help mijn dochter kruipt!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tessa321, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Superleuk dat ze dat kan natuurlijk! Maaaar... Ze kruipt bijna continu naar dezelfde plek, en dat is de plek waar ze niet mag komen. Hier staat de apparatuur van de TV. Ik zeg telkens streng uh uh, nee daar mag je niet aanzitten. Hier ligt jouw speelgoed, hier mag je wel mee spelen. En ik verplaats haar weer naar de andere kant van de kamer. Om vervolgens weer opnieuw te beginnen.

Ik heb al een keer geprobeerd om haar te laten schrikken door het geluid plots hard te zetten als ze eraan zat, maar helaas, surround sound en hierdoor een lachende dochter.

Hoe lang duurde het voor jullie uk nee begreep en ook luisterde?

We blijven iig wel consequent hetzelfde doen :)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Na de 15 maandensprong waren hier zijn hersentjes klaar om te luisteren. Daarvoor ook wel maar toen was de magie nog veel sterker dan de wil om zichzelf tegen te houden :p

Hier mag hij ook niet bij 1 plek komen door een kabel. Het zag niet uit maar ik legde het zwangerschapskussen daar neer voor afbakening :)

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik wacht nog steeds met mn oudste ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een paar weken geloof ik ;)
    Bij mijn oudste ging het sneller, maar hij was al ouder toen hij begon te kruipen, 11 maand. Hij snapte na een paar keer nee&weghalen dat het niet mocht..
    Mijn jongste was ook redelijk vlot, tijgerde met 8 maand, en dat was echt een kwestie van weghalen, weghalen, weghalen. Dat bleef vaak pas na weken plakken..

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    1000x blijven herhalen ;)

6. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Heerlijk vooruitzicht! Haha :)

Dat idee met het voedingskussen ga ik zeker proberen.

Succesverhalen blijven uiteraard welkom :p

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gewoon herhalen en aanpassen tv etc vast maken draden weg.

8. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Dat duurde bij ons een paar weken totdat hij kon staan en dat hij langs meubels kon lopen; toen wenste ik dat hij alleen nog maar kon kruipen :) toen was echt NIKS meer veilig en was ik een soort groupie geworden en moest ik hem echt goed volgen en in de gaten houden.

Ik heb zelfs nog een foto van hem dat hij de dvd speler had ontkoppelt haha

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Blijven herhalen hahah :)
    Hier snapte ze met 14maanden pas echt goed wat echt nee is.

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wacht maar totdat ze loopt...:$:p
    Hier gaat het luisteren nu sinds een paar weekjes wat beter, ze beginnen nu echt dingen goed te begrijpen.
    Herhalen, herhalen, herhalen, en zorgen dat je consequent blijft.
    Dat is even pittig en lastig maar uiteindelijk heb je daar wel het meeste profijt van.

11. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Wij leggen er ook dingen voor. Dan is het niet leuk meer haha

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik lees ook even mee voor de tips! :)

Dat werkt hier niet. Ze ziet het als een uitdaging en klimt op en over dat kussen heen... ;)

13. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Helaas, het kussen ligt mooi, maar kan ook aan de kant geschoven worden...

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow jammer haha hier werkte het. Ook toen hij die aan de kant kon schuiven, dat herinnerde hem eraan dat het verboden gebied was

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

De toettoet garage werkte niet. Die schoof hij opzij en zette hij weer netjes terug toen hij in het verboden gebied zat :D

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Exact hetzelfde verhaal. Een heel kleed met speeltjes ... maar ze kruipt altijd naar de kast met de TV ... om alle dvd's eruit te halen en als ze d'r handjes aan een kabeltje kan krijgen ... dan dat liever.

Ze weet het, want als ik zeg "Eva ... niet doen"... dan kijkt ze om en dan gaat dat handje toch nog steeds naar de verboden plek ... om vervolgens heel triomfantelijk toch te doen wat ze in gedachte had.

Eigenlijk gaat het tegen mijn principe in om alles hoog te zetten, ik wil dat ze gewoon leert dat ze daar niet aan mag komen, maar de gevaarlijke dingen staan nu dus toch hoog (dat zijn de dingen met kabeltjes en stroom)

Maar goed, herhalen, herhalen, herhalen ... het feest is dus ook voor ons begonnen ... :p

17. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons presteerde het vorige week om op de tv kast te klimmen (ze kan net lopen) en ging achter de tv staan. Op het Moment dat papa om het hoekje keek stond ze al klaar om de tv naar voren te duwen. Pffff ben blij dat mijn vriend het nog net op tijd zag. Hij heeft nu 3 keer duidelijk gezegd dat het niet mag en nu gaat mevrouwtje naast de tv staan op de grond en begint al met haar hoofd nee te schudden naar ons toe:)

18. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hahaha hoe herkenbaar, Finn kruipt nu ongeveer 2 maanden en inderdaad hoe harder ik nee zeg, hoe sneller hij ernaartoe kruipt.
    Eerst liet ik een van de honden ervoor liggen, maar tegenwoordig kruipt hij gewoon over hun heen :/ Dus nu is het echt OF er continu bij zijn of in de box

19. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    De eerste 2 weken dat zoontje kroop deinste hij gelijk terug als ik eeh zei. Daarna werd het een spelletje. Ik zet dus nu elke dag de meubels zo dat hij niet bij gevaarlijke dingen kan komen. De salon tafel voor de tv kast. Het voedingskussen geklemd tussen de venster bank en de box ivm de telefoon en router. Verder heb ik nu een deel van onze open ikea kast aan de onderkant gevuld met zijn speelgoed. Hij mag dus nu wel in een kast en manden graaien. Maar vind daar alleen zijn eigen speelgoed ;)

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze jongste herkent zijn naam en reageert daar altijd keurig op. Nou ja, altijd? Nee hoor; sinds hij kan buikschuiven niet meer. Hij tijgert als een ware commando naar de dvd-kast of het speelgoed van Grote Broer en is spontaan oost-indisch doof. ;) zo jong al, zucht.

Ik til hem op en zet hem er een eind vandaan. En dan nog een keer. En dan weer. En dan nog eens. Eigenlijk zo vaak als nodig is òf totdat ik bedenk dat ik echt even andere dingen te doen heb. (De vaatwasser uitruimen met drie bordjes tegelijk is ook zo wat.) Dan zet ik hem even in de box of in de wipstoel.

Deel Deze Pagina