de eerste voeding wel boos. Het ging hem niet snel genoeg, en hij moest harder werken voor zijn melk. Maar dat is alleen maar goed, hij was er heel snel aan gewend. (2 flesjes later of zo)

14. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wij gebruiken ook de dr Browns fles en de krampjes waren binnen 3 dagen over!
    Chloe drinkt veel beter uit deze fles! :)

15. hier danwel niet geswitch maar vanaf begin af aan de dr brown flessen maar was echt super!

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

En heeft hij al uit de nieuwe fles gedronken? Ging het goed?

Deel Deze Pagina