wanneer ga je zwangerschaps kleding dragen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kim1979, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim1979

kim1979 Actief lid

9 nov 2007
    337
    0
    0
    Halle allemaal,.

Misschien een hele rare vraag, :oops: maar ik weet niet wanneer ik nou zal beginnen met zwangerschapskleding te dragen, alle broeken zitten al niet lekker meer, maar echt een buik heb ik nog niet, om dan al broeken te dragen met een band vind ik ook zo appart, wanneer hebben jullie besloten om ze wel te gaan dragen?

liefs kim

Edit moderator: verplaatst naar Zwangerschap

2. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Hoi Kim,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij. Ben bijna 9 weken maar nu al een opgezette buik en veel broeken krijg ik niet meer dicht. Heupbroeken gaan overigens een stuk beter en als ik thuis ben broek lekker los of trainingsbroek.

En broeken met zo'n band daar moet je dan echt een hele flinke buik voor hebben toch? Ik weet t ook niet zo goed ben benieuwd wat er nog meer voor reacties komen!

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik ben rond de 11 weken positiebroeken gaan dragen, omdat mijn eigen broeken echt niet meer lekker zaten. Het was enorm wennen omdat die buikbanden los en soepel zijn en ik altijd strakke kleren droeg. Maar na eventjes was ik er helemaal aangewend.
    En als ik thuis ben heb ik lekker een joggingsbroek aan, dat vind ik nu het allerfijnste om aan te hebben.

4. kim1979

kim1979 Actief lid

9 nov 2007
    337
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie.

Ik heb idd al wel een aantal broeken met band gekocht, en denk dat ik deze dan ook maar binnenkort ga dragen.

Voor:sasgirl, je hoeft niet perse een hele grote buik te hebben, in de banden van de broeken, rokken, zit een bandje die je kunt verstellen, zodat je ze met een beetje buik ook al wel aan kunt.

x kim

5. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik had ook al 2 van die spijkerbroeken met band gekocht. Gewoon omdat ik aan nieuwe toe was en ik geen zin had om gewone spijkerbroeken te kopen die ik na een paar weken niet meer aan kon. Ik ben ze sinds vorige week gaan dragen en ik moet zeggen, ze zitten heerlijk. Ik heb ook nog niet echt een buik, maar dat elastiek in die band een beetje aangetrokken en een riem op de broek en je ziet er niets van dat het positiebroeken zijn. Ik zou het gewoon even proberen. Ik heb liever iets aan wat lekker zit dan iets wat enorm gaat knellen :) . Thuis loop ik lekker in trainingsbroek :) (dat doe ik al vanaf 9 weken ofzo).

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Bij Pete droeg ik met 11 weken al een zwangerschapsbroek.
    Het is niet zozeer dat je een dikke buik hebt van je baarmoeder, maar van je darmen die nu plek moeten maken voor de baarmoeder en meer naar boven komen.

7. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ik heb gisteren twee positiespijkerbroeken gekocht.
    Ook al ben ik pas 6 wk zwanger, heb ik erg veel last van druk onder aan mijn buik door mijn niet positiebroeken. Als ik zit werd dat gewoon een crime. (Darmen he, zitten behoorlijk te plagen).

Thuis is een joggingbroek dragen ook prettig natuurlijk, maar zeg nou zelf het staat nu ook niet bepaald charmant en als ik dan met een gewone broek aan op visite ging ofzo, dan zat ik de hele avond .... niet lekker in ieder geval.

Ik vind de positiebroeken een uitkomst hoor.
    Gewoon doen, zodra je denk/ voelt dat je dat wel zou kunnen gebruiken.

8. Amelen

Amelen Lid

10 dec 2007
    90
    0
    0
    Hoi Kim,

Ik ben rond 12 weken positiekleding gaan dragen, omdat mijn kleding echt niet meer paste. Het zat zo strak en onprettig .. ik kreeg rond de 11 weken al een buikje waardoor de positiebroeken echt lekkerder zaten dan mijn gewone broeken.

Veel succes met je zwangerschap!

9. Dice

Dice Lid

7 mrt 2008
    41
    0
    0
    Den-Haag
    Hello Ladies,

Ik ben nu 8 weken en 3 dagen zwanger...
    En ik draag al sinds week 7 zwangerschapsbroeken...
    En dat zit heerlijk geen drukkend gevoel op me buik... :)
    Ik ging er eerst wel over twijfelen...
    Maar ik vond het fijner om een lekkere broek aan te hebben i.p.v van een broek die eingelijk te strak zit...

Als je vind dat je broeken niet lekker zitten dan zou ik toch iets gaan uitzoeken waarin je je lekker voelt.. :) ..

10. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hey Hey

Ik kon vanaf 9 weken al geen een van me gewone broeken aan.Heb toen tot de 12 weken in joggingbroeken en trainingsbroeken gelopen en ben vanaf 12 weken zwangerschapsbroeken gaan dragen.Het gaat niet om of je buik daar te klein voor is maar gewoon lekker geen druk of niks op je buik en lekker de ruimte!

11. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    ik kon ook al vanaf week 7 of 8 geen normale broeken meer aan...ze zaten veelste strak en met mijn werk waarbij ik veel moet bukken en knielen zat dit dus erg vervelend en d=had er alleen maar last van.

maar een te strakke broek is ook helemaal niet goed hoor als je zwanger bent....dat gedruk op je buik...

12. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ja ik kreeg last van een druk op mijn bekken.

13. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    mijn broeken zaten ook al bij week 7 strak en niet lekker.
    Heb vorige week een positiespijkerbroeken en een positie nette broek gekocht. Zitten heerlijk.

14. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ik begin nu langzaam aan last te krijgen dat ik mijn normale spijkerbroeken niet meer kan dragen, de bovenste knoop open is geen optie meer, dus ik ga ook van de week eens shoppen voor een zwangerschapsbroek

15. Niet meer actief

Je moet gewoon die kleding dragen die je lekker zit. Dus als jouw gewone kleren niet comfortabel meer zitten, dan doe je toch positiekleding aan? Laat je niet leiden door "met zoveel weken mag je positiekleding dragen"; dat is toch voor iedereen verschillend? Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt!

16. Secretstar

Secretstar Actief lid

Het is nu ook zover dat ik nog maar één broek heb waar ik een beetje in pas en die zit me ook al niet echt lekker!
    Ik heb nu twee zwangerschapsbroeken, de eerste heb ik bij Pasen voor het eerst aangehad: wat een verademing :confused:
    Geen gespan, geen buik die erover hing, het voelde heerlijk!
    Ik moest er wel nog een ceintuurtje indragen want ben nogal een smalleke :)

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik droeg vanaf week 7 al andere broeken...ik ben nogal dik geworden :p.
    Dus ik denk ook dat het per persoon verschillend is!
    Koop het wanneer jij denkt dat het goed zit ;)

Ik draag thuis voornamelijk joggingbroeken aangezien dit veeeeeeel lekkerder zit ;P

18. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    hallo vonden jullie het niet eng om voor de drie maanden zo'n broek te kopen?

19. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik droeg mijn positiekleding pas na de 12 weken.Kopen is geen probleem want je gaat het toch een keer dragen.

20. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Nee niet echt, ik heb 2 positiespijkerbroeken in de uitverkoop gekocht. En toen heb ik ze wel gepast (natuurlijk vooral op buik te groot) en lekker voordelig meegenomen. :)

Deel Deze Pagina