ik heb mijn jongste dochter gisteren een klein half uur denk ik in de ringsling gedragen en hoorde dat ze snurkte... heb er eigenlijk niet zo bij stil gestaan, dat doet ze wel vaker... gek genoeg was ze in zo diepe slaap dat ze weinig reageerde en toen ik haar snel eruit haalde was ze enorm benauwd was de doek dan te warm? denk niet ik dat ik haar te strak erin gedaan heb en ze kon ook vrij ademen... is een linnen/katoenen doek... of is het gewoon veel te vroeg voor zoiets? voel me echt schuldig durf niet meer haar in die doek te doen (is eentje van natibaby)
Had je haar in de kommahouding? Lijkt me nog lastig om zo'n kleintje in de ringsling te laten kikkeren? Ik denk eigenlijk dat toch haar kin teveel op haar borst heeft gelegen en de ademweg dus niet genoeg vrij was. Misschien toch maar beter overstappen naar een gewone doek waarin je zo'n kleintje goed rechtop kan dragen!
nee ze 'zat' rechtop. heb haar voeten binnen gedaan, anders gaat ze overstrekken. haar kin lag niet op haar borst...
Heb je misschien een foto, misschien zat ze iets te laag. Op deze leeftijd zou ik toch wel echt de beentjes buiten de doek doen, als je de ringsling goed spant, kan ze zich niet overstrekken. Dit is de beste hoogte: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11825225_452726464899894_1056812352871926842_n.jpg?oh=7914ef0e679a3145d356bc0871ab4346&oe=5669CD23
zo had ik haar ook idd. ook op die hoogte. mocht ik het weer durven dan idd de voeten erbuiten... maar bedoelde dat ze gaat overstrekken zodra ik haar voeten eruit laat en de doek op zijn plek probeer te doen. (zo zit ze eerst van knie tot knie en opeens is het 'zakje' weg door haar gewurm...misschien trek ik hem niet hoog genoeg (tot iet boven haar luierrand?) (had toen trouwens een rolletje in haar nek gemaakt ter ondersteuning)
trouwens net was ze ook al benauwd in de kinderwagen en maxicosi zal echt de warmte zijn denk ik... arme meid )
Misschien is ze nog een beetje jong voor een ringsling. Ik zou het voorlopig alleen met een gewone doek of drager proberen. Mijn ervaring is dat ze in een gewone drager toch rechter zitten. Zeker bij een jong kindje is alles nog niet zo stevig (zeker de nek niet). Bij een ringsling zakken ze toch eerder in de verkeerde positie. Een ringsling is ook meer voor korte stukjes en niet voor uren dragen. Dat zegt mij ook wel iets.
Op de foto zit de ringsling in iedergeval te los. Als je tegen je kindje aan duwt op het ruggetje dan zou ze niet "rechtop" geduwd moeten worden, je moet de ringeling echt strak aanspannen en hier zie ik echt nog losse stof. Dat zou een reden van de benauwdheid kunnen zijn. Last van de warmte kan natuurlijk ook! Mocht je je zorgen maken; dokter even bellen. En anders lekker oefenen!
zal erop letten, dankje ga vandaag nog met haar naar de dokter, omdat ze ook na de voedingen misselijk blijft (ik dacht door de darmkrampjes) maar zou natuurlijk ook verborgen reflux kunnen zijn... dat zou ook kunnen verklaren waarom ze zulke vreemde geluidjes maakte...
heb ook het idee dat ik te weinig stof bij het hoofdje heb? hoort daar niet meer stof over te blijven?