Baby acne

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Silinde, 29 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Mijn zoontje van ongeveer 7weken heeft erg last van baby acne, mijn oudste had het ook maar lang niet zo hevig. Daarom zou ik er toch iets aan willen doen (ik weet dat het vanzelf ook wel weggaat) maar niks met vieze chemische zooi. Iemand tips?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn dochter heeft het ook gehad, hier hielp witte vaseline van Swaab om het vettig te houden, na 2 weken was het weg. Kwam hier echt nog door hormonen.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze derde zat ook helemaal onder maar heb er niets mee gedaan.Toen het wat droger werd wel iets van cetomacrogol in vaseline gesmeerd.

4. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn kleine ging het ook vanzelf over

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Het gaat inderdaad gewoon vanzelf over. Zou gewoon het huidje verzorgd. Zoals je altijd doet en met dezelfde producten. Zou er niet voor kiezen zo'n babyhuidje direct bloot te stellen aan allerlei middeltjes als het probleem ook zo weer verdwijnt.
    Jongste had er geen last van, oudste wel, dat duurde ongeveer 2/3 weken en toen was t weg.

6. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Sudocreme erop schijnt ook te helpen.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Gaat vanzelf weg. Hier had de kleine ook schrale wangen ervan en korstjes boven de wenkbrauwen. Ik heb neuroderm pflegecreme die ik eigenlijk voor de eczeem van mijn andere dochter heb (is vette creme, onderhoudsreme) erop gesmeerd. Het ging toen snel weg.

8. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Sudocrem droogt het een beetje meer uit is mijn ervaring.. Ik smeerde er als het erg droog was wat Bepanthen op.

9. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook gehad rond de 7 weken idd.. Tips die ik kreeg van een dermatoloog die mijn ouders weer kennen is niet iedere dag badderen (want dat deed ik toen wel) maar ong 2x per week en met rust laten en niks smeren.
    Binnen een weekje of twee was het weg. :)

10. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Bedankt voor jullie reacties. :)
    Hetgeen ik onthoud: vette crème. Sinds Meneertje thuis is, is hij sowieso al niet vaak in bad geweest (oudste had eczeem en mocht ook niet te vaak). Hij heeft het al verscheidene weken dus zou er bijna vanaf moeten zijn als ik zo lees (geen idee meer hoe dat bij de oudste zat maar die had het ook lang zo erg niet).

11. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Onze ventje heeft het ook, maar bij mij werd sudocreme juist afgeraden, het lijkt nu juist iets minder te worden en de droge plekjes gebruik ik billetjeszalf van de kruidvat voor, gebruik het zelf ook op mijn lichaam, en vind het perfect spul.

Deel Deze Pagina