Hey meiden. Vandaag ben ik 17 weken ver en soms nog steeds niet te bevatten na wat er gebeurd is. Ik heb weer last van krampen, een menstruatie achtig gevoel, best wat harde buiken ook en verlies enorm veel afscheiding. De slierten hangen er soms uit, sorry voor me woordenkeus! Ik word er zo onzeker van, zeker ook dat ik dr al van binnen voelde schuiven langs me buik en nu helemaal niks meer. Dit gebeurde bij de vorige ook en toen was het toch echt over... Ben zo bang weer en a.s. donderdag pas weer controle Herkent iemand de krampen en de afscheiding??
Hee daar! He bah wat vervelend dat je zo onzeker bent... Snap ik helemaal met wat je is overkomen. Niemand hier kan jou vertellen of t goed zit of niet. Afscheiding herken ik niet, krampen wel. De baby hoef je nog lang nietelke dag te voelen. Hij of zij kan nog lekker ergens verstopt liggen. Maar waarom bel je de verloskundige niet even op of je ergens tussendoor even hartje mag komen luisteren?? Hier is dat nooit een probleem geweest. Vaak is er ergens wel een gaatje vrij en dan ben jij gerustgesteld. Snappen ze echt wel!!
Wat naar dat je zo onzeker bent... Ik herken je verhaal van een zwangerschap die in het tweede trimester misliep helaas, en ook de onzekerheid die dat met zich meebrengt. Mijn afscheiding is ook erg veranderd sinds de zwangerschap (veel meer geworden), en af en toe heb ik wel krampen maar dat duid ik meer als bandenpijn/groei baarmoeder.... Ik zou, zoals hierboven al geopperd werd, even met je vk bellen en kijken of je even langs kan komen.
Denk dat ik ze wel ff ga bellen maar dan gaat er weer door me hoofd, ik heb donderdag toch een afspraak? Straks gaan ze denken van ja ze zeurt ofso. Kan het moeilijk uitleggen, ben gewoon bang dat ze me voor gek verklaren wat dus al met die ander is gebeurd...
Ik neem aan dat de verloskundige je verleden kent en je echt niet snel een zeur vind. Zo ja, dikke schijt an! Het gaat om jouw gevoel. Ik herken de afscheiding én de krampen heel erg. Had de krampen echt tot 19 weken geloof ik. Afscheiding nu nog...is per week verschillend, dat wel.
Ik had dat ook elke keer dat ik belde. Maar nooit raar gereageerd. Je kan dat toch zeggen ook, dat je je bezwaard voelt om te bellen maar je zorgen maakt? En wellicht kan de afspraak van donderdag dan afgezegd, dat ze je gewoon even helemaal nakijken gelijk. Ik twijfelde en twijfelde met 28 weken, toch maar gebeld, bleek ik een bijna volledig verweekte baarmoedermond te hebben en 1 cm ontsluiting. Gelukkog zit die kleine na heel veel onrust nog binnen,maar stel ik was niet gegaan, was ik misschien gewoon gaam bevallen. Nu twijfel ik niet meer, als er iets is bel ik t ZH! ( ben nu over naar de gyn) Beter te vaak dan te weinig en als ze dat vervelend vinden, zoeken ze maar ander werk! En je hebt alle recht om je zorgen te maken, dat neemt niemand jou kwalijk!
Snap je onzerheid naar wat je hebt meegemaakt. Ik zou gewoon je vk bellen als je je zorgen maakt Die slierten afscheiding herken ik zeker wel ja. Heb er ontzettend veel last van. Het liefst verschoon ik mijn ondergoed 3x per dag. Hoort er nou eenmaal bij. Menstruatie achtige buikpijn had ik bij de 1e ook heel vaak last van. Vk zei toen dat t door t groeien van je baarmoeder komt. Ik heb dat toen met vlagen wel de hele zwangerschap gehad.
Hey meiden sorry ben een paar dagen niet online geweest ivm griep. Sinds maandagavond ontzettend beroerd geworden en nog steeds niet lekker. Ik wacht het gewoon even tot morgen af, de afscheiding en krampen zijn minder geworden en morgen heb ik een afspraak bij een gyn die me toen bij stond tijdens het overlijden van me meisje dus haar zou ik graag nog willen zien. Ze gaat namelijk naar de kraamafdeling hierna. Ik ga wel vragen om een wekelijkse controke want dit trek ik gewoon niet
Ik kan me voorstellen dat je zo denkt maar het is jou gevoel en jou verleden als ze daar geen begrip voor op kunnen brengen. Een dag eerder controle is een dag eerder zekerheid van wat er daarbinnen afspeelt. Sterkte en succes het zal vast allemaal goed zijn. Van die afscheiding herken ik wel!