Uit nieuwsgierigheid vraag ik me af wanneer en hoe je naar twee slaapjes gaat. Gaat dat vanzelf, of heb je dat bewust gestuurd? En wanneer ben je daarmee begonnen? Ons kindje mag nu nog lekker slapen wat hij wil. Hij slaapt overdag veel en is dan van 16 tot 23 wakker. Heel gezellig, maar op een geeven moment zou het fijn zijn als dat s ochtend en s middags een was ipv s avonds!
Geef je bv of kv? Ik geef zelf bv en merk sinds 2 dagen dat hij s avonds gaat clusteren, dit gaat wel samen met een flink huiluur.. Maar hij sliep in eens 2 x 4 uur achter elkaar door! En vannacht sliep hij weer 4,5 uur en werd alleen wakker van krampjes. Echt drinken wilde hij niet. Overdag slaapt hij een uurtje, maar komt wel elke 2 uur voor voeding. Ik stuur of doe niks bijzonders. Ons mannetje doet t helemaal zelf (nu hopen dat hij dit zo door zet)!
Hier gaat het vanzelf. Ze slaapt nu in de ochtend 2 uurtjes en in de middag 2 uurtjes. Ik kijk gewoon waar zij behoefte aan heeft. Maar ik zie je baby is pas een maand? Dus gewoon lekker laten slapen, groeien ze van
Omg serieus? Je kindje is pas 2 maanden!! En 2 slaapjes is dan veel te weinig hoor soieso.. Mijn mannetje is bijna 7 maanden en die slaapt nog 3 slaapjes per dag Maak je niet zo druk en laat je kindje lekker doen waar hij/zij zin in heeft dat gaat gewoon vanzelf En nee dat stuur je niet.. Als ze moe zijn zijn ze moe en moeten ze naar bed
Gewoon laten slapen wanneer het kindje wil. Baby's groeien van slapen! Julia heeft tot 8 maanden 3 slaapjes per dag gemaakt. Jasmijn ging rond 5 maand al over op 2 slaapjes. Elk kind is anders.
Je stuurt het indd niet Hier slaapt hij de ene dag 3 keer en dan kort, de andere dag 2 keer en dan lang. Het is maar net hoe de zon opkomt
Meiden, meiden.. Als jullie goed lezen staat er... Hij mag nu lekker slapen wanner hij wil, dit topic was uit nieuwsgieirgheid. Jullie hoeven mij niet te vertellen dat een baby'tje van zes weken lekker mag slapen wanner hij wil! Maar ik vroeg het me gewoon af!
Mijn knul doet 1 grote slaap en 2 powernaps.. Deed hij al heel vroeg.. Maar goed je kindje is nog erg klein, op die leeftijd sliep D van fles naar fles en daartussen even 1/1.5u wakker steeds.. Komt vanzelf..
Hier vanzelf gegaan rond 8 mnd volgens mij. Gewoon omdat hij langer wakker kon blijven! Wel een lastige periode geweest daarvoor rond sprong tijd en de fase tussen 2 en 3 slaapjes in!
Wat lezen sommige meiden slecht! Je krijgt als t ware gewoon op je klote voor een normale vraag! Pfff... Anyway; die van ons is bijna 6 maanden en ik probeer nu inderdaad 's morgens even naar bed en ' s middags even naar bed (of in de wandelwagen toch nog als ik op pad ga). Hij ging vanzelf wat minder fijn in de box of wagen slapen, echt meer behoefte aan de rust van z'n bedje en kamer. Maar tussendoor houdt hij ook nog wel eens een powernap of hij slaapt een poos niet. Langzamerhand begint er wel steeds meer een ritme in te komen.
Hier nog steeds drie of vier slaapjes bij negen maanden. Hij wordt wel vroeg wakker in de ochtend, meestal om een uur of 6. Maar misschien komt dat wel doordat ie overdag te veel slaapt... Ik heb in de begin periode veel gehad aan een folder van het cjg over huilen, daar stond een schema voor slapen in wat je een beetje aan kon houden. Doordat hij slaap tekort kwam ging hij nl veel huilen, bleek dat ik m beter na drie kwartier tot een uur wakker (inclusief voeding) weer in zijn bed kon leggen. Ik had echt geen idee haha, ik dacht, hij valt vanzelf wel in slaap.... misschien heb je er iets aan (aan het stukje over slapen dan), hier is de link: http://www.cjgrijnmond.nl/Folders/Documents/Huilen.pdf
Hier ook met bijna 6 maanden! Heel af en toe valt ze wel eens in slaap in de kinderwagen als we aan het einde van de middag boodschapjes doen maar dat is zelden..
nu met ruim 10 maanden begint hij naar 2 slaapjes te gaan. Heb hem altijd op bed gelegd wanneer hij aangaf dat hij moe was. denk niet dat het te sturen is.
hoi, hier is ze 1 jaar en zij kiest dat zelf. ik pas mij wel aan aan haar. bv als ze naar kdv gaat dan slaapt ze soms voormiddag nog en in de namiddag dan soms of niet, maar dan thuis wel van 16 tot 17 u nog of ik ben thuis zoas vandaag wakker om 6u45 even geknuffeld, busje melk effe gespeeld en tegen 8 u terug bedje in en heeft ze geslapen tot 9u30 nog, dus denk dat ze nu zo rond dik 12 u terug moe zal zijn. ik volg gewoon haar, is ze moe bedje in, is ze niet moe niet bedje in. toen ze zo klein was als jouw kindje sliep mijn dochter jammer genoeg bijna niets zo is het de eerste 16 w geweest. over dag heeft die nooit geslapen en snachts zo max twee uurtjes aan elkaar. succes
Onze kindjes zijn precies even oud mijn zoontje is ook van 30 januarie. Ook hier 2 slaapjes 1 tussen 10 en half 11 en dan vaak 2 uurtjes ( soms langer soms korter) en dan in de middag ook vaak nog soms ook voor 2 uurtjes en soms korter als we bijv weg moeten en hij in de wagen slaapt. HIj lig hier rond half 8 op bed maar komt dan vaak een uurtje later voor borstvoeding en valt dan aan de borst in slaap.
Hier is het al een aantal maanden wisselend. De ene keer 3 slaapjes, de andere keer 2 slaapjes maar dan wel om 19.00 aan de borst in slaap vallen. Tegenwoordig leg ik hem dan even in de box terwijl ik ons avondeten klaarmaak (wij eten altijd laat) en dan wordt hij meestal na een minuut of 20 weer wakker en geef ik hem de 2e borst.
Hier is hij direct nadat hij zijn eerste twee tandjes kreeg, naar twee slaapjes gegaan. De eerste tandjes zijn vooraf 3 weken drama geweest met heel weinig slaap, veel huilen enz. Dus toen ze eenmaal door waren, sliep hij ineens 2x 2,5 uur of zo!! Ik wist niet wat ik meemaakte! Die twee slaapjes zijn nu wel iets korter geworden, maar meestal blijft het bij 2. Als hij dan tot 19u 's avonds wat moeite heeft omdat het een te grote ruk is (als hij bijv. om 14u 's middags al wakker is) dan wandelen we vaak nog even zodat hij nog 30 minuutjes slaapt of zo. Het van 3 naar 2 slaapjes was hier met 6 maanden.
Onze dochter slaapt erg weinig en houdt het ook nog redelijk goed vol met 1 slaapje overdag. Ze slaapt van half 11-half 2. Ze is ruim 8 mnd. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ze nu gereset wordt in het ziekenhuis vanwege haar slaapritme, dus of het goed voor haar is om maar 1 keer te slapen.......ik twijfel.