Nachtvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jansje88, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb even een vraag over mijn dochtertje van 3,5 maand oud nu.

Ze krijgt 4 flessen overdag en 1 fles s 'nachts de laatste fles krijgt ze tegen 6 uur s avonds en slaapt dan door tot 3 uur. Hoe kan ik dit veranderen? we hebben gister haar om 22.00 slapend een voeding gegeven ze dronk het heel flesje leeg maar komt dan als nog om 3 uur s nachts. (ze werd lachend wakker en dacht dus dat het s ochtends was haha) Ik vind het niet erg hoor s nachts alleen we gaan nu altijd heel vroeg op bed omdat we dan de meeste slaap kunnen pakken.
    Dit is duidelijk haar ritme nu ze weet precies overdag dat ze na de 4e fles de nacht ingaat.

Iemand zei tegen mij ja je moet haar wel wakker maken voor de late avond fles want anders slaapt ze gewoon door en snapt ze het niet. maar hoe krijg je een baby wakker die heel diep slaapt.

Ben benieuwd hoe jullie dit deden en of iemand dit ook zo heeft?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    18:00 voor de laatste fles is wel erg vroeg hoor. Er zit gewoon 8 uur tussen.

Ik maak de mijne altijd om 12:00 wakker voor haar laatste fles en ik geef haar sinds 2 weken (sinds ze 3,5 maand is) ook 4 schepjes rijstebloem in haar laatste fles, dan slaapt ze door van 12:00 tot 7:00.

Ik zou haar dus om 23:15 zachtjes wakker maken voor d'r laatste fles en alleen in haar laatste flesje rijstebloem toevoegen.

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    ik zou het of zo laten en even accepteren voor wat het is tot je met vaste voeding gaat beginnen over een maandje of meer, of proberen wat te schuiven. Ik zou voor de eerste optie gaan, maar als je echt wilt schuiven:

Hoe laat is ze wakker s ochtends?

4. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    S' ochtends is ze tegen half 7 wakker is dan ongeveer een half uur wakker en gaat weer verder slapen

5. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    18:00 de laatste voeding is wel vroeg.
    Ik zou even doorgaan met dat 22:00 wakker maken ze moet hier ook aan wennen natuurlijk doe er anders idd wat schepjes rijstebloempap doorheen?

Wij geven onze zoon rond 21:30 de laatste voeding en die slaapt door tot 06:00 en slaapt dan weer verder tot 8:30 ongeveer.
    Ik weet het wij zijn verwend;)

Ik wil echter ook starten met 3 maanden met wat pap door de fles.
    Ik heb 2 grote kinderen en vroeger mocht je altijd met 3 maanden met pap en fruit starten tegenwoordig mag dat niet meer zag ik al:)

Ik zou het zo doen nog even volhouden en proberen haar dag ritme wat aan te passen dat kost ff wat tijd.

Deel Deze Pagina