Wat zouden jullie doen? Baby en hoesten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GDuif, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hoi!

Sinds ons meisje in september naar de opvang gaat is ze meer verkouden, dan dat ze niet verkouden is. Ene keer wat erger dan de andere keer.
    Ze is 1 keer echt goed ziek geweest, met koorts, zeer weinig eten en drinken en hangerig. Dat was eind september.

Snotneuzen en hoesten zijn we dus wel gewend, maar meestal was dat een weekje en dan werd het weer een paar dagen wat minder, om vervolgens weer toe te nemen.

Maar nu is het vanaf half december al raak. En het wordt niet minder. Snot loopt gedurende de dag constant uit haar neusje, zakdoekjes niet aan te slepen. En ze hoest veel, overdag, maar ook snachts. Je hoort dan ook dat ze slijm ophoest.

Maar verder is ze helemaal niet ziek. Ze is supervrolijk, slaapt goed ( hoesten doet ze in haar slaap, ze wordt er niet wakker van/gaat er niet van huilen), en ze eet voor haar doen ook gewoon prima. Geen koorts ook.
    Moet ik nou de huisarts bellen? Wat zouden jullie doen? Ze doet verder niet ziek aan, dat is meestal de eerste vraag die ze stellen als je de huisarts belt. Ze is in hele goede doen zelfs, alleen zo ontzettend verkouden en hoesten.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee ik zou niet de huisarts bellen. Hoort er gewoon bij.

GDuif vindt dit leuk.
  3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoort er helaas bij. Dokter kan daar niks aan doen.

GDuif vindt dit leuk.
  4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Ik zou de huisartsenpraktijk bellen en met de assistente overleggen. Mn omdat ze het nu al een dikke maand heeft.

5. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dat is precies de twijfel die ik heb. Aan de andere kant denk ik: ik verdoe de tijd van de huisarts ook wel een beetje als ze haar voor de zekerheid wel willen zien en ze daar supervrolijk zit te zijn. Dat was al toen ze zo echt ziek was. Toen ben ik twee keer geweest omdat ze bijna niks meer dronk maar ze vindt andere mensen altijd leuk dus was ze lekker vrolijk in de wachtkamer en bij de huisarts. Voelt dan zo stom....en toen zei hij al: zolang ze nog vrolijk is, kijken we het aan en wordt het vanzelf beter,

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Dan leg je dat toch ook zo uit aan de assistente. En maak sowieso gewoon een opname van het hoesten dan kan je die in elk geval laten zien. Het is de keuze van de HA of die je toch wil laten komen. Daar hoef jij je niet schuldig over te voelen.

7. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Ik zou bellen en overleggen met de assistente :)

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Zou bellen en overleggen inderdaad.
    Kleine hoestte afgelopen week 2 dagen maar wel zo erg dat ze ging kokhalzen en 1x overgeven. Ze was verder ook gewoon vrolijk enzo. Assistente zei dat de arts best even haar longen wilde checken.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier merken we wel dat als t even weer wat beter gaat t net zo hard weer minder gaat. Bij een vakantie van 2 weken gaat ze daarna weer snottervrij naar de kdv om de donderdag (ze gaat ma, di naar kdv) vervolgens weer te beginnen met kuchelen en snotter. Weet niet hoeveel variaties van verkoudheid er zijn maar t assortiment is geloof ik erg groot en ze spaart ze allemaal. Per saldo heeft ze buitenom langere vakanties eigenlijk een soort van chronische snotneus maar merendeel gaat prima, vannacht had ze alleen ook keelpijn dus de meiden sliepen 45 minuten rustig en de rest kuchelen en mama in waakmodus.

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Niks. Ik zou niks doen.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nee ik zou ook niet bellen, zolang ze geen koorts heeft of wat dan ook doet de huisarts toch niks. Mocht ze zich echt een keer beroerd voelen of door de verkoudheid slecht slapen kan je een paracetamolletje geven, maar verder hoort het er denk ik (helaas) bij.
    Onze zoon was het 1e jaar ook bijna constant verkouden en elke maand had hij een keer een dag of 3 koorts. Onze dochter komt er tot nu toe (6 maanden oud) goed vanaf gelukkig.

Deel Deze Pagina